Gå til innhold

Har dere damer sjekket nussen i det siste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hærlig buss, men «nussen» har jeg aldri hørt før.

Det er et bergensord :)

Skrevet

Det heter puppane! Nussene har jeg aldri hørt om før.

Og jada, æ sjekkår staadig ;)

Skrevet

Bra at det er andre også som kaller brystene for nusser. Pupper høres så kvalmt ut. Ja, jeg sjekker nussene mine en uke etter mensen.

Skrevet

Artig buss, særdeles viktig tema, men _nussen_??? Kjært barn har mange navn, riktignok, men det var et rart et;-)

Skrevet

Artig buss, særdeles viktig tema, men _nussen_??? Kjært barn har mange navn, riktignok, men det var et rart et;-)

Jeg trodde nussen var musa, men har aldri hørt ordet før.

Skrevet

Jeg trodde nussen var musa, men har aldri hørt ordet før.

Jeg har bare hørt det som bestemt for entall av "nuss", og hvis folk snakket om helsesjekk av nussen, ville jeg trodd at de snakket om veterinærsjekk av en liten veskehund eller noe slikt.

Skrevet

Jeg har bare hørt det som bestemt for entall av "nuss", og hvis folk snakket om helsesjekk av nussen, ville jeg trodd at de snakket om veterinærsjekk av en liten veskehund eller noe slikt.

*LOL*

Skrevet

Bra at det er andre også som kaller brystene for nusser. Pupper høres så kvalmt ut. Ja, jeg sjekker nussene mine en uke etter mensen.

Hæ! Er det puppene som kalles nusser? He he he, pupper er da greit? Men bryster....det er kvalmt! (Særlig brøster, grøss!)

Ellers holder jeg en knapp på puter- udødeliggjort i kvalitetsfilmen Carrie (Stephen King).

Skrevet

Hæ! Er det puppene som kalles nusser? He he he, pupper er da greit? Men bryster....det er kvalmt! (Særlig brøster, grøss!)

Ellers holder jeg en knapp på puter- udødeliggjort i kvalitetsfilmen Carrie (Stephen King).

Her i Trøndelag sies det ofte dæter. Et grusomt ord synes jeg så jeg sier det ikke. Nordafor sier de vel også geiter?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Her i Trøndelag sies det ofte dæter. Et grusomt ord synes jeg så jeg sier det ikke. Nordafor sier de vel også geiter?

Hadde ei utleier som kalte det geiter. Husker jeg ammet- og hun snakket om hvorvidt det var melk i geitene.

Skrevet

Kan de ikke kalle en spade for en spade og en pupp for en pupp? Eller - bryst er vel mest korrekt.

Skrevet

Kan de ikke kalle en spade for en spade og en pupp for en pupp? Eller - bryst er vel mest korrekt.

De gjør jo det. Bussen skal kjøre i Bergen, og i Bergen heter det nusser. Eller daier.

Skrevet

Flott ide, men "nussen"?!?! Hvem i alle dager kaller brystet for "nussen"?!?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...