Gå til innhold

Mobilprat i bil!! Jeg er så dum!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yeah rigth

Det er en årsak til at det er ulovlig å bruke håndholdt mobil når man kjører bil. Du kan bli siktet for uaktsomt drap hvis du kjører på noen og dreper dem.

"klarer fint å konsentrere meg om veien" Fantastisk dum og umoden uttalelse....Skam deg!!

klarer å konsentrere meg om veien jeg også når jeg snakker i tlf.. værre når jeg sender sms..

ikke vær dum å si du aldri snakker i tlf når du kjører bil. det gjør ganske mange!

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

30

• Persille1365381127

11

• morsan

7

• Lotte :o)

6

Persille1365381127
Skrevet

Ser du får litt pepper her, forsåvidt fortjent - men jeg innrømmer at jeg gjør det samme :)

Har tilgode å bli tatt da...

Vet ikke hvorfor, det er bare så utrolig mye mer effektivt om jeg får ringt alle jeg skal på turen, så har jeg tid til å jobbe/være med Billa når jeg ikke kjører.

(Nå får jeg sikkert pepper jeg også...)

Skrevet

''Det er lett å stoppe dersom telefonen ringer, eller så ringer du opp igjen når du har anledning. Sms har aldri noen hast.''

Tar aldri mobilen om den ringer mens jeg kjører, det er sjeldent mer enn en halvtimes tid til jeg er fremme dit jeg skal allikevel, skulle jeg vente en viktig tlf så stopper jeg. Kan lese sms om jeg står i stillestående kø da. :o)

Det er bra! Da er det trygt å møte deg på veien hehe *Tommelen opp!*

Skrevet

Ser du får litt pepper her, forsåvidt fortjent - men jeg innrømmer at jeg gjør det samme :)

Vet ikke hvorfor, det er bare så utrolig mye mer effektivt om jeg får ringt alle jeg skal på turen, så har jeg tid til å jobbe/være med Billa når jeg ikke kjører.

Dere kan kjøpe produkter som gjør dette lovlig, sms er ulovlig uasett:?

Fy til dere begge;(

Skrevet

Hands free?

Persille1365381127
Skrevet

Dere kan kjøpe produkter som gjør dette lovlig, sms er ulovlig uasett:?

Fy til dere begge;(

Det er ikke lov å snakke i handsfree heller - den må i så fall være fastmontert.

Jeg har sånn med tråd på, og den bruker jeg alltir - bil eller ikke.

Persille1365381127
Skrevet

Hands free?

Har det. Men det er fortsatt ikke lov.

Den skal være montert til bilens lydanlegg før det er lov.

Skrevet

OK, det visste jeg ikke.

Gjest reality bites. Hard
Skrevet

Du tenker ikke over at du utsetter deg for en risiko for ikke å få se Billa igjen ved å snakke i telefonen eller sende sms mens du kjører? Kanskje noe å tenke på?

Skrevet

Jo det er lov med vanlig handsfree, må kobles til bilens lydanlegg for å være lovlig.

Det er håndholding av mobiltelefon som er forbud

''§ 1. Førers bruk av mobiltelefon under kjøring med motorvogn

Fører av motorvogn må ikke bruke mobiltelefon under kjøringen, med mindre mobiltelefonen under bruken er plassert i eller på en holder som er forsvarlig fastmontert i motorvognen. Holder skal være montert i umiddelbar nærhet av rattet og så nært førers ordinære synsfelt under kjøring som praktisk mulig, med mindre holderen er en integrert del av kjøretøyets originalinnredning.''

Skrevet

OK, det visste jeg ikke.

Se mitt svar til persille, har sjekket hos politiet.-)

Skrevet

Du er nok mest irritert over at politiet gjorde jobben sin. Folk er som regel mer irritert over å bli stoppa enn over at de var "så dum" som du skriver. Hvis du var "så dum" denne gangen, kommer du til å gjøre det igjen da? Sansynligheten er høy for at svaret er ja, fordi du regner med at sjansen for ikke å bli stoppet en gang til er høyere enn for at du blir det.

Og hvor dum går det an å bli? "SMS ja, men snakke nei". Hallo. Våkn opp.

Skrevet

Å skrive sms i bilen er verre enn å kjøre med promille. Ikke gjør det vær så snill, det kan være meg du møter i svingen, med to små barn i baksetet..

:-)

Og er du veldig trøtt, blir det som å kjøre med promille..

:0)

Skrevet

Må le litt av denne tråden. Du får så hatten passer!

Er jo en grunn til at de gir ut bøter, de tjener rått på det!

FORDI SÅ MANGE GJØR FEIL I TRAFIKKEN! ;0)

Må aldri finne på å innrømme slike tabber på dol vett du!

;0)

Skrevet

Må le litt av denne tråden. Du får så hatten passer!

Er jo en grunn til at de gir ut bøter, de tjener rått på det!

FORDI SÅ MANGE GJØR FEIL I TRAFIKKEN! ;0)

Må aldri finne på å innrømme slike tabber på dol vett du!

;0)

Haha! Tror du de bare gir bøter for å tjene penger på det? Du er ikke sann.

Les og lær:

sikkerhet, sikkerhet, sikkerhet, sikkerhet

Du syns kanskje det er greit å ha litt promille når man skal kjøre bil også? Det er jo gode penger å tjene på det for staten!

Skrevet

Se mitt svar til persille, har sjekket hos politiet.-)

OK.

Gjest bryter loven ofte
Skrevet

Huffda .... prater mye i mobilen jeg også når jeg kjører bil ...... ikke alltid jeg har på meg øreproppene.

Bor på et forholdsvis lite sted, men såpass stort at vi har politistasjon, møter derfor politiet endel, de blir ofte observert sittenes å snakke i mobiltelefonen "på gamlemåten" ..... altså de bryter ofte loven selv ..... skulle gjerne hatt et kamera å tatt et bilde av dem, men da blir jeg nok mer trafikkfarlig om jeg skulle sitte å passe på å få tatt et sånt bilde ......

Persille1365381127
Skrevet

Du tenker ikke over at du utsetter deg for en risiko for ikke å få se Billa igjen ved å snakke i telefonen eller sende sms mens du kjører? Kanskje noe å tenke på?

Joda. Jeg utsetter meg for en risiko når jeg kjører i det hele tatt.

Det gjør jeg også når jeg står på snowboard, går over gaten i Oslo sentrum og går hjem fra byen midt på natten.

Men jeg tenker ikke over det hele tiden, og sistnevnte er situasjoner jeg har mindre kontroll over.

Persille1365381127
Skrevet

Jo det er lov med vanlig handsfree, må kobles til bilens lydanlegg for å være lovlig.

Det er håndholding av mobiltelefon som er forbud

''§ 1. Førers bruk av mobiltelefon under kjøring med motorvogn

Fører av motorvogn må ikke bruke mobiltelefon under kjøringen, med mindre mobiltelefonen under bruken er plassert i eller på en holder som er forsvarlig fastmontert i motorvognen. Holder skal være montert i umiddelbar nærhet av rattet og så nært førers ordinære synsfelt under kjøring som praktisk mulig, med mindre holderen er en integrert del av kjøretøyets originalinnredning.''

Jaja, men det blir jo det samme da.

Den er ikke fastmontert - så da kan man i prinsipp ikke bruke den med snor heller. Dersom man ikke sier at det ringte før man startet bilen da - hvis ikke har man ikke lov til å svare.

Sms er uansett ikke lov.

Persille1365381127
Skrevet

Haha! Tror du de bare gir bøter for å tjene penger på det? Du er ikke sann.

Les og lær:

sikkerhet, sikkerhet, sikkerhet, sikkerhet

Du syns kanskje det er greit å ha litt promille når man skal kjøre bil også? Det er jo gode penger å tjene på det for staten!

Vel, det er litt annerledes å kjøre med promille enn å drive med ting i bilen.

Det er nok av ting det ikke er forbud mot - men som er langt mer trafikkfarlig enn mobiltelefon: skrikende eller kranglende barn, varm kaffe, mange folk over 80, gutter i biler med store motorer, sko med høye hæler, spise mens man kjører, høy musikk, f.eks...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...