Gå til innhold

overfall på skoleveien

Gjest GA

Anbefalte innlegg

Så har den store stygge verden kommet til skolen vår også. 5 ungdommer stoppet en liten gutt på vei hjem fra skolen, viftet med en kniv og sa "hit med pengene" Gutten løp tilbake til skolen som kontaktet hjemmet og politiet. Saken er nå anmeldt.

Forhåpentligvis var det "bare" noen som skulle tøffe seg, de holdt ham ikke fast eller noe, men gutten ble selvfølgelig livredd.

Ungene er ganske opprørt, foreldrene er redde. Hva gjør man med sånt? Vi vil jo at ungene skal gå til og fra skolen og føle seg trygge på skoleveien.

Mine unger har fått beskjed om at de må gå sammen og passe på hverandre. Vil jo ikke skremme dem for mye heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en redd mor

Vår 10 åring får ikke lov til å gå gangstien fra skolen og hjem alene. Den går gjennom et skogholt og det er ingen hus der. Det er den korteste veien.

Istedenfor må hun gå gjennom et byggefelt og langs en traffikert vei, men det er gangsti der også. Det er lengste vei, men det går kun 5 minutter mer.

Jeg tenker slik at det er mest sjans for at noe skal skje på den øde veien. Og kall meg gjerne hysterisk. men heller føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er smart å ikke blåse det opp for mye så ungene blir veldig redde. Og også smart å si at de skal gå samlet.

Håper de får ta i pøblene så de får lært dem at dette faktisk er veldig skremmende. Mange unger gjør jo mye uten å tenke konsekvens. Det er nok dette et godt bevis på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...