Gå til innhold

Er dere like sløve som meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Fy på meg
Skrevet

Har mamma permisjon, babyen sover,

kjøkkenet er rotete og jeg har masse klær som må brettes.

Men hva gjør jeg? Sitter på dataen, eller sitter foran tvn og ser på Rachael Ray!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal hvile når babyen hviler, det står det jo i alle baby bøker!!

;0)

Gjest høstløv
Skrevet

Du skal hvile når babyen hviler, det står det jo i alle baby bøker!!

;0)

Og når babyen ikke hviler. må mammaen ta seg av babyen. Hva tid skal en få gjort husarbeid og andre ting da?

Skrevet

Og når babyen ikke hviler. må mammaen ta seg av babyen. Hva tid skal en få gjort husarbeid og andre ting da?

Har du ikke en mann da??!!

Der jo der han kommer inn i bildet.

;0)

Gjest høstløv
Skrevet

Har du ikke en mann da??!!

Der jo der han kommer inn i bildet.

;0)

Jo, faktisk og det er han som gjør alt hus arbeidet, han har nettopp pusset alle vinduene, tørket støv og støvsuget i det meste av huset.

Gjest Fy på meg
Skrevet

Tror jeg må få meg vaskehjelp ;-)

Ellers støver huset ned her.

Mannen min jobber til sene kvelden og er sliten når han kommer hjem, så ingen av oss har tid til å gjøre husarbeid gitt....

Skrevet

Jo, faktisk og det er han som gjør alt hus arbeidet, han har nettopp pusset alle vinduene, tørket støv og støvsuget i det meste av huset.

Du oppdrar han godt! Forsett slik!

;0)

Gjest Det blir alltid gjort til slutt
Skrevet

Det er lov, gjør det selv av og til. Men må si at da sniker den dårlige samvittigheten seg inn på meg.. Settt av en dag i uka hvor du skal få unna det meste. Mandag er ofte en fin dag til slikt. Da har det hopet seg opp etter helgen og det er greit å få det unna. Torsdag eller fredag er også greie dager å gjøre litt forskjellig. Da er det fint til helgen :)

Lag deg en liste over gjøremål, og prøv å utføre det :)

Men det er lov å slappee av når småen sover, det går jo i ett ellers...

Gjest Aimabel
Skrevet

Samme her! Men jeg synes jeg fortjener det, har vært oppe hver time to netter på rad og ikke har det blitt noe søvn på dagen heller.

Skrevet

Men man trenger ikke sitte og dille med babyen hvert våkne sekund, det er mye man kan gjøre mens man tar seg av baby. Man kan brette klær mens babyen ligger/sitter ved siden av, og feks synge noen barnesanger samtidig. Eller putte baby i en bæreslynge og støvsuge eller rydde.

Dermed kan man sløve, sove, lese blader eller surfe nettet mens baby sover.

Skrevet

Du oppdrar han godt! Forsett slik!

;0)

Jeg ser at du har slengt på smiley her, altså, men jeg _må_ bare innvende litt allikevel: Det er jaggu helt urimelig å forvente at en mann som jobber fulltid skal ta alt husarbeidet hjemme i tillegg, når man selv er hjemme med barn - såfremt barnet/barna er friske.

Skrevet

Jeg ser at du har slengt på smiley her, altså, men jeg _må_ bare innvende litt allikevel: Det er jaggu helt urimelig å forvente at en mann som jobber fulltid skal ta alt husarbeidet hjemme i tillegg, når man selv er hjemme med barn - såfremt barnet/barna er friske.

Jeg er så enig med deg - og i det du skrev ovenfor også.

I de siste årene er det visst blitt en heltidsjobb å ta seg av ett barn. Eventuelle søsken er i barnehage, og husarbeidet skal man dele likt. Mens å forsørge familien, det er tydeligvis bare moro og avslappende.

Skrevet

Jeg er så enig med deg - og i det du skrev ovenfor også.

I de siste årene er det visst blitt en heltidsjobb å ta seg av ett barn. Eventuelle søsken er i barnehage, og husarbeidet skal man dele likt. Mens å forsørge familien, det er tydeligvis bare moro og avslappende.

Ja, det er ganske drøyt.

Visst er det ikke bare picnic å ta seg av barn, men det er utrolig mye det går an å få gjort med barn i huset - både babyer og de som er litt større. Og barna har slett ikke vondt av det.

Skrevet

En blunke smiley.

Altså det var en spøk! .......

Skrevet

En blunke smiley.

Altså det var en spøk! .......

Jada, som jeg nevnte, så jeg det. Men jeg ville altså benytte anledningen til å skyte inn noe, for akkurat dette kommer jo opp av og til.

Gjest been there done that
Skrevet

Kanskje du har en aldri så liten fødselsdepresjon? er dette ulikt den du var tidligere? Sover du lite?

Gjest Trådstarter
Skrevet

Kanskje du har en aldri så liten fødselsdepresjon? er dette ulikt den du var tidligere? Sover du lite?

Men er det ikke litt seint å ha fødselsdepresjon er vel mer i starten d? Babyen er 6 mnd nå.

Men jeg hadde en psykisk nedtur i går, tror d er mørketia. Alt føltes så trist og feil....

jeg bar huff huff huff...

Og tiltaksløs, orker ikke gjøre noe.

Gjest been there - done that
Skrevet

Men er det ikke litt seint å ha fødselsdepresjon er vel mer i starten d? Babyen er 6 mnd nå.

Men jeg hadde en psykisk nedtur i går, tror d er mørketia. Alt føltes så trist og feil....

jeg bar huff huff huff...

Og tiltaksløs, orker ikke gjøre noe.

Nja, jeg ble vel aldri helt kvitt den depresjonen som kom etter fødselen. Det kan være en mild depresjon som gjør deg så tiltaksløs. Får du lite søvn forsterkes dette.

Skrevet

Jada, som jeg nevnte, så jeg det. Men jeg ville altså benytte anledningen til å skyte inn noe, for akkurat dette kommer jo opp av og til.

Ok.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Nja, jeg ble vel aldri helt kvitt den depresjonen som kom etter fødselen. Det kan være en mild depresjon som gjør deg så tiltaksløs. Får du lite søvn forsterkes dette.

Kan det være jeg brygger på noe? Føler meg verre nå i kveld, litt rar i halsen, dårlig matlyst, slapp og trøtt.... Sånn jeg pleier å bli rett før jeg blir forkjølet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...