Gå til innhold

Campingvogn

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Ser høstløv og lillemus ikke anbefaler presenning, men du har bare lagt den på taket? Jeg vet mange legger på taket for å unngå at gummi rundt takluker og slikt skal bli dårlige/begynne å lekke. Vogna deres er ikke akkurat nyfødt. Du får kikke innom vogna dann og vann :)

Det er jo på taket at utluftingen er gjennom taklukene, og dekker man lukene til blir gjennomluftingen i campingvognen dårlig, og da blir det lettere råteskader.

Dette er vår dyrekjøpte erfaring.

Skrevet

Det er jo på taket at utluftingen er gjennom taklukene, og dekker man lukene til blir gjennomluftingen i campingvognen dårlig, og da blir det lettere råteskader.

Dette er vår dyrekjøpte erfaring.

Ok, da skal jeg aldri gjøre det. Jeg har liksom tipset mora2 om at det skal være greit siden vognen er litt gammel. Men da vet vi det. Vår vogn står uten presenning.

Men utlufting selv om luken er lukket altså? Vi tetter alle åpninger ellers pga mus-faren. Det har gått greit for vogna. Når vi har fuktslukere i den for det skal jo det ta fuktigheten. Den må skiftes ut med jevne mellomrom.

Skrevet

Ser høstløv og lillemus ikke anbefaler presenning, men du har bare lagt den på taket? Jeg vet mange legger på taket for å unngå at gummi rundt takluker og slikt skal bli dårlige/begynne å lekke. Vogna deres er ikke akkurat nyfødt. Du får kikke innom vogna dann og vann :)

Jeg har null peil på campingvogner, men om den pakkes helt inn i pressening vil jeg tro det blir fukt inni der som ikke slipper ut ja. For en pressening puster vel ikke? Dersom den dekker bare taket er det jo noe annet, da kommer jo evt. fukt ut via veggene vil jeg tro.

Gjest høstløv
Skrevet

Ok, da skal jeg aldri gjøre det. Jeg har liksom tipset mora2 om at det skal være greit siden vognen er litt gammel. Men da vet vi det. Vår vogn står uten presenning.

Men utlufting selv om luken er lukket altså? Vi tetter alle åpninger ellers pga mus-faren. Det har gått greit for vogna. Når vi har fuktslukere i den for det skal jo det ta fuktigheten. Den må skiftes ut med jevne mellomrom.

Ja, det er utlufting gjennom taklukene, selv om de er lukket igjen, de er doble. Og så kommer luftingen inn gjennom lufthullene nederst i vognen.

Vi har vår vogn stående i hagen, så mannen min går og ser til den med jevne mellomrom, og lukker opp døren om det er varme fine soldager for gjennomlufting. Og så er han nøye med å måke snøen av taket om vinteren.

Vi har aldri hatt mus i vognen, og vi bor tett opptil dyrket mark, et sted hvor musene trekker inn på vinterstid.

Et tips er å bruke stålull til tetting av åpninger, hvis du vil tette igjen åpninger nederst i vogna, musene gnager ikke i stålullen og den er litt porøs så det kommer litt luft inn allikevel.

Skrevet

Ja, det er utlufting gjennom taklukene, selv om de er lukket igjen, de er doble. Og så kommer luftingen inn gjennom lufthullene nederst i vognen.

Vi har vår vogn stående i hagen, så mannen min går og ser til den med jevne mellomrom, og lukker opp døren om det er varme fine soldager for gjennomlufting. Og så er han nøye med å måke snøen av taket om vinteren.

Vi har aldri hatt mus i vognen, og vi bor tett opptil dyrket mark, et sted hvor musene trekker inn på vinterstid.

Et tips er å bruke stålull til tetting av åpninger, hvis du vil tette igjen åpninger nederst i vogna, musene gnager ikke i stålullen og den er litt porøs så det kommer litt luft inn allikevel.

Hullene er stappet med stålull ja. Mus kan gjøre altfor stor skade. Vogna vår står i skogkanten og vi har sett mus rundt der.

Gjest høstløv
Skrevet

Jøss, den der var nå stilig da :)Skikkelig hjemmekoselig.

Ja, men ikke lett å være på tur med, tenk å ta med noe sånt på danskeferga?

Skrevet

Alder er ikke det viktigste, men hvor pent den er vedlikeholdt og om det er fukt, fukt aller viktigst. Lån en fuktmåler og få målt i vogna, mange har blitt lurt ved å oppdage fuktskader etterat de har kjøpt vogn. Lykke til, campinglivet er kjempekoselig:-)

Skrevet

Ja, vi har lagt den på taket...

Får holde et godt øye, den står jo rett i gården her! :0)

Skrevet

Vi hadde campingvogn, som vi la presenning over om vinteren, og satte inn vifteovn for å tørke opp. Den ble ødelagt av fukt.

Vi tror at det var fordi presenningen stengte for den naturlige utlufting, samtidig som vi varmet opp vognen litt, dette gjorde at det dannet seg kondens og dermed råtnet hele treverket i vognen. Vi har vognen i hagen og mannen min så til den regelmessig hele vinteren.

Nå har vi annen vogn, og den står ikke under presenning

og blir ikke oppvarmet, og da går det helt greit, vi har hatt den siden 2002 og ikke antydning til fukt.

Så vi er skeptiske til å legge presenning over campingvogn om vinteren.

Hmm..Får holde øye med den. Vi har bare lagt den over taket, og lufter ofte. Vi har ingen varme heller på.

Men takk for info, skal sjekke nøye!

Veldig synd med deres vogn...KJipe greier...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...