Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her å tenker ettersom tråden vokser og vokser - sett at denne hjememværende moren fyller dagene sine med å være på dol?

Huff ja, det hadde vær leit! Og det er ikke meningen å henge ut enkeltpersoner, jeg synes de er modige som tør/orker å blottstille seg på den måten. Det som provoserer meg er vel heller ordningen med offentlig gjeldssanering (ja, og så litt annet og da..)

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• silo

21

• Bookworm

19

• morsan

11

• Lillemus

10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt enig. Og strengt tatt trengte de vel ikke barnehageplass heller, all den tid mora var hjemme hele tiden.

oj, det fikk jeg ikke med meg. Hvorfor ikke begynne å jobbe da, når de ikke hadde penger til regningene? *naiv tro på at alle som vil/ (har helse til det) kan få seg jobb i feks eldreomsorgen*

Skrevet

Absolutt! Han fortjener honnør for at han har sluttet.

skulle bare mangle egentlig...

Skrevet

''Sitter her å tenker ettersom tråden vokser og vokser - sett at denne hjememværende moren fyller dagene sine med å være på dol?''

*Humrer* Har tenkt tanken jeg også, men uansett har jo "halve" Norge sett dem på tv i går så... Og de skjønner jo at dette er noe som blir en liten snakkis like i etterkant av programmet når de melder seg på.

Jada, det redder seg inn på at de selv stilte opp på TV med sine problemer, da må man nesten bare ta konsekvensen av det... Kan ikke si jeg har så enormt dårlig samvittighet av å diskutere det litt...

Skrevet

oj, det fikk jeg ikke med meg. Hvorfor ikke begynne å jobbe da, når de ikke hadde penger til regningene? *naiv tro på at alle som vil/ (har helse til det) kan få seg jobb i feks eldreomsorgen*

Hun er ufør med trygd på 10 000 pr. mmd. hvis jeg hørte riktig.

Skrevet

Huff ja, det hadde vær leit! Og det er ikke meningen å henge ut enkeltpersoner, jeg synes de er modige som tør/orker å blottstille seg på den måten. Det som provoserer meg er vel heller ordningen med offentlig gjeldssanering (ja, og så litt annet og da..)

Neida, du tok jo opp dette med gjeldssanering generelt - og dessuten var det de selv som blottstilte seg for hele Norge ved å stille opp på TV med sine problemer, så såpass må de nesten regne med (selv om dømmekraften nok er noe fraværende her:-))...

Skrevet

10.000,- i mnd er ikke direkte fett da, men det virket som han hadde relativt god lønn? All den tid de brukte 15.000,- i transport og røyka/spilte bort 8000,- og endatil hadde penger til mat og en god del tusen som gikk til "annet".

Skrevet

10.000,- i mnd er ikke direkte fett da, men det virket som han hadde relativt god lønn? All den tid de brukte 15.000,- i transport og røyka/spilte bort 8000,- og endatil hadde penger til mat og en god del tusen som gikk til "annet".

Det er nettopp sånn du må la være å tenke :-)

Du kan ikke legge sammen forbruket deres og tro at summen tilsvarer omtrent deres samlede inntekt. Det er akkurat der feilen ligger - det er ingen slik sammenheng. Det er uvant for de aller fleste av oss, men ikke for alle...

Nå gir vel også den pengeseddelklistringen et slags inntrykk av gjennomsnittet. Når de viser fram disse enorme "diverse"-postene er det nok et uttrykk for hva de sleper på av tidligere forbruksgjeld, ikke hva de tar opp av nytt hver måned.

Skrevet

Jeg synes ikke sånne folk burde få lov til å bo alene engang jeg. Burde stues vekk på anstalt, hatt verge som besøkte dem annenhver dag med niste og diktopplesning!

*LOL* I dag er du faktisk morsom (i tillegg til frekk) - og til alt overmål er jeg enig ;o)

Skrevet

åja da så...da er det jo ikke mulig å jobbe ekstra heller for å tjene mer. Og sikkert en grunn til å ha barnehageplass også.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223548714' post='3981553]

*LOL* I dag er du faktisk morsom (i tillegg til frekk) - og til alt overmål er jeg enig ;o)

enig! jeg er også litt småforelsket i jølsen :) skjønner du er det også!

Skrevet

De hadde et overforbruk på 20.000 kr/mnd! Da var alle forbrukslån uten sikkerhet også medregnet. Han tjente 350.000 kr (netto)? Og hun 10.000 kr netto/mnd, tror jeg.

Skrevet

enig! jeg er også litt småforelsket i jølsen :) skjønner du er det også!

Du kan spøke, du! Det er nok ikke Jølsen jeg er småforelska i, nei... ;o)

Gjest vi er nøkterne
Skrevet

Jeg er så glad jeg og mannen min er fornuftige.

Vi kjøper aldri på krita. Vi har alminnelige inntekter, men klarer likevel å legge til side litt penger. Jeg var heldig å arve et lite beløp, så jeg fikk betalt ned studielånet. Andre ufornuftige hadde kanskje brukt pengene til å kjøpe ny bil, men for å slippe utgiften til studielån prioriterte jeg den. Vi har begge solgt hver vår leilighet og har derfor vært heldig stilt. I stedet for å sløse bort pengene vi fikk til overs på masse dyre møbler, nye biler, sydentur osv, valgte vi å sette pengene inn i lånet på nyhuset, så nå har vi bare litt over en mill i lån, noe vi fint greier. Vi har fleksilån så vi velger litt selv hvordan vi vil betale, vi betaler så mye vi klarer, så med det tempoet nå er lånet betalt ned innen 12 år.... Vi har leilighet i kjelleren som vi har mulighet til å leie ut om det skulle bli dårlige tider. Vi har to biler, en litt eldre hverdagsbil og en litt finere som er et par år gammel. Vi ville aldri kjøpt en splitter ny bil, de taper seg så fort. Og aldri ta opp billån. Vi kjøpte fra sparepengene. Og enda har vi sparepenger.

Vi er ikke rike, men vi lever nøkternt. Handler for toppen 1000 i mat i uka, får mye bra mat til det, så vi sulter ikke. Shopper ikke klær hele tiden men klarer oss på det vi har.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223548992' post='3981566]

Du kan spøke, du! Det er nok ikke Jølsen jeg er småforelska i, nei... ;o)

Den skal du lenger ut på landet med, men skjønner deg godt!

Gjest CASHISKING
Skrevet

Jeg er så glad jeg og mannen min er fornuftige.

Vi kjøper aldri på krita. Vi har alminnelige inntekter, men klarer likevel å legge til side litt penger. Jeg var heldig å arve et lite beløp, så jeg fikk betalt ned studielånet. Andre ufornuftige hadde kanskje brukt pengene til å kjøpe ny bil, men for å slippe utgiften til studielån prioriterte jeg den. Vi har begge solgt hver vår leilighet og har derfor vært heldig stilt. I stedet for å sløse bort pengene vi fikk til overs på masse dyre møbler, nye biler, sydentur osv, valgte vi å sette pengene inn i lånet på nyhuset, så nå har vi bare litt over en mill i lån, noe vi fint greier. Vi har fleksilån så vi velger litt selv hvordan vi vil betale, vi betaler så mye vi klarer, så med det tempoet nå er lånet betalt ned innen 12 år.... Vi har leilighet i kjelleren som vi har mulighet til å leie ut om det skulle bli dårlige tider. Vi har to biler, en litt eldre hverdagsbil og en litt finere som er et par år gammel. Vi ville aldri kjøpt en splitter ny bil, de taper seg så fort. Og aldri ta opp billån. Vi kjøpte fra sparepengene. Og enda har vi sparepenger.

Vi er ikke rike, men vi lever nøkternt. Handler for toppen 1000 i mat i uka, får mye bra mat til det, så vi sulter ikke. Shopper ikke klær hele tiden men klarer oss på det vi har.

høres jaggu ut som et artig liv, SMALHANS!

Skrevet

Den skal du lenger ut på landet med, men skjønner deg godt!

?

Gjest Aimabel
Skrevet

Fikk du med deg hvordan de klarte bruke 15000 i transport? Kjører de taxi til og fra jobb og bhg?

Skrevet

Fikk du med deg hvordan de klarte bruke 15000 i transport? Kjører de taxi til og fra jobb og bhg?

15000 i transport? I måneden???

Gjest Beundringsverdig
Skrevet

Sitter her å tenker ettersom tråden vokser og vokser - sett at denne hjememværende moren fyller dagene sine med å være på dol?

Det krever mot å blottstille seg sånn på tv...

Tenker på det programmet i de beste familier og nannyhjelpen eller hva det heter.

Jeg hadde aldri turt å blottstilt med sånn på tv, hva tror ikke folk om meg, at jeg er en dårlig mor osv... sånn i Norge spesielt der janteloven regjerer og folk elsker å snakke stygt om hverandre.

Og det med gjeld, enda verre...

I lille Norge.

Så jeg beundrer de som står frem som de gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...