Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det snakkes så mye om utdanning, penger, gjeld og forbruk her i dag: Hvor mye har du i studielån? Hvor mye studielån hadde du til sammen da du måtte begynne å betale på lånet?

Jeg har betalt ned mitt, men ser at folk driver og mikker med det til de blir pensjonister nesten!

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg ikke har studielån. Grunnen er at jeg hadde rett på attføring under studiene mine. Det kan kanskje føles urettferdig for noen, men jeg ser idag at det er slik det må være. Jeg har en god utdannelse, men må alltid bevise litt ekstra for å kunne få jobb. Dessuten, hadde jeg vært hørende, så hadde jeg nok kunnet velge og vrake i jobber. Som døv, så er det litt mer begrenset utvalg i jobber som passer.

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg ikke har studielån. Grunnen er at jeg hadde rett på attføring under studiene mine. Det kan kanskje føles urettferdig for noen, men jeg ser idag at det er slik det må være. Jeg har en god utdannelse, men må alltid bevise litt ekstra for å kunne få jobb. Dessuten, hadde jeg vært hørende, så hadde jeg nok kunnet velge og vrake i jobber. Som døv, så er det litt mer begrenset utvalg i jobber som passer.

Jeg synes ikke det er urettferdig! Utdannelse er et fantastisk gode som kommer samfunnet og den enkelte til gode, og som absolutt alle burde få muligheten til:)

Skrevet

Urk- jeg har ca 300000, mannen min har 290000. og vi har nå jobbet i nesten 10 år!

Skrevet

Jeg hadde fullt studielån (for 5 år) da jeg var ferdig i 1996. Var ferdig med å betale det ned nå i vinter. Husker ikke eksakt beløp.

Deilig å være ferdig med det!

Skrevet

Jeg synes ikke det er urettferdig! Utdannelse er et fantastisk gode som kommer samfunnet og den enkelte til gode, og som absolutt alle burde få muligheten til:)

Helt enig med deg i det:)