frosken Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Min stesønn på straks 13 farter rundt i Bjørn Borg-boxere og Jean Paul-boxere blant annet... JEG har jo ikke så dyre truser som det han har Han vet tydeligvis hvordan man skal være kledd i den alderen...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Men du er vel ikke 11 år gammel? Nei, men jeg er ikke overbevist om kvaliteten på Kari Traa i forhold til prisen og hadde ikke kjøpt det til et barn (hun passer sikkert i de minste kvinnestr) som kanskje sliter hardt på tøyet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hvorfor i all verden tror du de er opptatt av Bjørn Borg truser hvis ikke det er vesentlig hva de har under klærne??? Til og med nevøen min på 11 er ganske nøye på trusekvaliteten! Min er 10 år og elsker "silkeboksere" og har en haug. Han har også en drøss bomullsboksere av ulike merker og jeg har heldigvis ikke hørt ham klage på trusemerket ennå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Han vet tydeligvis hvordan man skal være kledd i den alderen...*s* Min 8-åring har gått i Jean Paul-boxere siden han var 6 år... Dyrt, men god kvalitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det finnes jo noe som heter julegaver og bursdagsgaver, men det er ikke jeg som har gitt dyre truser. ''Det finnes jo noe som heter julegaver og bursdagsgaver'' Den kjøper jeg glatt;) Men kan ikke for mitt bare liv skjønne, at barn skal introduseres for merkeklær i så ung alder... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 ''Det finnes jo noe som heter julegaver og bursdagsgaver'' Den kjøper jeg glatt;) Men kan ikke for mitt bare liv skjønne, at barn skal introduseres for merkeklær i så ung alder... ''Den kjøper jeg glatt;) Men kan ikke for mitt bare liv skjønne, at barn skal introduseres for merkeklær i så ung alder...'' Enig!!! Jeg innrømmer glatt at av "vanlig" tøy så har jeg overhodet null peiling på klesmerker, men har etterhvert kjøpt en del klær til meg selv fra kjente sportsmerker. God kvalitet og god passform gjør at jeg har gjort det og jeg vokser jo ikke ut av det heller. ) Har altså etterhvert en del Bergans, Nike, Haglöfs o.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Nei, men jeg er ikke overbevist om kvaliteten på Kari Traa i forhold til prisen og hadde ikke kjøpt det til et barn (hun passer sikkert i de minste kvinnestr) som kanskje sliter hardt på tøyet. Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt Kari Traa klær til en elleveåring såfremt hun ikke selv hadde et sterkt ønske om det, og jeg liker heller ikke hennes plagg spesielt godt selv. Derimot har jeg sett at nettopp elleve år gamle jenter liker disse klærne, og det var vel den type ullklær togli etterspurte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Min er 10 år og elsker "silkeboksere" og har en haug. Han har også en drøss bomullsboksere av ulike merker og jeg har heldigvis ikke hørt ham klage på trusemerket ennå! Jeg likte også bedre den alderen hvor de syntes silkeboxerne fra Bogerud Tekstil var flotte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 ''Den kjøper jeg glatt;) Men kan ikke for mitt bare liv skjønne, at barn skal introduseres for merkeklær i så ung alder...'' Enig!!! Jeg innrømmer glatt at av "vanlig" tøy så har jeg overhodet null peiling på klesmerker, men har etterhvert kjøpt en del klær til meg selv fra kjente sportsmerker. God kvalitet og god passform gjør at jeg har gjort det og jeg vokser jo ikke ut av det heller. ) Har altså etterhvert en del Bergans, Nike, Haglöfs o.l. Vi "forbruker" ikke klær på samme måte som barn, og vi vokser ikke ut av god kvalitet, så jeg er helt enig med deg;) Men du gjør sikkert heller ikke noe nummer ut av at du har merkeklær heller! Kjøpte en tøff t-skjorte på sparkjøp til min datter (14) igår, og hun ble kjempefornøyd, men for egne penger kjøper hun gjerne merkeklær på salg;) Så slik smugler vi inn billig tøy i merkeklær, og hun er aldri blitt ertet... Men lo da hun hadde kjøpt underbukser merket Bjørn Borg, for egne penger;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 ''Det finnes jo noe som heter julegaver og bursdagsgaver'' Den kjøper jeg glatt;) Men kan ikke for mitt bare liv skjønne, at barn skal introduseres for merkeklær i så ung alder... Tror ikke de synes de er så unge selv når de er blitt elleve...*s* Men jeg har så avgjort ikke vært noen pådriver i forhold til å gi dem merkeklær, men de fleste blir gradvis mer og mer påvirket av sine jevnaldrende. Jeg likte godt den perioden nevøen min alltid sjekket ut at et klesplagg _ikke_ var av et kostbart merke; han ville da ikke gå rundt å se ut som en "merke-klær-snobb". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Tror ikke de synes de er så unge selv når de er blitt elleve...*s* Men jeg har så avgjort ikke vært noen pådriver i forhold til å gi dem merkeklær, men de fleste blir gradvis mer og mer påvirket av sine jevnaldrende. Jeg likte godt den perioden nevøen min alltid sjekket ut at et klesplagg _ikke_ var av et kostbart merke; han ville da ikke gå rundt å se ut som en "merke-klær-snobb". Min datter begynte tidlig å merke seg andres klær og merker, jeg sa at glem det, klær skaper ikke gode mennesker, noe hun faktisk opplevde selv. Noen på skolen ble mobbet fordi de hadde arvet klær eller klærne var for små. Jeg har aldri kjøpt merkeklær til noen av mine, det får de selv velge når de kan betale dem selv, derimot har de alltid fått bestemme farger og fasong på sine klær! Og på hår og sminke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Tror ikke de synes de er så unge selv når de er blitt elleve...*s* Men jeg har så avgjort ikke vært noen pådriver i forhold til å gi dem merkeklær, men de fleste blir gradvis mer og mer påvirket av sine jevnaldrende. Jeg likte godt den perioden nevøen min alltid sjekket ut at et klesplagg _ikke_ var av et kostbart merke; han ville da ikke gå rundt å se ut som en "merke-klær-snobb". Datteren min føler seg veldig "voksen", men merkeklær er hun faktisk ikke opptatt av i det hele tatt. Hun er mer opptatt av å ha sin egen stil, så hun vil gjerne ha klær ingen andre har akkurat maken til. Håper bare det varer ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Datteren min føler seg veldig "voksen", men merkeklær er hun faktisk ikke opptatt av i det hele tatt. Hun er mer opptatt av å ha sin egen stil, så hun vil gjerne ha klær ingen andre har akkurat maken til. Håper bare det varer ;-) Slik var min datter også Nå mikser hun billig med dyrt, og har beholdt sin egen stil! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Blonder på denne elleveåringen er alldeles nytteløst. Aller helst skal det være svart *himle* Og bare navnet "Månetoppen" ville fått henne til å steile.... Hun har visst blitt en minifjortiss.... Hehe, hun er jo elvis! Elviser er de nye fjortisene. ;o) Og du kjenner vel til tweens? http://www.vennesland.no/default.pl?vindu=hoved&subvindu=visenartikkel&subkat=46&subartnr=45 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Min datter begynte tidlig å merke seg andres klær og merker, jeg sa at glem det, klær skaper ikke gode mennesker, noe hun faktisk opplevde selv. Noen på skolen ble mobbet fordi de hadde arvet klær eller klærne var for små. Jeg har aldri kjøpt merkeklær til noen av mine, det får de selv velge når de kan betale dem selv, derimot har de alltid fått bestemme farger og fasong på sine klær! Og på hår og sminke. De fleste unger og ungdommer jeg kjenner får primært mer kostbare klær som gaver til jul og bursdag. I den sammenhengen synes jeg de må få lov til å fremme ønsker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Datteren min føler seg veldig "voksen", men merkeklær er hun faktisk ikke opptatt av i det hele tatt. Hun er mer opptatt av å ha sin egen stil, så hun vil gjerne ha klær ingen andre har akkurat maken til. Håper bare det varer ;-) Dette tror jeg er ganske vanlig, men det er også et ikke alltid like håndterbart tema. Enkelte venninner nekter hverandre å kjøpe like klær , f.eks. fra H&M. Dermed blir det slik at den som først fikk kjøpt en gul singlet skal ha monopol på å ha gul singlet fra H&M den sommeren. Synes ikke det er så mye bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg kjøpte på sparkjøp. Brunt med lys rosa blondekanter på armer og bein :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hehe, hun er jo elvis! Elviser er de nye fjortisene. ;o) Og du kjenner vel til tweens? http://www.vennesland.no/default.pl?vindu=hoved&subvindu=visenartikkel&subkat=46&subartnr=45 Har hørt om dette før, ja - men hadde lagt det i glemmeboka. Nyttig lesning og jeg føler det stemmer veldig bra! Datteren min er egentlig ganske moden og viser forståelse for ting rundt barneoppdragelse osv. Vi diskuterer ofte ting og tang - og hun ønsker ofte friere tøyler, men i samme åndedrag kan hun si at hun kommer til å være like streng mot sine barn når de blir i den alderen ;-) Hun vil altså ha faste rammer, men ha mulighet til å diskutere kompromisser 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Dette tror jeg er ganske vanlig, men det er også et ikke alltid like håndterbart tema. Enkelte venninner nekter hverandre å kjøpe like klær , f.eks. fra H&M. Dermed blir det slik at den som først fikk kjøpt en gul singlet skal ha monopol på å ha gul singlet fra H&M den sommeren. Synes ikke det er så mye bedre. Helt enig! Tror heldigvis ikke det er sånn her - Det er mer det at hun helst ikke kjøper det samme som en i klassen har, men hun blir også fornøyd dersom noen "hermer", så det spørs om det er en fordel å være "først" ute? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg kjøpte på sparkjøp. Brunt med lys rosa blondekanter på armer og bein :0) Har kjøpt på Sparkjøp før og vært veldig fornøyd, men du må ikke tro jeg får på datra mi noe med blonder nå..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.