Gå til innhold

Min manns nye kone møter på alle arrangement....

Anbefalte innlegg

Skrevet

De foreldrene som spør deg om det er hun som er mora er meget uhøflige spør du meg. Eller så vil de bare egge deg opp til en krangel.

Jeg synes du skal være glad han har funnet en kone som stiller opp for stebarn - er sjelden unger har vondt av at mange er glad i dem.

Og jeg synes tonen din i forhold til at hennes egne barn bor hos faren sin mer enn antyder at du mener dårlig om henne, men det kan vel faktisk hende at hun og eksmannen hennes har funnet ut at det var det som er best for barna - og at hun da har satt dette foran seg selv og sitt ønske om å ha dem hos seg? Og at denne innstillingen til barns følelser kan komme veldig fint ut for din unge også?

Senk skuldrene. Når noen spør om hun er mora, så ler du og sier, ja - hun er stemora, og jeg er mora.

Også legger du bruddet med din eksmann bak deg snart. Du høres fremdeles litt bitter ut, men hvis eldstebarnet var 2 da dere skiltes og det nå er snakk om skolestart så er bruddet så gammelt nå at det er på tide å legge det bak deg.

Hos oss er det slik at stefar kan finne på å være den som møter på foreldremøte - uten meg. Og han er ikke den eneste stefaren der heller. Alternativet hadde vært at enheten rundt mine barn hadde gått glipp av informasjonen fra et foreldremøte - det hadde jo vært dumt.

Det er tross alt barna det handler om - ikke statusoppgjør om hvem som er eller ikke er lov å regne som forelder.

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bustebeisa

13

• Lillemus

12

• nick

2

• Orio

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skjønner at du synes det blir litt mye. Vet ikke om du kunne forklare det for mannen din, slik at dere stiller opp annenhver gang på ting. Tror det er ganske vanlig. Så kan han og kone gå på noe, og du gå på noe. Også er det sikkert noen ting det er naturlig at dere er alle sammen på.

Skrevet

Det kan virke på meg som om hun forsøker å ta over som mor for mine barn pga hun selv bor så langt unna sine egne? Vi prater aldri sammen ellers, så det blir bra stivt når vi først møtes. Vi har aldri noe med hverandre å gjøre. Eksen vil ikke ha noe med meg å gjøre (vi skiltes på en jævlig brutal måte ved at han ble tatt på fersken når han var utro med sin kollega når barna var 1 og 2 år gamle. Han flyttet sammen med henne med en gang. Det er ikke henne han har giftet seg med).

Synes det er klart at ekser kan møte på foreldremøtene. De fungerer jo som foreldre.

Skrevet

Synes det er klart at ekser kan møte på foreldremøtene. De fungerer jo som foreldre.

''Synes det er klart at ekser kan møte på foreldremøtene. De fungerer jo som foreldre.''

*Humrer* Antar du mener steforeldre her og ikke ekser? ;o)

Skrevet

Jeg forstår deg, og jeg er enig med Wita. Det er forskjell på en håndballkamp og et foreldremøte. Jeg synes faktisk at det er foreldrene som bør sette grensene for hva de ønsker de nye partnerne med på, og i noen samenhenger er det naturlig at det bare er de virkelige foreldrene som er med.

Når det er sagt, er det selvsagt positivt at den nye kona er så interessert.

Skrevet

''Synes det er klart at ekser kan møte på foreldremøtene. De fungerer jo som foreldre.''

*Humrer* Antar du mener steforeldre her og ikke ekser? ;o)

He he, nå så jeg for meg et skikkelig sånn "her er mitt liv"-show, der foreldrene kommer trekkende med alt de har av ekser.

Skrevet

Jeg synes dte må være greit at hun er med på arrangementer, men på foreldremøter har hun da ingenting å gjøre.

Hvorfor i all verden har hun ikke det? Teiteste jeg har hørt...

Skrevet

Hvorfor i all verden har hun ikke det? Teiteste jeg har hørt...

Foreldremøter er for foreldrene så lenge begge lever og begge har lyst til å dra selv. At nye kjærester også skal bli med, blir smør på flesk. Tror ikke lærerne synes det er nødvendig, så lenge foredrene stiller selv.

Foreldremøter foregår i klasserommene.

Det kan jo bli veldig overfylte klasserom og trangt dårlig med sitteplasser.

Skrevet

Det kan virke på meg som om hun forsøker å ta over som mor for mine barn pga hun selv bor så langt unna sine egne? Vi prater aldri sammen ellers, så det blir bra stivt når vi først møtes. Vi har aldri noe med hverandre å gjøre. Eksen vil ikke ha noe med meg å gjøre (vi skiltes på en jævlig brutal måte ved at han ble tatt på fersken når han var utro med sin kollega når barna var 1 og 2 år gamle. Han flyttet sammen med henne med en gang. Det er ikke henne han har giftet seg med).

At det er stivt mellom dere, går på begge to. Ikke bare hennes feil. Slik du fremstår i disse innleggene, virker du bitter i mine øyne. (Her kommer det skrevne ord inn. Det blir tolket av den som leser det. Det som er vanskelig med å skrive.)

Skrevet

Foreldremøter er for foreldrene så lenge begge lever og begge har lyst til å dra selv. At nye kjærester også skal bli med, blir smør på flesk. Tror ikke lærerne synes det er nødvendig, så lenge foredrene stiller selv.

Foreldremøter foregår i klasserommene.

Det kan jo bli veldig overfylte klasserom og trangt dårlig med sitteplasser.

Som jeg skrev i en annen tråd på et av de andre forumene, så har det aldri blitt sett negativt på de steforeldrene som har stilt opp på foreldremøtene.

Og så lite engasjerte foreldre er nå til dags, er det sjelden det er fullt og dårlig med plass på foreldremøtene. Og jeg har aldri sett lærere si at steforeldrene gå ut. Tvert imot har de blitt hilst ekstra på og fått godord for å stille opp.

Et barn er jo heldig om alle de voksne rundt barnet stiller opp for det.

Skrevet

Som jeg skrev i en annen tråd på et av de andre forumene, så har det aldri blitt sett negativt på de steforeldrene som har stilt opp på foreldremøtene.

Og så lite engasjerte foreldre er nå til dags, er det sjelden det er fullt og dårlig med plass på foreldremøtene. Og jeg har aldri sett lærere si at steforeldrene gå ut. Tvert imot har de blitt hilst ekstra på og fått godord for å stille opp.

Et barn er jo heldig om alle de voksne rundt barnet stiller opp for det.

Om mor ikke var interesert i å stille sev, så hadde selvagt vært helt ok, men det er nok at 2 foredre stiller.

I klassen til mine barn stiller de fleste, så klasserommet er hlt fullt.

Om besteforeldre, tanter, onkler, kjærester eller storesøken også hadde mødt, ville det ikke blitt plass.

Det heter foredremøte og er for foreldrene. Om foredrene ikke kan møte eller ikke vil møte, er det selvsagt helt ok. at noen andre stepper inn.

Skrevet

Om mor ikke var interesert i å stille sev, så hadde selvagt vært helt ok, men det er nok at 2 foredre stiller.

I klassen til mine barn stiller de fleste, så klasserommet er hlt fullt.

Om besteforeldre, tanter, onkler, kjærester eller storesøken også hadde mødt, ville det ikke blitt plass.

Det heter foredremøte og er for foreldrene. Om foredrene ikke kan møte eller ikke vil møte, er det selvsagt helt ok. at noen andre stepper inn.

Som jeg skrev på det andre forumet, så har det stilt opp både tre og fire en elev. Og alle har vært veldig fornøyd med det. Det betyr at både foreldre og steforeldre har en interesse for barnet.

Og det er stor forskjell på en steforelder og tanter, onkler, besteforeldre og kjærester.

Skrevet

Som jeg skrev på det andre forumet, så har det stilt opp både tre og fire en elev. Og alle har vært veldig fornøyd med det. Det betyr at både foreldre og steforeldre har en interesse for barnet.

Og det er stor forskjell på en steforelder og tanter, onkler, besteforeldre og kjærester.

Det er ikke så mange skilte foreldre her jeg bor og jeg har ikke samme erfaringen som deg.

Men om det skulle møtt 3-4 stykker pr. barn, kunne vi ikke tatt i bruk klasserommet.

Skrevet

Det er ikke så mange skilte foreldre her jeg bor og jeg har ikke samme erfaringen som deg.

Men om det skulle møtt 3-4 stykker pr. barn, kunne vi ikke tatt i bruk klasserommet.

Det er ingen fare for at det blir for fullt hos oss. Jeg var nylig på foreldremøte på 5. trinn og av 24 foreldrepar var vi 9 som møtte opp... Kunne fint vært en haug steforeldre med der gitt!

Ifølge læreren så blir det bare færre og færre for hvert år også.

Skrevet

Forhåpentligvis trenger det ikke møte opp tre- fire foreldre og steforeldre for hvert barn i en klasse. Om det er en eller to elever som opplever dette, er det bare positivt.

Min erfaring med foreldremøter, er at det som regel bare stiller opp en forelder til foreldremøtene, og som regel er det mor. (kanskje opp mot 70% mødre) Så når far stiller opp, er det veldig positivt. Når både mor og far stiller opp, er det helt topp. Og når steforeldre stiller opp i tillegg, ser man bare på hvor heldig den eleven er, som har så mange flotte mennesker rundt seg. :-)

Skrevet

''Og til deg "eks-kone" ta deg en prat med barnas far og finn en ordning. Hans nye kone må jo forstå at dette ikke går.''

Synes kanskje stemora får litt hard behandling her - hun prøver kanskje bare å involvere seg i sine stebarns liv så godt hun kan.

På bursdagen til Snuppa mi nå sist var både faren, stemora og jeg med og da utbrøt en av bestevenninnene til Snuppa:"Ååå, XX er bra heldig som har to morer!" :o) Vi koste oss godt over den kommentaren alle vi tre voksne. :o)

''"Ååå, XX er bra heldig som har to morer!" :o) Vi koste oss godt over den kommentaren alle vi tre voksne. :o)''

Det er da man skal ta innover seg at man har gjort ting riktig:-) Synes måten dere får det til på, hører helt flott ut, Lillemus...

Skrevet

''"Ååå, XX er bra heldig som har to morer!" :o) Vi koste oss godt over den kommentaren alle vi tre voksne. :o)''

Det er da man skal ta innover seg at man har gjort ting riktig:-) Synes måten dere får det til på, hører helt flott ut, Lillemus...

''Det er da man skal ta innover seg at man har gjort ting riktig:-)''

Jepp - akkurat når det gjelder forholdet til barn og stemor (og stefar for den del!) så har jeg verdens beste samvittighet! :o)

Men utover det hender det innimellom at glorien mørkner altså, bare for å ha sagt det. ;o)

Skrevet

Det er ingen fare for at det blir for fullt hos oss. Jeg var nylig på foreldremøte på 5. trinn og av 24 foreldrepar var vi 9 som møtte opp... Kunne fint vært en haug steforeldre med der gitt!

Ifølge læreren så blir det bare færre og færre for hvert år også.

Samme erfaring har jeg og.

Har jo hørt enkelte foreldre si at de foretrekker foreldremøtene i fotballklubben fremfor klassen til barnet sitt.

I tillegg har jeg hørt foreldre si at siden de har vært på så mange foreldremøter for eldre søsken, så gidder de ikke for de mindre søskene.

På en måte skjønner jeg dem, for selv med bare to unger, så er det mye det samme som blir sagt fra lærerenes side hver gang. Men sammspillet med de andre foreldrene og det å bli kjent med dem, er jo nytt for hver gang. Og det får man jo ikke av å sitte hjemme.

Skrevet

Samme erfaring har jeg og.

Har jo hørt enkelte foreldre si at de foretrekker foreldremøtene i fotballklubben fremfor klassen til barnet sitt.

I tillegg har jeg hørt foreldre si at siden de har vært på så mange foreldremøter for eldre søsken, så gidder de ikke for de mindre søskene.

På en måte skjønner jeg dem, for selv med bare to unger, så er det mye det samme som blir sagt fra lærerenes side hver gang. Men sammspillet med de andre foreldrene og det å bli kjent med dem, er jo nytt for hver gang. Og det får man jo ikke av å sitte hjemme.

Jeg innrømmer at jeg ikke hadde det minste lyst til å gå på dette foreldremøtet, det blir ofte mye pjatt, men jeg er glad jeg gikk! Det ble nemlig både interessant, trivelig og morsomt! :o)

Ellers prøver vi å være med på det vi kan av møter og tilstelninger, både faren, jeg og stemora. Det har hendt at det har vært bare stemora og jeg som har hatt anledning og da har vi gått sammen. :o)

Skrevet

Jeg innrømmer at jeg ikke hadde det minste lyst til å gå på dette foreldremøtet, det blir ofte mye pjatt, men jeg er glad jeg gikk! Det ble nemlig både interessant, trivelig og morsomt! :o)

Ellers prøver vi å være med på det vi kan av møter og tilstelninger, både faren, jeg og stemora. Det har hendt at det har vært bare stemora og jeg som har hatt anledning og da har vi gått sammen. :o)

Synes det er topp at dere har det så flott sammen.

Selv sliter jeg igjen med ei "stemor" som er så sjalu at faren ikke får lov å ha noe som helst kontakt med meg. Fikk klar beskjed om at jeg ikke måtte sende smiletegn i meldinger. Dette kom etter at at jeg svarte at det var helt greit at han hentet minstejenta på lørdagen i stedet for fredagen.

Hadde et veldig flott forhold til en tidligere samboer av ham. Da kunne vi også gjøre ting sammen alle tre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...