Sporty mamma Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Poden blir tre år på søndag.Var godt i gang med bleieslutt i sommer, men så ble det ikke fulgt opp i barnehagen og nå er han tilbake til start, eller enda værre.Han får omtrent anfall når han ser en truse.Hva gjør vi?? Han sier han ikke vil være stor.Vi har ikke nevnt noen ting om bleieslutt i hele høst.Han går på do av og til og tisser.Han er meget bestemt så vil han ikke så vil han ikke. Nå venter vi barn nr to til vår/sommer neste år.Skulle så gjerne ha fått ham tørr til da.Hva kan vi gjøre? Hvordan går vi frem? Må vi bare vente til han finner det ut selv? Noen erfaring med disse pottetreningsbleiene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Glem det hele til etter jul. La ham finne roen igjen så skal du se at det går seg til. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sporty mamma Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Glem det hele til etter jul. La ham finne roen igjen så skal du se at det går seg til. ) Ja det er kanskje lurt.Mamma stresser nok litt mer med dette enn poden selv :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Minsten her ble 3 i dag. Han var tørr i sommer, men fikk tilbakefall etter at han begynte på stor-avdeling i barnehagen. De var veldig flinke til å følge ham opp der, og etter noen uker så løsnet det igjen. Han hadde ingen vegring mot hverken truse eller do da, det bare virket som om han gjorde i buksa for å få litt ekstra oppmerksomhet. Vi prøvde de pottetreningsbleiene litt i vår. Kan ikke si jeg merket noen særlig forandring, men det kan jo tenkes at dere gjør det likevel. Ellers tror jeg litt på å ta ansvaret fra barnet, og ta ansvaret for dogåingen selv. Dvs. at i stedet for å la barnet bestemme når det skal på do, så gjør de voksne det. Sett barnet på do til faste tider, og ikke spør, men bare si at nå skal vi på do. Min erfaring er at det som regel kommer noe likevel. Uhell skjer, og de overser man i størst mulig grad, men setter barnet på do med en gang etterpå. Ikke alltid det kommer noe, men koblingen mellom tiss/bæsj og do blir styrket. Slik har i alle fall vi gjort det med våre 3, og det har fungert veldig bra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ja det er kanskje lurt.Mamma stresser nok litt mer med dette enn poden selv :-) Vi tok en pause da vi så at det var håpløst med nattbleieavvenningen. Vi lot datteren vår forstå at hun var med på den avgjørelsen. Hun syntes det var kjempegreit med en sånn felles avgjørelse Ca 14 dager etter ville hun prøve uten bleie igjen, og etter det har hun vært helt tørr. Ingen uhell Jeg ville prøvd med treningsbleiene. De skal visstnok være våte og ekle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sporty mamma Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Minsten her ble 3 i dag. Han var tørr i sommer, men fikk tilbakefall etter at han begynte på stor-avdeling i barnehagen. De var veldig flinke til å følge ham opp der, og etter noen uker så løsnet det igjen. Han hadde ingen vegring mot hverken truse eller do da, det bare virket som om han gjorde i buksa for å få litt ekstra oppmerksomhet. Vi prøvde de pottetreningsbleiene litt i vår. Kan ikke si jeg merket noen særlig forandring, men det kan jo tenkes at dere gjør det likevel. Ellers tror jeg litt på å ta ansvaret fra barnet, og ta ansvaret for dogåingen selv. Dvs. at i stedet for å la barnet bestemme når det skal på do, så gjør de voksne det. Sett barnet på do til faste tider, og ikke spør, men bare si at nå skal vi på do. Min erfaring er at det som regel kommer noe likevel. Uhell skjer, og de overser man i størst mulig grad, men setter barnet på do med en gang etterpå. Ikke alltid det kommer noe, men koblingen mellom tiss/bæsj og do blir styrket. Slik har i alle fall vi gjort det med våre 3, og det har fungert veldig bra Takk for gode råd.Har prøvd og sette han på do til faste tider i sommer, men det ender bare med grin og hyling og da er vitsen borte.Hadde vi kanskje begynt med det tidlig så tror jeg at det kanskje hadde gått, men nå nytter det ikke i det heletatt. Vet i hvertfall at jeg skal prøve det med nestemann :-) Lærer så lenge man lever. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Lille Blomst har styrt dette selv, sluttet med bleier først hjemme og så en måned senere i barnehagen. Det har gått veldig fint. Barn er forskjellige - og foreldre er veldig forskjellige, men jeg ville iallefall ikke ha presset på dette. Og det er ganske lenge til sommeren, da.... Har prøvd en pakke med treningsbleier om natten, men de merket vi overhodet ingen reaksjon på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg erfarte det at når jeg sluttet å stresse, så sluttet guttungen og stresse, og vips så var bleiene borte. Det samme gjaldt forøvrig flaskeslutt og diverse annet, så jeg har sluttet med stressebiten her ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ville bare si at det er mye arbeid å ha en "halvtørr" unge enn å ha bleiebarn. Jeg hadde to bleiebarn og en "halvtørr", som tisset seg ut rett som det var. Ser i ettertid at det hadde vært bedre å latt ham beholde bleia på et år til. Han hadde ikke fysiske forutsetninger for å bli tørr. Så mitt råd er å ikke stresse med det. De fleste ønsker å slutte med bleia og greier det. Hos oss var de 3, 3 1/2 og 9 1/2 når det skjedde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Takk for gode råd.Har prøvd og sette han på do til faste tider i sommer, men det ender bare med grin og hyling og da er vitsen borte.Hadde vi kanskje begynt med det tidlig så tror jeg at det kanskje hadde gått, men nå nytter det ikke i det heletatt. Vet i hvertfall at jeg skal prøve det med nestemann :-) Lærer så lenge man lever. Uff, nei da synes jeg lillemus' forslag høres bedre ut. Bare vent litt uten å stresse noe med det. Det blir etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zofuz Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ville bare si at det er mye arbeid å ha en "halvtørr" unge enn å ha bleiebarn. Jeg hadde to bleiebarn og en "halvtørr", som tisset seg ut rett som det var. Ser i ettertid at det hadde vært bedre å latt ham beholde bleia på et år til. Han hadde ikke fysiske forutsetninger for å bli tørr. Så mitt råd er å ikke stresse med det. De fleste ønsker å slutte med bleia og greier det. Hos oss var de 3, 3 1/2 og 9 1/2 når det skjedde. 9 1/2? Det var veldig tålmodig venting da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ville bare si at det er mye arbeid å ha en "halvtørr" unge enn å ha bleiebarn. Jeg hadde to bleiebarn og en "halvtørr", som tisset seg ut rett som det var. Ser i ettertid at det hadde vært bedre å latt ham beholde bleia på et år til. Han hadde ikke fysiske forutsetninger for å bli tørr. Så mitt råd er å ikke stresse med det. De fleste ønsker å slutte med bleia og greier det. Hos oss var de 3, 3 1/2 og 9 1/2 når det skjedde. Over 9 år?? Det hørtes voldsomt ut..... Må jo vært forferdelig flaut og ille for han selv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Over 9 år?? Det hørtes voldsomt ut..... Må jo vært forferdelig flaut og ille for han selv! Han sluttet med bleia da han var 3 1/2 men det var stadige uhell frem til han var over 9 år ja. Han prøvde jo å skjule det, men vi tok ham på lukta... På skolen lå det alltid flere skift. Nå er han tørr både dag og natt, med sporadiske uhell. Tålmodig ja, men vi hadde desverre ikke noe valg. Søskenbarnet mitt hadde slike uhell til han ble 14. De hendte at han stakk hjem fra ungdomsskolen pga. uhell. Tante ga meg råd om at det vises mindre med svarte bukser. For oss hjalp det å vite at andre også har hatt slike problemer, og prøvd alt... Derfor forteller jeg så gjerne om våre erfaringer :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Han sluttet med bleia da han var 3 1/2 men det var stadige uhell frem til han var over 9 år ja. Han prøvde jo å skjule det, men vi tok ham på lukta... På skolen lå det alltid flere skift. Nå er han tørr både dag og natt, med sporadiske uhell. Tålmodig ja, men vi hadde desverre ikke noe valg. Søskenbarnet mitt hadde slike uhell til han ble 14. De hendte at han stakk hjem fra ungdomsskolen pga. uhell. Tante ga meg råd om at det vises mindre med svarte bukser. For oss hjalp det å vite at andre også har hatt slike problemer, og prøvd alt... Derfor forteller jeg så gjerne om våre erfaringer :-) Uff, var nok ikke enkelt... Men ganske vanlig med uhell har jeg hørt! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.