Gå til innhold

Ville du sagt noe?

Gjest vil være anonym i kveld

Anbefalte innlegg

Gjest vil være anonym i kveld
Skrevet

Hvis du har vært med i en gruppe. Og så har to i gruppen oppført seg jævlig mot deg (når dere var alene). Det er snakk om å sette igang intriger, splitte deg fra de andre i gruppen, samt å bebreide deg for ting du aldri har gjort. Slik at du rett og slett trekker deg vekk fra hele gruppen fordi du ikke ønsker noe mer med de to å gjøre. Og de andre i gruppen vet ikke noe om hva som har skjedd.

Og så lurer de andre i gruppa deg om hvorfor du ikke vil være med på treffene. Ville du da 1) ikke sagt noe om hva som har skjedd 2) svart noe ullent noe 3) fortalt (til en og en, eller evt. i en kort mail til dem samlet) hva de to har gjort, - og dermed risikert å få de andre mot deg fordi de ikke tror deg, ikke vil høre på "slik baksnakking" fra deg, eller de kommer med misforståtte fraser om at "ja ja en sak har jo mange sider, det er ikke sikkert det var slik det skjedde".

For ordens skyld: Utenforstående (venner av meg) som fulgte det som skjedde av intriger osv, var veldig rystet på mine vegne. Men jeg har vel i utgangspunktet ikke behov for å begynne en diskusjone om dette med de andre i gruppen. Og har heller ikke lyst til å bli sett på som sytete eller baktalende.

Vet bare ikke hva jeg skal svare når de lurer på hvorfor jeg plutselig har trukket meg helt vekk. Det er ikke snakk om nære venner heller, men en gruppe som treffes med jevne mellomrom pga noe viktig man har felles.

Gjest Står gjerne frem på den måten
Skrevet

Hadde det vært for noen år siden så hadde jeg nok lusket avgårde med halen mellom bena. Vonbråten og såret. Ikke sakt noe til noen, lidd i stillhet.

I dag derimot så tør jeg virkelig stå opp for meg selv, og si det jeg mener uavhengig i hva andre mener.

Så i dag hadde jeg nok møtt til møte hvor alle var samlet og så ville jeg sakt rett ut hva som var skjedd og at jeg på bakgrunn av det hadde bestemt meg for å trekke meg fra videre kontakt.

Ærlig og rett frem. I grunn deilig å tørre slik.

Skrevet

Jeg ville forklart at jeg var i konflikt med noen andre medlemmer i gruppen, og at jeg derfor hadde valgt å ikke bruke av fritiden og kreftene mine på noe som bare ga meg negativ energi tilbake. Jeg ville ikke gått nærmere inn på hva konflikten gikk ut på, det er ikke nødvendig å involvere tredjepart i. Det oppgjøret må evt. tas med de det gjelder direkte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...