Gå til innhold

Hva gjør dere i disse krise tider!

Anbefalte innlegg

Gjest pengelensa
Skrevet

Gode tips til å spare litt på pengene i lommeboka??

Syns det blir farlig mye mindre og rutte med i måneden for tiden jeg...

Skrevet

Jeg har ikke merket noe enda. Hvordan merker du det da? Lånet mitt har ikke blitt merkbart dyrere enda ihvertfall! Det er riktignok varslet renteøkninger fremover, men foreløpig ikke store endringer.

Gjest håper på rentekutt
Skrevet

Prøver å ikke kjøpe blader, kjøper

mat, klær og gaver på tilbud. Gjør ting som er gratis....Vi har også fått dårligere råd. Jobben til samboeren ble nedlagt,og den nye jobben han har er dårligere betalt. Selv jobber jeg deltid og sliter med å finne fulltidsjobb.

Gjest mange-kjøpegale-folk-ja
Skrevet

Jeg synes folk kjøper og kjøper unødvendige ting hele tiden uansett gode eller dårlige tider. Nytt kjøkken, bad, nye gardiner, gulv, servise, you name it.

Det bankes og hamres og pusses opp hele tiden i Norge. Ingen grunn til å sutre.

Skrevet

Vi har ikke merket noe, og håper vi merker minimalt, i og med at vi har lite gjeld. Det er vel først og fremst de som har store lån som vil merke strammere tider?

Vi har sikre jobber begge to, og føler vel ikke at vi sløser så veldig med pengene fra før. Vi har aldre vært på sydentur hele familien, og håper vel at vi klarer å få til én tur i løpet av noen år.

Skrevet

Jeg trenger ikke å gjøre noe spesiellet tiltak, men gå i gjennom hva du bruker penger på, sett opp en liste og sette en månedlig sum på det, så kan det hende at du får deg en aaahaaa- opplevelse.

Så kutter du ut det som ikke har noen hensikt å kjøpe og gå heller ikke til innkjøp av nye ting du trengt tatt ikke trenger.

Skrevet

Jeg gjør ingenting. Jeg tror heller ikke det blir så stor krise. Renta rundt omkring i verden ble satt ned i går. Norge kommer antagelig etter neste uke. Så om vi bare venter noen mnd. så har nok alt gått seg til:-)

Skrevet

Har ikke endret vaner ennå.

Det eneste jeg har gjort, er å sjekke at Bankenes Sikringsfond dekker innskudd i banlen min;-)

Gjest mormora
Skrevet

Jeg gjør ingenting. Jeg tror heller ikke det blir så stor krise. Renta rundt omkring i verden ble satt ned i går. Norge kommer antagelig etter neste uke. Så om vi bare venter noen mnd. så har nok alt gått seg til:-)

Tror ikke bankene senker renta i neste uke. Det tar vel et halvt år før vi får lavere rente til låntaker her i landet, tenker jeg.

Skrevet

Jeg skriver handlelister.- planlegger ukens måltider, utnytter middagsrester, shopper ikke unødvendige ting- forsøker å ha dager (helst uker) uten å bruke penger, dvs leve på det som er i fryseren, kun har gratis fritidsaktiviteter som bibliotek, turer i skogen og slikt. Møter venninner hjemme eller på tur istedet for kafe.

Har varierende motivasjon for dette- noen ganger sprekker jeg litt og kjøper feks klær som ikke er helt nødvendig, men alt i alt holder lønningen lengre etter at dette regimet ble innført.

Skrevet

Tror ikke bankene senker renta i neste uke. Det tar vel et halvt år før vi får lavere rente til låntaker her i landet, tenker jeg.

Jeg tror vel Norges Bank gjør det. Men det tar nok lengre tid før vi merker noe til det:-) Uansett så tar jeg livet med ro.

Skrevet

Strammer inn på matvarekjøpene, utsetter reprasjoner av bil og hus som ikke er strengt tatt nødvendig. Utsetter kleskjøp til oss voksne, ungene trenger jo klær og sko og sliter det fort ut. I det store og hele strammer vi inn der vi kan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...