Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal forsøke å unngå å daue før jeg får trykket send, men nå har jeg jævlig vondt i brystet/overkroppen. Det er ikke første gang.

Akkurat nå sitter smerten bak, midt mellom skulderbladene. Den kommer og går helt vilkårlig. Av og til er det på hver siden av brystkassa, av og til midt foran. Ofte stråler smertene opp i under- og/eller overkjeven. Ingen sammenheng med mat/drikke, tid på dagen, kroppsstilling, stressnivå eller annet som jeg kan tenke på.

Jeg blir ikke tungpustet, men føler behov for å trekke pusten dypt når det står på.

Jeg tror egentlig ikke at det har noe med hjertet å gjøre, for dette har skjedd av og på i flere år. det kan vare noen minutter eller 1 time.

Kan halsbrann/oppstøt gi sånne smerter?

Skrevet

Jeg hadde et par episoder med halsbrann når jeg venta eldstejenta og det var fryktelig vondt! Smerten min lå på en måte midt foran, rett under brystene og jeg hadde en følelse av "trykk" og "brenning" på det området. Begge gangene skjedde det rett etter tunge måltider.

Jeg tror muligens jeg ville sjekka dette ut uansett, selv om det jo virker betryggende at du har kjent det samme før også.

Skrevet

''Kan halsbrann/oppstøt gi sånne smerter?''

Er litt usikker på det med smerter i kjeven.

Men eg har hatt vondt både "her & der", og det tror eg hadde sammenheng med spiserørsbrokk (sure oppstøt osv.).

Skrevet

Jeg hadde et par episoder med halsbrann når jeg venta eldstejenta og det var fryktelig vondt! Smerten min lå på en måte midt foran, rett under brystene og jeg hadde en følelse av "trykk" og "brenning" på det området. Begge gangene skjedde det rett etter tunge måltider.

Jeg tror muligens jeg ville sjekka dette ut uansett, selv om det jo virker betryggende at du har kjent det samme før også.

Jeg har ikke lyst til å sjekke. Jeg har svelget slangen 1 gang, og det holder. Dessuten tok jeg en belastnings EKG for et par år siden som var helt i orden.

Det har aldri skjedd når jeg har trent heller, og jeg kjører opp mot 190 i puls på det verste.

Skrevet

''Kan halsbrann/oppstøt gi sånne smerter?''

Er litt usikker på det med smerter i kjeven.

Men eg har hatt vondt både "her & der", og det tror eg hadde sammenheng med spiserørsbrokk (sure oppstøt osv.).

Det er det jeg har for meg, at det kan være vondt både her og der. Jeg får skaffe meg noe medisin for å se om det hjelper neste gang.

Nå er jeg like fin igjen.

Skrevet

Det er det jeg har for meg, at det kan være vondt både her og der. Jeg får skaffe meg noe medisin for å se om det hjelper neste gang.

Nå er jeg like fin igjen.

Eg drakk alltid mye melk og Nyco, ikkje øll!

Skrevet

Hadde de samme symptomene flere ganger for noen år siden. Legen sendte meg til spesialist og han fant ut at det var kramper i spiserøret. Fikk rådet å drikke et glass vann neste gang det kom og det hjalp.

Skrevet

Har ikke hørt at halsbrann kan gi slike symtoner....

Anbefaler deg sterkt om å oppsøke lege§ Og du vil bli tatt på alvorlig!

Lyke til, nick;)

Gjest Nattrangler
Skrevet

Jeg tenker litt på gallesten når jeg leser dette.

Ta et søk her på DOL blant svar fra fagpersoner, se om du kjenner deg igjen der. Gallestenanfall kan være jæ***** vondt.

Skrevet

Godmorgen! Ser du skrev at det gikk over. Jeg likte ikke at smerten gikk opp i kjeven... Har du hatt halsbrann over lang tid/år? Har hørt at det kan etse og ødelegge vevet nær hjertet, men da har det kommet langt.

Gallestein kan gi kraftige smerter, men da er det helst skulder som verker i tillegg, ikke kjeven som jeg vet. Er du noe plaget med kramper sånn ellers i kroppen?

Kan det være angstanfall? Tenkte siden det kom og gikk over ganske kjapt... Prøv å få en legetime for å sjekke ut litt du.

Gjest ViViola
Skrevet

Muskelsmerter kan oppleves sånn. Kan du ha betente muskelfester, f.eks.?

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å sjekke. Jeg har svelget slangen 1 gang, og det holder. Dessuten tok jeg en belastnings EKG for et par år siden som var helt i orden.

Det har aldri skjedd når jeg har trent heller, og jeg kjører opp mot 190 i puls på det verste.

Her vi bor finnes det et sted hvor man kan få ultralyd av hele overkroppen. Man får sjekket alt fra blodårer, pulsårer, hjerte, lunger, mage, bekken etc. Tror det koster rundt 1000 kroner for en helsjekk. Billig livsforsikring!

Det høres jo ut som du har blitt godt sjekket, men kanskje greit å få sjekket pulsårer osv også?

Jeg er nok ekstra var for dette pga at min jevngamle fetter døde av at hovedpulsåra sprakk for snart to år siden. Hans symptomer var oppblåst mage, vondt i ryggen, trykk over brystet etc. I dagene før han døde kjente han dette konstant tror jeg. Mener ikke å skremme deg, og du har jo også kjent på dette over år, men så har jeg iallefall sagt fra ;)

Skrevet

Muskelsmerter kan oppleves sånn. Kan du ha betente muskelfester, f.eks.?

Jeg har ikke peiling, for å si det mildt.

Skrevet

Godmorgen! Ser du skrev at det gikk over. Jeg likte ikke at smerten gikk opp i kjeven... Har du hatt halsbrann over lang tid/år? Har hørt at det kan etse og ødelegge vevet nær hjertet, men da har det kommet langt.

Gallestein kan gi kraftige smerter, men da er det helst skulder som verker i tillegg, ikke kjeven som jeg vet. Er du noe plaget med kramper sånn ellers i kroppen?

Kan det være angstanfall? Tenkte siden det kom og gikk over ganske kjapt... Prøv å få en legetime for å sjekke ut litt du.

Skulle jeg få angstanfall, så burde jeg vel merke det selv? Kan man få et sånt uten å vite det?

Jeg har aldri hatt halsbrann, så vidt jeg vet. Dvs, om det er det jeg har nå, så har det vært av og på 3-4 år.

Skrevet

Jeg tenker litt på gallesten når jeg leser dette.

Ta et søk her på DOL blant svar fra fagpersoner, se om du kjenner deg igjen der. Gallestenanfall kan være jæ***** vondt.

Takk. Gallestein har jeg ikke tenkt på i det hele tatt.

Skrevet

Forundrer meg ikke. Har igrunn alltid sett for meg deg som nokså svakelig, og med heller dårlig eksteriør.

Skrevet

Har ikke hørt at halsbrann kan gi slike symtoner....

Anbefaler deg sterkt om å oppsøke lege§ Og du vil bli tatt på alvorlig!

Lyke til, nick;)

Takk. Jeg har i grunnen vært testet for mye rart, uten at det noen sinne har dukket opp noe.

Skrevet

Hadde de samme symptomene flere ganger for noen år siden. Legen sendte meg til spesialist og han fant ut at det var kramper i spiserøret. Fikk rådet å drikke et glass vann neste gang det kom og det hjalp.

Skal prøve. Takk!

Skrevet

Forundrer meg ikke. Har igrunn alltid sett for meg deg som nokså svakelig, og med heller dårlig eksteriør.

Det er ikke eksteriøret det er noe galt med, det er interiøret!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...