Gå til innhold

Campingvogn

Anbefalte innlegg

Gjest Harryfeber
Skrevet

Lurer på å kjøpe brukt campingvogn, hva er deres erfaring med det? Hvor gammel bør den maks være for å være brukendes?

Fortsetter under...

Skrevet

Åå, så gøy med campingvogn!

Vi har en liten vogn fra 1979, den er så skjønn!

Og den fungerer helt topp. Vi har hatt den med oss flere plasser i sommer, genialt! :0)

Vi har fortelt, slik at vi kan sitter der ogå.

Spesielt når det er dårlig vær...

Kommer jo ann på kravene deres hva slags vogn dere bør ha.

Vår vogn er bare verdens beste og søteste vogn :0)

*stolt*

Gjest Pontiac
Skrevet

Vær veldig obs på fugtskader, det er det nemmelig masse av.

Kjenn og dunk godt på veggene og nedtil gulvet, samt spesiellt på badveggene.

Jeg hadde en ganske bra 75 modell, så du kan få dem virkelig brukendes til en ok penge (gav 5000 og solge året etter for 17 ;)

Det var en Bjølseth deLux 470 Nydelig å trekke foresten.

Men det ER mye råte på en del av de gamle vognene, så sørg for å sjekke skikkelig. Det kan bli mye jobb i ettertid hvis du ikke er flink til det.

Sjekk også ledninger, at alt elektrisk er ok, virker og ikke er for gammelt og morkent.

Det kan være skikkelig fine vogner som er gamle og rimelige, det kommer vel mest ann på hvordan de er behandlet, hvordan de er brukt osv.

Broren min kjøpte en "flott" vogn for en 10.000,- den var så full av råte at den gikk rett på dynga etter noe tid.

Skrevet

Åå, så gøy med campingvogn!

Vi har en liten vogn fra 1979, den er så skjønn!

Og den fungerer helt topp. Vi har hatt den med oss flere plasser i sommer, genialt! :0)

Vi har fortelt, slik at vi kan sitter der ogå.

Spesielt når det er dårlig vær...

Kommer jo ann på kravene deres hva slags vogn dere bør ha.

Vår vogn er bare verdens beste og søteste vogn :0)

*stolt*

''den er så skjønn!'' Som om du snakket om en hundevalp ;) Ja jeg regner med den er klargjort for vinteren?

Gjest Glad i Hobbyen min :)
Skrevet

Det kommer sevsagt ann på årstall, hvor gammel den er. Men hvis dere ikke skal kjøpe en altfor gammel en, da tenker jeg 2000 og oppover. Så er det ikke veldig mye å spare på brukt fremfor ny. Kommer også ann på merket da, om det er Knaus eller Adria osv.. Se litt på Finn.no der ligger det sikert mange.

Hobby sine er fine og grei i pris. Vi kjøpte en helt ny i sommer og angrer ikke et sekund. Kunne bodd der! hehe

Skrevet

Jo nyere jo bedre. Det er veldig store forskjeller på vogner. Folk holder dem godt for det meste, men noen gir jo blaffen i vedlikehold. Noen vogner er ikke kjørt noe særlig og da er hjulstellet gjerne klikk. Vondt å si noe om hvor ny den må være da. Vår er 2002 mod (tror jeg) Hobby 610. Den er helt fin.

Du får kikke litt på nettet. Ikke kjøp vogn det har vært fukt i, det er best å ta fukt test ja.

Annonse

Gjest Her snakker vi hus på hjul
Skrevet

Det kommer sevsagt ann på årstall, hvor gammel den er. Men hvis dere ikke skal kjøpe en altfor gammel en, da tenker jeg 2000 og oppover. Så er det ikke veldig mye å spare på brukt fremfor ny. Kommer også ann på merket da, om det er Knaus eller Adria osv.. Se litt på Finn.no der ligger det sikert mange.

Hobby sine er fine og grei i pris. Vi kjøpte en helt ny i sommer og angrer ikke et sekund. Kunne bodd der! hehe

Sjekket på finn og fant denne

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=14945119&reference=9/149/451/19_4380720.jpg&adheading=Hobby+Landhauser+1999%2C+kr.+129.000%2C-&sid=xz9sfcT0PKe367124&adTypeId=26&WT.svl=Hovedbilde

Måtte le litt da!

Skrevet

''den er så skjønn!'' Som om du snakket om en hundevalp ;) Ja jeg regner med den er klargjort for vinteren?

Hihi, vi er så krye vett du ;0)

Jepp, nå er den klar for vinteren. Vi la presenning over, også har vi tatt inn batteriet. Jeg tenkte ta ut alt som står i skapene også.Men har ikke kommet så langt..Er litt rot der inne etter sommeren...He, he! Tenkte vaske den også, og ta inn dyner, saueskinn ovs. Tror du jeg må ta inn putene?

Vi har hatt døren oppe i dag, lufte ut litt. :0)

Må pleie Knerten godt vett du! Hihi!

Skrevet

Jepp, nå er den klar for vinteren. Vi la presenning over, også har vi tatt inn batteriet. Jeg tenkte ta ut alt som står i skapene også.Men har ikke kommet så langt..Er litt rot der inne etter sommeren...He, he! Tenkte vaske den også, og ta inn dyner, saueskinn ovs. Tror du jeg må ta inn putene?

Vi har det i vogna, men har du plass så ta det inn du :) Fuktslukerene skal virke slik at de ikke blir ødelagte.

Skrevet

Vi har det i vogna, men har du plass så ta det inn du :) Fuktslukerene skal virke slik at de ikke blir ødelagte.

Da tar jeg de inn, å legger de på loftet.

Takk! :0)

Gjest x-caravan
Skrevet

Vi hadde vogn og jeg fikk helt angst av om det kunne være noen feil med den, så neste gang kjøper jeg ny. Tror den var helt alright altså. Men den kostet mye.

Enten må du kjøpe noe du er sikker på, ellers må du kjøpe så billig at du har råd til å tape pengene.

Dethleffs skal være et utrolig bra merke med lite fukt. Ellers er det vel en fordel at den har stått i ro, for det er ofte all beveglsen under kjøring som gjør at det kan bli fuktskader fordi skjøtene kan gå opp.

Meld deg inn i Norsk Caravanforening, de har fine brosjyrer for hva du skal se etter som brukt. Mulig de ligger gratis ute på nettet også.

Mulig du også kan låne deg en fuktmåler eller kjøpe en og teste selv.

Annonse

Gjest taralturist
Skrevet

Jo nyere jo bedre :)

Skal du stadig trekke den etter bilen, eller ha den stående fast på et sted ?

Hvor mange skal bruke den, liten/stor familie ?

Familievogn, se etter en stor og god vogn, min. 7 meter, det bør følge med penta-fortelt, det er stort og godt. Se etter en vogn med lyse farger innvendig, ikke fuktskader o.l.

Gjest høstløv
Skrevet

Vi hadde campingvogn, som vi la presenning over om vinteren, og satte inn vifteovn for å tørke opp. Den ble ødelagt av fukt.

Vi tror at det var fordi presenningen stengte for den naturlige utlufting, samtidig som vi varmet opp vognen litt, dette gjorde at det dannet seg kondens og dermed råtnet hele treverket i vognen. Vi har vognen i hagen og mannen min så til den regelmessig hele vinteren.

Nå har vi annen vogn, og den står ikke under presenning

og blir ikke oppvarmet, og da går det helt greit, vi har hatt den siden 2002 og ikke antydning til fukt.

Så vi er skeptiske til å legge presenning over campingvogn om vinteren.

Skrevet

Vi hadde campingvogn, som vi la presenning over om vinteren, og satte inn vifteovn for å tørke opp. Den ble ødelagt av fukt.

Vi tror at det var fordi presenningen stengte for den naturlige utlufting, samtidig som vi varmet opp vognen litt, dette gjorde at det dannet seg kondens og dermed råtnet hele treverket i vognen. Vi har vognen i hagen og mannen min så til den regelmessig hele vinteren.

Nå har vi annen vogn, og den står ikke under presenning

og blir ikke oppvarmet, og da går det helt greit, vi har hatt den siden 2002 og ikke antydning til fukt.

Så vi er skeptiske til å legge presenning over campingvogn om vinteren.

''Så vi er skeptiske til å legge presenning over campingvogn om vinteren.''

Ikke alltid like lurt nei. Hørte om en som pakket inn veden sin skikkelig mens den lå til tørk ute, stappet pressening rundt hele og greier - her skulle ikke snø og regn komme inn nei! Problemet var jo at ingen fukt kom ut heller så da han skulle pakke den ut året etter var alt pill råttent og kunne ikke brukes som ved engang... *Hehe*

Gjest Trådstarter
Skrevet

Jo nyere jo bedre. Det er veldig store forskjeller på vogner. Folk holder dem godt for det meste, men noen gir jo blaffen i vedlikehold. Noen vogner er ikke kjørt noe særlig og da er hjulstellet gjerne klikk. Vondt å si noe om hvor ny den må være da. Vår er 2002 mod (tror jeg) Hobby 610. Den er helt fin.

Du får kikke litt på nettet. Ikke kjøp vogn det har vært fukt i, det er best å ta fukt test ja.

Bra dere nevner det med fukt, har ikke tenkt på det at det kan være fuktskader i campingvogn....

Skrevet

Ser høstløv og lillemus ikke anbefaler presenning, men du har bare lagt den på taket? Jeg vet mange legger på taket for å unngå at gummi rundt takluker og slikt skal bli dårlige/begynne å lekke. Vogna deres er ikke akkurat nyfødt. Du får kikke innom vogna dann og vann :)

Skrevet

Bra dere nevner det med fukt, har ikke tenkt på det at det kan være fuktskader i campingvogn....

Om det kommer fukt inni så går det ut over luften inni der også, ikke sunt. Sjekk lister og takluker og pass på at gulvet ikke gir etter blant annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...