Lotte :o) Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg må nok også skaffe meg en sånn - har feilaktig trodd jeg var helt lovlig i bruk av ørepropp.... Sitter og ser på Jula og Clas Ohlson sine sider på nettet. Flere modeller 19-149,-, men hvilken sort er best? 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Men det er mange foreldre som holder på sånn MENS de kjører også... Og alle vet hvor slitsomt et skrikende barn er, men man må jo likevel hjem... Mine er heldigvis så store at det ikke er noe problem å overse hyling i baksetet. ) Men jeg ser problemet ja.... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Nei nei, det blir jo ikke det samme da, for man kan ha en bluetooth-øreplugg i øret. Det er det med at det må kobles til bilens lydanlegg jeg mener ikke stemmer. Ørepluggen må riktignok være i øret før man begynner å kjøre da, for man har ikke lov til å sette den inn i fart hvis telefonen ringer... Jeg ser for meg at det kunne ha blitt en artig diskusjon... Telefonen er fastmontert, og man snakker i den - men man har propp i øret/bluetooth. Hvordan skal jeg kunne dokumentere at samtalen startet før kjøreturen - for man får ikke fikle med telefonen mens man kjører, eller politimannen dokumentere at den startet etter? Det er så mye gråsoner i det der. Og når de ser deg skrive sms. Hva om du ikke gjorde det - hva om du bare la på når det ringte fordi du ikke kan snakke når du kjører? Hvordan kan de nekte for at det stemmer? 0 Siter
morsan Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Mine er heldigvis så store at det ikke er noe problem å overse hyling i baksetet. ) Men jeg ser problemet ja.... ''Mine er heldigvis så store at det ikke er noe problem å overse hyling i baksetet. '' Trodde du skulle si at dine var så store at du ikke lenger _har_ hyling fra baksetet! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg ser for meg at det kunne ha blitt en artig diskusjon... Telefonen er fastmontert, og man snakker i den - men man har propp i øret/bluetooth. Hvordan skal jeg kunne dokumentere at samtalen startet før kjøreturen - for man får ikke fikle med telefonen mens man kjører, eller politimannen dokumentere at den startet etter? Det er så mye gråsoner i det der. Og når de ser deg skrive sms. Hva om du ikke gjorde det - hva om du bare la på når det ringte fordi du ikke kan snakke når du kjører? Hvordan kan de nekte for at det stemmer? Gråsoner vil det sikkert kunne være, men politiet har skaffet seg noen kraftige kikkerter som gjør at de kan se mobilbruken på 500 meters avstand, så da skal det vanskelig la seg gjøre å komme med slike unnskyldninger som du nevner. 0 Siter
Gjest tippda Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Skjønner at det er irriterende, men forhåpentligvis har du lært noe. Du sier at du klarer å konsentrere deg om veien selv om du snakker i telefonen eller skriver sms. Godt mulig du føler det, men det er ingen tvil om at konsentrasjonen og dermed reaksjonsevnen svekkes når man distraheres fra fullt fokus på trafikken på den måten. En annen gang kan det skje en ulykke. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 ''Mine er heldigvis så store at det ikke er noe problem å overse hyling i baksetet. '' Trodde du skulle si at dine var så store at du ikke lenger _har_ hyling fra baksetet! ;-) ''Trodde du skulle si at dine var så store at du ikke lenger _har_ hyling fra baksetet! ;-)'' Hah...! Stort sett er de stille og flinke i baksetet, særlig når vi kjører langt, men om vi bare skal et kort stykke kan de krangle, sloss, hyle og slå baki der! Det hender jeg stopper og truer med å hive dem ut av bilen og la dem gå resten av veien. 0 Siter
morsan Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 ''Trodde du skulle si at dine var så store at du ikke lenger _har_ hyling fra baksetet! ;-)'' Hah...! Stort sett er de stille og flinke i baksetet, særlig når vi kjører langt, men om vi bare skal et kort stykke kan de krangle, sloss, hyle og slå baki der! Det hender jeg stopper og truer med å hive dem ut av bilen og la dem gå resten av veien. ''kan de krangle, sloss, hyle og slå baki der!'' *he he* Ukjent fenomen for meg - ingen søskenkrangling i baksetet her:-) Og har han med en venn, stiger bare lyden av latter og prating. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Haha! Tror du de bare gir bøter for å tjene penger på det? Du er ikke sann. Les og lær: sikkerhet, sikkerhet, sikkerhet, sikkerhet Du syns kanskje det er greit å ha litt promille når man skal kjøre bil også? Det er jo gode penger å tjene på det for staten! Why drink and drive, when you can smoke and fly... 0 Siter
Gjest Rafens Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 ''SMS ja, prate nei'' Det er jo verre å skrive SMS mens du kjører da. Herregud... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Gråsoner vil det sikkert kunne være, men politiet har skaffet seg noen kraftige kikkerter som gjør at de kan se mobilbruken på 500 meters avstand, så da skal det vanskelig la seg gjøre å komme med slike unnskyldninger som du nevner. Nja. Det hadde jeg lett tatt diskusjonen på 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Mine er heldigvis så store at det ikke er noe problem å overse hyling i baksetet. ) Men jeg ser problemet ja.... Jeg husker da Billa var baby, og nektet å bruke smokk - så måtte vi ha fingeren i munnen hennes i lange perioder av gangen. Det var det eneste hun ville suge på unntatt puppen - men suge _hele_ tiden, det skulle hun! Veldig slitsomt... Så da ble det noen snodige bilturer for å si det sånn... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg innrømmer glatt at det hender jeg snakker i mobiltelefon selv når jeg kjører. Det er dumt, men jeg ringer aldri til noen, altså - tar bare telefonen for korte beskjeder om det ringer noen mht noe viktig. Men å ringe selv (altså fikle med adresseliste el.l) og å sende sms er virkelig hakket verre, altså. Da har man jo ikke øynene på veien i det hele tatt. 0 Siter
frosken Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg sender aldri sms mens jeg kjører, men snakker ganske mye i telefonen via handsfree. Har faktisk ikke visst at det ikke holdt å bruke handsfree for å være lovlydig. Jeg betviler at jeg kjører mindre konsentrert fordi om jeg prater, men ville aldri ha fiklet med telefonen (dvs. sendt sms ol.) mens jeg kjører. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Sure penger. Jeg har aldri blitt tatt, heldigvis. Snakker i telefonen nesten alltid når jeg kjører bil, men har blitt litt flinkere i det siste til å bruke handsfree. Å sende sms mens du kjører skjønner jeg ikke at du tør. Jeg har gjort det noen få ganger, men det er ikke særlig safe. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Jeg sender aldri sms mens jeg kjører, men snakker ganske mye i telefonen via handsfree. Har faktisk ikke visst at det ikke holdt å bruke handsfree for å være lovlydig. Jeg betviler at jeg kjører mindre konsentrert fordi om jeg prater, men ville aldri ha fiklet med telefonen (dvs. sendt sms ol.) mens jeg kjører. Jeg sender ikke mye sms, men skal innrømme at jeg gjør det innimellom. Oftere enn jeg prater. Er det ikke nok med handsfree? Egentlig skjønner jeg jo ikke at man skal være mer konsentrert om man bruker handsfree enn når man snakker i mobilen. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Sure penger. Jeg har aldri blitt tatt, heldigvis. Snakker i telefonen nesten alltid når jeg kjører bil, men har blitt litt flinkere i det siste til å bruke handsfree. Å sende sms mens du kjører skjønner jeg ikke at du tør. Jeg har gjort det noen få ganger, men det er ikke særlig safe. Jeg vet det ikke er kjempetrygt, men de gangene jeg sender ser jeg hvertfall på veien hele tida. Skriver nok litt oftere enn jeg ringer, men veldig korte sms. Er visst ganske mange her inne som er perfekte og aldri prater i tlf i bilen. Det er noe helt annet enn det jeg ser ute på veien, hvor omtrent føreren av annenhver bil snakker. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Jeg innrømmer glatt at det hender jeg snakker i mobiltelefon selv når jeg kjører. Det er dumt, men jeg ringer aldri til noen, altså - tar bare telefonen for korte beskjeder om det ringer noen mht noe viktig. Men å ringe selv (altså fikle med adresseliste el.l) og å sende sms er virkelig hakket verre, altså. Da har man jo ikke øynene på veien i det hele tatt. Jeg ser ikke på tlf omtrent når jeg sender sms. Skriver ikke lange avhandlinger heller. Blir veldig korte. Men prøver å skjerpe meg da, vet det ikke er bra. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 ''SMS ja, prate nei'' Det er jo verre å skrive SMS mens du kjører da. Herregud... Ja, jeg innrømmer at jeg sender sms innimellom. Men når jeg sjelden ringer, er det typisk at jeg blir stoppet ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Skjønner at det er irriterende, men forhåpentligvis har du lært noe. Du sier at du klarer å konsentrere deg om veien selv om du snakker i telefonen eller skriver sms. Godt mulig du føler det, men det er ingen tvil om at konsentrasjonen og dermed reaksjonsevnen svekkes når man distraheres fra fullt fokus på trafikken på den måten. En annen gang kan det skje en ulykke. har lært at jeg må skaffe bluetooth ) Men skjønner ikke hvorfor konsentrasjonen skal være noe bedre da. Må jo være samtalen som er forstyrrende, ikke det at jeg holder i tlf. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.