Gå til innhold

Min manns nye kone møter på alle arrangement....

Anbefalte innlegg

Gjest eks-kone
Skrevet

Min eks-mann har giftet seg på nytt. Hans nye kone er med på absolutt alle tilstelninger og arrangement i regi av skolen og andre organisasjoner. Jeg og barnas far får aldri en mulighet til å være alene med barna. Det er ingen andre foreldre som har med sin nye respektive. Dette setter meg i en vanskelig situasjon. De andre foreldrene reagerer også. I dag fikk jeg spørsmål om min datter var hennes datter :-( Hun møter på første skoledag, på møter vedrørende barna og som sagt alle arrangement. Kanskje hun ikke tør å slippe mannen sin av syne? (Han har vært utro både mot meg og mot henne). Hun har selv to små barn, men de bor hos sin far ti mil unna - hun er helgemamma. Jeg synes det er utrolig trist og vanskelig at absolutt ingen arena nå lenger er forbeholdt oss som foreldre. Ting føles veldig vanskelig for , selv om jeg synes hun er hyggelig nok. Burde hun ikke selv forstått at noen tilstelninger faktisk er forbeholdt barnas foreldre? De har jo faktisk en mor?? Det kan virke som om far heller ønsker å ha med henne og at jeg skal holde meg hjemme - det gjør jo ikke saken enklere.

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bustebeisa

13

• Lillemus

12

• nick

2

• Orio

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det må du nesten ta opp med barnets far og få ham til å snakke med henne synes jeg.

Selv synes jeg bare det er kjempekoselig at stemora er med. :o)

Gjest eks-kone
Skrevet

Det må du nesten ta opp med barnets far og få ham til å snakke med henne synes jeg.

Hva er det som er så koselig med det?

Skrevet

Kanskje hun synes det er kjempekoselig å få anledning til å være med å følge opp sine stebarn? Jeg ville tenkt at hun nok savner sine egne barn veldig i hverdagen.

Kan det være til hjelp for deg om du tenker at dess flere voksne som viser interesse og engasjement i barna, jo bedre er det for barna? Hun mener helt sikkert ikke å frarøve deg morsrollen på noen slags måte.

Gjest Stakkars deg
Skrevet

''Selv synes jeg bare det er kjempekoselig at stemora er med. :o)''

Sikkert til en viss grad. Men slik "eks-kone" forklarer det i innlegget virker det ikke særlig kjempekoselig. Spør du meg. Hun vil jo sikkert selvsagt være med på barnas første skoledag, osv, som deres mor. Og ikke på sidelinjen.

Hadde jeg vært i en slik situasjon hadde jeg vært skikkelig lei meg og frustrert.

Og til deg "eks-kone" ta deg en prat med barnas far og finn en ordning. Hans nye kone må jo forstå at dette ikke går.

Skrevet

Sikkert til en viss grad. Men slik "eks-kone" forklarer det i innlegget virker det ikke særlig kjempekoselig. Spør du meg. Hun vil jo sikkert selvsagt være med på barnas første skoledag, osv, som deres mor. Og ikke på sidelinjen.

Hadde jeg vært i en slik situasjon hadde jeg vært skikkelig lei meg og frustrert.

Og til deg "eks-kone" ta deg en prat med barnas far og finn en ordning. Hans nye kone må jo forstå at dette ikke går.

Det er da ikke sånn at man kan ønske bort den nye partneren? Vedkommende er faktisk en del av livet til ungene, like it or not. Det må da være bedre med noen som engasjerer seg, enn noen som gir f?

Det er faktisk ikke sånn at "ingen av de andre" deltar.

Gjest Stakkars deg
Skrevet

Det er da ikke sånn at man kan ønske bort den nye partneren? Vedkommende er faktisk en del av livet til ungene, like it or not. Det må da være bedre med noen som engasjerer seg, enn noen som gir f?

Det er faktisk ikke sånn at "ingen av de andre" deltar.

Ja, selvsagt er det greit og bra at stemora bryr seg. Men og ta over ungene helt...

Skrevet

Ja, selvsagt er det greit og bra at stemora bryr seg. Men og ta over ungene helt...

Ta over ungene???

Innlegget er mere farget av at det er en ny person i pappas liv, og at eksen ikke får nok tid med han, enn om ungene. Lett krydret med vage antydninger om at den nye dama er ei dårlig mor.

Gjest Løveføtter
Skrevet

Syns du burde være glad for at hun vil være med å følge opp sine stebarn. Kan ikke forstå at det skal være så negativt. Så heldige dine barn er som har fått en stemor som er interessert i dem.

Skrevet

Hva er det som er så koselig med det?

Jeg, eksen og stemora (og stefaren til en viss grad, vi bor ikke sammen så han er jo ikke så deltakende i ungenes dagligliv) har nok et helt annet forhold enn det dere har. Vi feirer jul og 17. mai sammen også. Hun er ei flott jente som jeg rett og slett har blitt glad i og hun gjør utrolig mye for ungene mine. :o)

Men som jeg sa - dette må du snakke med faren om og få ham til å forstå at du ikke vil ha det sånn.

Skrevet

Jeg tviler på om hun blir med på første skoledag fordi hun er redd mannen er utro. Kan liksom ikke helt se det for meg. :- )

For meg høres det ut som barna deres er veldig heldige, de har tre (minst) voksne som stiller opp og deltar i deres liv.

Skrevet

''Hans nye kone må jo forstå at dette ikke går.''

Hva er det som ikke går? At stemora tar del i små og store begivenheter i barnas liv? Hvorfor går det ikke?

Skrevet

Det du snakker om her, kunne jeg like godt ha skrevet selv.

Uansett hva som skulle skje med barnet mitt, så hadde eks mannen min kona på slep.

Jeg fikk ikke noe inntrykk av at dette av av innteresse for barnet, mer som barnepike for mannen sin.

Husker jeg en gang gikk ut på trappen når han sto der alene, mens hun var på toalettet. Jeg tror aldri noen har pissa i det tempoet altså, for kjerrina var på pletten med en gang.

Og foreldremøte synes jeg var reneste marerittet noen gangen. For de satt der og klådde på hverandre rett foran meg og de andre.

Jeg er kanskje farget av mine egne erfaringer i dette her, men jeg synes at enkelte ting kan være foreldrene sine.

Sånn som første skoledag, foreldremøter.

Jeg skjønner deg iallfall veldig godt. Håper det nytter å snakke med din eks, jeg klarte aldri å nå frem til min.

Han fikk ikke en gang lov til å la meg sitte på i bilen uten at hun var med. Så han kunne hente barnet vårt og dra på en tilstelning den ene gangen hun ikke kunne være med, men jeg måtte kjøre i egen bil bak.. Joa koselig med ekser som engasjerer seg i barna du..

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes det er utrolig flott om steforeldre deltar på foreldremøter og andre tilstelninger på skolen, men jeg synes de kan trå litt forsiktig til å begynne med. Det er snakk om å føle seg fram, og ikke bare presse seg med uten at de vet at den andre forelderen synes det er greit.

Jeg skjønner deg egentlig veldig godt. Alt til sin tid..!

Gjest eks-kone
Skrevet

Jeg, eksen og stemora (og stefaren til en viss grad, vi bor ikke sammen så han er jo ikke så deltakende i ungenes dagligliv) har nok et helt annet forhold enn det dere har. Vi feirer jul og 17. mai sammen også. Hun er ei flott jente som jeg rett og slett har blitt glad i og hun gjør utrolig mye for ungene mine. :o)

Men som jeg sa - dette må du snakke med faren om og få ham til å forstå at du ikke vil ha det sånn.

Det kan virke på meg som om hun forsøker å ta over som mor for mine barn pga hun selv bor så langt unna sine egne? Vi prater aldri sammen ellers, så det blir bra stivt når vi først møtes. Vi har aldri noe med hverandre å gjøre. Eksen vil ikke ha noe med meg å gjøre (vi skiltes på en jævlig brutal måte ved at han ble tatt på fersken når han var utro med sin kollega når barna var 1 og 2 år gamle. Han flyttet sammen med henne med en gang. Det er ikke henne han har giftet seg med).

Skrevet

Jeg synes dte må være greit at hun er med på arrangementer, men på foreldremøter har hun da ingenting å gjøre.

Skrevet

Grøss...så glad jeg for å være ferdig med den tiden der. Hvis jeg ikke stilte opp for min eksmanns barn, og alle arrangementer rundt dem, så stakkars meg. Da brydde jeg meg ikke om hans barn, bare mine egne, osv. Så det var bare å stille på eksmannens premisser, for å ta vare på forholdet.

Om hans ekskone satte pris på mitt "engasjement", er vel kanskje en annen sak.

Skrevet

Hun er jo en stor del av livet deres, og jeg kan ikke forstå hvorfor hun ikke skal følge opp ungene? Hun er vel glad i dem, og liker å ta del i deres hverdag..

Jeg tror jaggu ikke det er lett å være den nye kona heller..........

Gjest bareentanke
Skrevet

Hvorfor skal du og din mann være alene med barna? Denne epoken er over. Han har ny kone og det er henne han bygger sin fremtid med. De er tydelig begge er involvert i barnas liv og det er positivt.

Du og din eks har en ting igjen felles, et ansvar for at deres felles barn skal ha to omsorgsfulle foreldre som følger de opp. At nye partnere også inkluderes ser jeg på som ubetinget positivt for barna. Så får vi voksne svelge noen kameler i forhold til "drømmen som brast". Det kan være smertefullt.

At andre voksne stiller spørsmål om hvem som er mor strør selvsagt litt salt i såret hos deg. Ufint i grunnen.

Foreldremøter og konferansetimer synes jeg skal være forbeholdt foreldre, alle andre ting barna er engasjert i/deltar på synes jeg det er fint at nye partnere også engasjerer seg i.

Reagerer barna negativt på dette?

Skrevet

''Og til deg "eks-kone" ta deg en prat med barnas far og finn en ordning. Hans nye kone må jo forstå at dette ikke går.''

Synes kanskje stemora får litt hard behandling her - hun prøver kanskje bare å involvere seg i sine stebarns liv så godt hun kan.

På bursdagen til Snuppa mi nå sist var både faren, stemora og jeg med og da utbrøt en av bestevenninnene til Snuppa:"Ååå, XX er bra heldig som har to morer!" :o) Vi koste oss godt over den kommentaren alle vi tre voksne. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...