Gjest finnmarkingen Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg hadde fått et ganske avslappet og greit forhold til søringer, men etter OL-avslaget skjønner jeg at verden ikke er kommet videre, vi er fortsatt der at vi nordpå ikke er sjitvatn verd for søringan! Så da sier jeg bare - DITTO. 0 Siter
Shova Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Hva med oss som var i mot OL på Lillehammer også da? *helt uskyldig, jeg* 0 Siter
Gjest finnmarkingen Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Hva med oss som var i mot OL på Lillehammer også da? *helt uskyldig, jeg* Jeg juublet for OL på Lillehammer, til tross for at jeg driter i sport, kunne ikke tenkt meg å reise for å se det verken i Tromsø eller på Lillehammer. Fint å ha noe positivt å jobbe for, om det er opera i Bjørvika, nytt nasjonalteater, fire felts motorvei på finnmaksvidda eller OL i NORGE - det gir positiv energi og samhold. Så jeg var dritskuffa da det ikke ble OL - mest fordi jeg er overbevist om at var det en by sør for Sinsenkrysset ville det blitt et rungende JA. 0 Siter
Shova Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg juublet for OL på Lillehammer, til tross for at jeg driter i sport, kunne ikke tenkt meg å reise for å se det verken i Tromsø eller på Lillehammer. Fint å ha noe positivt å jobbe for, om det er opera i Bjørvika, nytt nasjonalteater, fire felts motorvei på finnmaksvidda eller OL i NORGE - det gir positiv energi og samhold. Så jeg var dritskuffa da det ikke ble OL - mest fordi jeg er overbevist om at var det en by sør for Sinsenkrysset ville det blitt et rungende JA. Skjønner hva du mener, selv om jeg bor et stykke fra Oslo, bor du enda lenger borte enn jeg. Men Oslo er ikke en plass jeg farter til, synes byen er stygg og full av eksos. Trives på vårt nøytrale sørland, ikke alle som bor her, har tærne i vannkanten, når de våkner;) 0 Siter
Gjest Jeppesen Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Dere må ikke ta alt så personlig. 0 Siter
Gjest en anna finnmarking Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Slutt å syt - det hær e'kke nåkka nord-sør-greie. Bare tøv å arrangere nytt OL før det har gådd en generasjon siden forrige. Vi har bedre prosjekt å investere pengan i. At ho dærre Paule e en arrogant dått, og han Seeberg åsså, det e en helt anna sak! 0 Siter
Gjest klaymen Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Bla bla bla, Men nå er jeg gift med en nordlænning jeg da, og det er en fin kar. Mange av mine beste venner er nordlendinger he he 0 Siter
McLoud Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Er det rart om dere blit uglesett?. Gjør jo faen ikke annet enn å syte ved hver anledning som byr seg, og all skylda har selvsagt vi som bor sørpå. Dere BER jo om det. Hvem synes det er greit med folk som ikke gjør annet enn å syte og klage? Akkamei-folket. 0 Siter
Rith Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg juublet for OL på Lillehammer, til tross for at jeg driter i sport, kunne ikke tenkt meg å reise for å se det verken i Tromsø eller på Lillehammer. Fint å ha noe positivt å jobbe for, om det er opera i Bjørvika, nytt nasjonalteater, fire felts motorvei på finnmaksvidda eller OL i NORGE - det gir positiv energi og samhold. Så jeg var dritskuffa da det ikke ble OL - mest fordi jeg er overbevist om at var det en by sør for Sinsenkrysset ville det blitt et rungende JA. Opplyser tørt: Lillehammer ligger nord for Sinsen. 0 Siter
willow Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 jau, det var det da. definer en søring? jeg er en...eh...midting. og helt ærlig foretrekker jeg nok nordlendinger fremfor øst-søringer som bor i oslo, men det er faktisk bare i oslo, og litt rundt, jeg synes mange er supersneversynt. irriterte vettet av meg de to første årene jeg bodde her nede, og fremdeles når jeg ser at oslo-folk får trynet sitt på forsdia av avisene fordi de nekter at noe skal foregå/bygges utenfor deres kjære by. det er ytterst provoserende. men. folk er folk. dog noen er mer grodd fast enn andre, deriblant oslo-folk. søringer er forresten et herlig uttrykk. hørte det for første gang av en venninne av meg, som er same, da vi hadde lunsj-slabberas i medie-bedriften vi da jobba i (hu er der still, not me though). etter litt over et halvt år i oslo, og alle problemene med "oslo-duster" satt ordet og måten hu sa det på et ord på hva jeg følte om denne byens eklinger som bare lo av trøndere og alle som ikke visste veien til sinsenkrysset. m 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg vokste opp nordpå. Der snakket vi enten om søringer eller bergensere. Nå som jeg har flyttet på meg har jeg klart å dele inn landet i flere biter. Merkelig 0 Siter
Gjest Osloboer Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Hvilket OL avslag? Slipper vi å få enda et OL her på Østlandet? Da behøver jo ikke hotell Cæsar å rives, hurra!! Har Juni fått beskjed tro? Blir det nordpå i steden? Syns ikke Norge burde søke i det hele tatt. Bare et stort pengesluk, og OL har ingenting med sport å gjøre lenger, dessverre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.