Gå til innhold

Hva synes dere om nordlendinger?

Anbefalte innlegg

Gjest klaymen
Skrevet

Jeg gifta meg med en av dem jeg da. Men vi bor sørpå, så jeg får inn landsdelen i små doser om sommeren, så da overlever jeg ha ha

Jeg syns at mine nordlendingsvenner er mye mer åpne og likefrem og lite selvhøytidelige og morsomme enn de fleste av de andre vennene mine. Egentlig er jeg en skapnordlending selv.

Men nordlendingene er like forskjellige som søringan, jeg har bare vært heldig med mine nordlendinger tenker jeg ;-)

Skrevet

De jeg kjenner virker som folk flest. Men jeg må si at de har et voldsomt humør, både med latteren og kjeftesmella :)

Jeg har ikke vært lengre enn til Tronheim men kunne godt tenke meg å se midnattsolens land.

Min far sang ofte på en sang som gikk noe slik: "Langt langt mot nord, det er der mine kjærester bor. Ja dit vil jeg dra om jeg reiser herfra, til det vakreste sted her på jord."

Finnes den på nett? Har prøvd å søke litt men kjenner ikke tittel på sangen.

http://home.online.no/~t-stork/hjem.htm

:D

Gjest algebra
Skrevet

Hater vintermørket, så jeg hadde blitt gal av mørketiden. Selv har jeg nydelig sørlandsmiljø så jeg misunner ikke naturen der oppe. Liker heller ikke for mye og for tidlig snø.

Nordlendinger er utrolig brautende folkeslag. Her er jeg typer. Thats it.

''Nordlendinger er utrolig brautende folkeslag. Her er jeg typer. Thats it.''

que?

Gjest liker ikke nordlendinger så godt
Skrevet

''Nordlendinger er utrolig brautende folkeslag. Her er jeg typer. Thats it.''

que?

Her er jeg typer =betyr at jeg er best i alt på denne jord.

Skrevet

Den er det! :) Vet du hva du er? En kjempeflink doler :) Nå ble jeg kjempeglad. Det dukker opp endel gode minner med den sangen. Jah, nå kan jeg sove godt. Tusen takk!!! :)

Så fint. Sov godt og tenk på pappaen din. :)

Skrevet

Er det noe forskjell på dem og andre da? Kanskje litt mindre familiekjære enn oss søringer, det er vel min erfaring som har en halv familie der oppe som verken bryr seg om hverandre eller meg.

Skrevet

Takk i lige måde. Vi kaller dere søringer når dere kaller oss nordlendinger. For meg er nordlendinger de som bor i Nordland.

For deg er det sånn, ja, men ordboka godkjenner begge forståelsene av begrepet! ;-)

(men det er sikkert en helsikes søring som har skrevet den, så det er sikkert ikke noe å bry seg om*S*)

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=nordlending&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j

Skrevet

Den er det! :) Vet du hva du er? En kjempeflink doler :) Nå ble jeg kjempeglad. Det dukker opp endel gode minner med den sangen. Jah, nå kan jeg sove godt. Tusen takk!!! :)

Sangen er frresten en COVERLÅT!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...