Gå til innhold

Min manns nye kone møter på alle arrangement....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er topp at dere har det så flott sammen.

Selv sliter jeg igjen med ei "stemor" som er så sjalu at faren ikke får lov å ha noe som helst kontakt med meg. Fikk klar beskjed om at jeg ikke måtte sende smiletegn i meldinger. Dette kom etter at at jeg svarte at det var helt greit at han hentet minstejenta på lørdagen i stedet for fredagen.

Hadde et veldig flott forhold til en tidligere samboer av ham. Da kunne vi også gjøre ting sammen alle tre.

''Selv sliter jeg igjen med ei "stemor" som er så sjalu at faren ikke får lov å ha noe som helst kontakt med meg. Fikk klar beskjed om at jeg ikke måtte sende smiletegn i meldinger.''

*Himler med øynene* Herregud. Om man blir sammen med en som har barn fra før så er det faktisk en del kameler man må svelge og en del ting man må godta. Sånn er det bare.

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bustebeisa

13

• Lillemus

12

• nick

2

• Orio

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Selv sliter jeg igjen med ei "stemor" som er så sjalu at faren ikke får lov å ha noe som helst kontakt med meg. Fikk klar beskjed om at jeg ikke måtte sende smiletegn i meldinger.''

*Himler med øynene* Herregud. Om man blir sammen med en som har barn fra før så er det faktisk en del kameler man må svelge og en del ting man må godta. Sånn er det bare.

Jepp.

Hun har ei datter med en annen selv også, så hun burde jo forstå det. Men den gang ei.

De har vært fra hverandre en periode, men er nå blitt sammen igjen.

Men alt i alt er det jo faren som er den største dusten, som orker å leve sammen med en som styrer ham så til de grader som hun gjør.

Skrevet

Det er ingen fare for at det blir for fullt hos oss. Jeg var nylig på foreldremøte på 5. trinn og av 24 foreldrepar var vi 9 som møtte opp... Kunne fint vært en haug steforeldre med der gitt!

Ifølge læreren så blir det bare færre og færre for hvert år også.

Det var dårligoppmøte. Det har jeg aldri opplevd.

Skrevet

''Det er da man skal ta innover seg at man har gjort ting riktig:-)''

Jepp - akkurat når det gjelder forholdet til barn og stemor (og stefar for den del!) så har jeg verdens beste samvittighet! :o)

Men utover det hender det innimellom at glorien mørkner altså, bare for å ha sagt det. ;o)

''Men utover det hender det innimellom at glorien mørkner altså, bare for å ha sagt det. ;o)''

Jøss, sier du det?? Er ikke du heller perfekt altså?

Skrevet

''Men utover det hender det innimellom at glorien mørkner altså, bare for å ha sagt det. ;o)''

Jøss, sier du det?? Er ikke du heller perfekt altså?

''Jøss, sier du det?? Er ikke du heller perfekt altså?''

*Flirer* Prøver så godt jeg kan, men nei.... :o) Men jeg tror jeg gjør en ganske bra mamma-jobb alikevel om jeg skal dømme etter ungene mine. :o)

Skrevet

Forhåpentligvis trenger det ikke møte opp tre- fire foreldre og steforeldre for hvert barn i en klasse. Om det er en eller to elever som opplever dette, er det bare positivt.

Min erfaring med foreldremøter, er at det som regel bare stiller opp en forelder til foreldremøtene, og som regel er det mor. (kanskje opp mot 70% mødre) Så når far stiller opp, er det veldig positivt. Når både mor og far stiller opp, er det helt topp. Og når steforeldre stiller opp i tillegg, ser man bare på hvor heldig den eleven er, som har så mange flotte mennesker rundt seg. :-)

''Og når steforeldre stiller opp i tillegg, ser man bare på hvor heldig den eleven er, som har så mange flotte mennesker rundt seg. :-)''

Tror nok de elevene som har sine to foreldre som bor sammen, i de fleste tilfellene, er heldigere ;-)

Har aldri sett at steforeldrene stiller på foreldremøte. Da stiller ofte foreldrene opp sammen, selv om de er skilt. Ville vært rart om steforeldre kom i tillegg...

Skrevet

Forhåpentligvis trenger det ikke møte opp tre- fire foreldre og steforeldre for hvert barn i en klasse. Om det er en eller to elever som opplever dette, er det bare positivt.

Min erfaring med foreldremøter, er at det som regel bare stiller opp en forelder til foreldremøtene, og som regel er det mor. (kanskje opp mot 70% mødre) Så når far stiller opp, er det veldig positivt. Når både mor og far stiller opp, er det helt topp. Og når steforeldre stiller opp i tillegg, ser man bare på hvor heldig den eleven er, som har så mange flotte mennesker rundt seg. :-)

Jeg synes det er helt ok så lenge det er så dårlig oppmøte som det du og Lillemus opplever.

Slik er det ikke på vår skole.

Hvis jeg hadde blitt skilt nå og det plutselig dukket opp en ny kjæreste på foreldremøtene, har jeg takt og tone nok til ikke å jage henne ut, men jeg ville garantert tenkt at mannen min hadde truffet en kontrolerende og sjalu kjæreste. Jeg hadde ihverfall ikke tenkt at det var fordi hun hadde så stor interesse av mine barn.

Skjønt det hadde aldri skjedd, fordi han vet jeg gjerne vil være der selv.

Hadde jeg vært en uengasjert mor slik du opplever at mange er, ville det vært noe annet.

Skrevet

Skriv et brev til henne, en mail eller hva som helst og skriv nøyaktig det samme som du skrev her. Det er du som er mora, og faren som er faren. Nye ektefeller har ikke de samme "rettighetene" som foreldrene.

Skrevet

Jeg synes det er helt ok så lenge det er så dårlig oppmøte som det du og Lillemus opplever.

Slik er det ikke på vår skole.

Hvis jeg hadde blitt skilt nå og det plutselig dukket opp en ny kjæreste på foreldremøtene, har jeg takt og tone nok til ikke å jage henne ut, men jeg ville garantert tenkt at mannen min hadde truffet en kontrolerende og sjalu kjæreste. Jeg hadde ihverfall ikke tenkt at det var fordi hun hadde så stor interesse av mine barn.

Skjønt det hadde aldri skjedd, fordi han vet jeg gjerne vil være der selv.

Hadde jeg vært en uengasjert mor slik du opplever at mange er, ville det vært noe annet.

Og jeg vil si at dere er heldige som har foreldre som tar seg tid til å være med på foreldremøter. :-)

Når det gjelder far til jentene, så vet jeg at hans nåværende kjæreste er sjalu, og at om han hadde stilt opp på et foreldremøte, så hadde hun vært med av sjalusi. Men det er lov å håpe på litt engasjement i forhold barna også...

Men sånn generelt sett vil jeg ikke mistenke steforelderen å være med på grunn av sjalusi.

Var nettopp på et foreldremøte. Der møtte mor og stefar opp. Dagen etter var det foreldremøte i forhold til komfirmasjonen til våren. Der møtte far og mor opp, uten noen steforeldre,

Skrevet

''Og når steforeldre stiller opp i tillegg, ser man bare på hvor heldig den eleven er, som har så mange flotte mennesker rundt seg. :-)''

Tror nok de elevene som har sine to foreldre som bor sammen, i de fleste tilfellene, er heldigere ;-)

Har aldri sett at steforeldrene stiller på foreldremøte. Da stiller ofte foreldrene opp sammen, selv om de er skilt. Ville vært rart om steforeldre kom i tillegg...

Så klart er de heldigst de som ikke har opplevd at foreldrene skiller lag. :-)

Nå har jeg gått på foreldremøter i 11 år. Det er ikke mange familier det gjelder hvor steforeldrene er med, men jeg ser ikke noe negativt i at de er med. Bare positivt. :-)

Skrevet

Og jeg vil si at dere er heldige som har foreldre som tar seg tid til å være med på foreldremøter. :-)

Når det gjelder far til jentene, så vet jeg at hans nåværende kjæreste er sjalu, og at om han hadde stilt opp på et foreldremøte, så hadde hun vært med av sjalusi. Men det er lov å håpe på litt engasjement i forhold barna også...

Men sånn generelt sett vil jeg ikke mistenke steforelderen å være med på grunn av sjalusi.

Var nettopp på et foreldremøte. Der møtte mor og stefar opp. Dagen etter var det foreldremøte i forhold til komfirmasjonen til våren. Der møtte far og mor opp, uten noen steforeldre,

Ja, jeg synes selvsagt det er ok at man stepper inn for hverandre så lenge ingen har noe i mot det.

Men i vårt tilfelle, er jeg sikker på at også mannen min ville ha ment at det hadde holdt med meg.

Jeg vet han har såpass beini nesa at han ikke hadde tatt med en sjalu kjæreste bare fordi hun var sjalu.

Men om han likevelhadde gjort det, skal jeg ærlig innrømme at jeg hadde reagert slik som trådstartet gjør.

Da hadde jeg tatt en prat med han og sagt noe sånt som dette:

Hør nå her, nå har jeg vært mor i mange år og stilt opp og engasjert meg i skole og alt annet og jeg vil gjerne fortsette ha den rollen alene sammen med deg til ungene er ute av redet. Noe annet blir bare smør på flesk og helt unødvendig.

Men ta henne for all del med skoleavslutninger når ungene skal vise frem noe.

Skrevet

Ja, jeg synes selvsagt det er ok at man stepper inn for hverandre så lenge ingen har noe i mot det.

Men i vårt tilfelle, er jeg sikker på at også mannen min ville ha ment at det hadde holdt med meg.

Jeg vet han har såpass beini nesa at han ikke hadde tatt med en sjalu kjæreste bare fordi hun var sjalu.

Men om han likevelhadde gjort det, skal jeg ærlig innrømme at jeg hadde reagert slik som trådstartet gjør.

Da hadde jeg tatt en prat med han og sagt noe sånt som dette:

Hør nå her, nå har jeg vært mor i mange år og stilt opp og engasjert meg i skole og alt annet og jeg vil gjerne fortsette ha den rollen alene sammen med deg til ungene er ute av redet. Noe annet blir bare smør på flesk og helt unødvendig.

Men ta henne for all del med skoleavslutninger når ungene skal vise frem noe.

Når man svarer her inne, svarer man jo ut fra hvordan man tolker innleggene og hva man selv har opplevd.

Nå har far til jentene aldri vært med på et eneste foreldremøte. Dårlig med avslutninger og slikt også.

Så om han hadde møtt opp på et foreldremøte sammen med stemor, så hadde jeg mest sannsynlig takket henne for å ha fått til noe jeg ikke har fått til selv. :-)

Nå har ikke min kjære egne barn, men han har en far som trenger pleie. Og jeg har sagt til ham at jeg gjerne stiller opp i så måte. Jeg er glad i min kjære og bryr meg om de han har rundt seg.

Var med "svigerfar" til fysioterapauten sist jeg var der oppe. Ikke av sjalusi, men fordi jeg hadde mulighet til å være med.

Ser at det er langt fra det samme, men jeg er villig til å stille mest mulig opp for far hans. Både for å lette hverdagen til "svigermor" og min kjære, men også fordi jeg liker "svigerfar".

Skrevet

Når man svarer her inne, svarer man jo ut fra hvordan man tolker innleggene og hva man selv har opplevd.

Nå har far til jentene aldri vært med på et eneste foreldremøte. Dårlig med avslutninger og slikt også.

Så om han hadde møtt opp på et foreldremøte sammen med stemor, så hadde jeg mest sannsynlig takket henne for å ha fått til noe jeg ikke har fått til selv. :-)

Nå har ikke min kjære egne barn, men han har en far som trenger pleie. Og jeg har sagt til ham at jeg gjerne stiller opp i så måte. Jeg er glad i min kjære og bryr meg om de han har rundt seg.

Var med "svigerfar" til fysioterapauten sist jeg var der oppe. Ikke av sjalusi, men fordi jeg hadde mulighet til å være med.

Ser at det er langt fra det samme, men jeg er villig til å stille mest mulig opp for far hans. Både for å lette hverdagen til "svigermor" og min kjære, men også fordi jeg liker "svigerfar".

Jeg svarte ut i fra det hovedinnlegger skriver. At hun har lyst til å være mor selv og ha den rollen alene som ang. skole og foreldremøter. Så lenge hun vil det, men føler seg såret og tråkket på som mor, synes jeg en ny kjæreste skal vise ydmykhet og trå varsomt.

Foreldre som vil være foreldre må få lov til det, synes jeg. Det går fint an for steforeldre å ha fin kontakt med ungene likevel, uten å måtte buse frem og tråkke på foreldrene, ihvertfall hvis de fungerer som gode foreldre.

I ditt tilfelle, forstår jeg godt at du synes det hadde vært fint om stemor kunne innvirket positivt slik at din x-mann hadde begynt å stille opp mer.

Hos oss ville det vært helt overflødig med ett sett til med foreldre.

Skrevet

Jeg svarte ut i fra det hovedinnlegger skriver. At hun har lyst til å være mor selv og ha den rollen alene som ang. skole og foreldremøter. Så lenge hun vil det, men føler seg såret og tråkket på som mor, synes jeg en ny kjæreste skal vise ydmykhet og trå varsomt.

Foreldre som vil være foreldre må få lov til det, synes jeg. Det går fint an for steforeldre å ha fin kontakt med ungene likevel, uten å måtte buse frem og tråkke på foreldrene, ihvertfall hvis de fungerer som gode foreldre.

I ditt tilfelle, forstår jeg godt at du synes det hadde vært fint om stemor kunne innvirket positivt slik at din x-mann hadde begynt å stille opp mer.

Hos oss ville det vært helt overflødig med ett sett til med foreldre.

Og jeg tolket hennes innlegg som bittert og med en anelse sjalusi i. :-) Svarene hennes hjalp heller ikke i så måte.

Det viktigste for barna uansett er at de har foreldre og voksne som stiller opp for dem. Og at foreldrene klarer å bli enig på en grei måte om hva som passer for deres familie. og familiesammensetninger. :-)

Skrevet

Jeg innrømmer at jeg ikke hadde det minste lyst til å gå på dette foreldremøtet, det blir ofte mye pjatt, men jeg er glad jeg gikk! Det ble nemlig både interessant, trivelig og morsomt! :o)

Ellers prøver vi å være med på det vi kan av møter og tilstelninger, både faren, jeg og stemora. Det har hendt at det har vært bare stemora og jeg som har hatt anledning og da har vi gått sammen. :o)

Det er alltid godt å lese om hvordan dere har klart å utvikle et så godt fellesskap rundt barna. Det er neppe mulig i alle tilfeller, men viktig at du fortsetter å fortelle at det faktisk går an for noen.

Jeg kjenner også noen som etter skilsmissen har klart å holde fast ved et godt vennskap og som unner hverandre nye partnere. Det er godt å se hvordan ikke alle skilsmisser medfører vonde erfaringer for barna.

Ares1365380229
Skrevet

Jeg er helt enig med Zofus.

Du burde være glad du har en stemor som bryr seg om barna dine. Det kunne ha hent at faren hadde truffe en som ville ha han med ut å feste og drikke eller at han ikke skal ha noe med barna sine å gjøre.

Dere burde kanskje ta annenhver foreldresamtale. Det er en fin måte for kona hans å bli kjent med foreldre til barna som leker med barna deres. De skal også ha kontakt vis faren er borte.

Synes du skal ofre deg litt for barna dine du også, slik som hun gjør. Hun er helt sikkert lei seg fordi barna ikke er med på flyttelasset og att på til ofrer hun og gir barna dine mye. Det er sikkert tøft for henne å møte opp siden du ligger å ulmer.

Det er ikke deg og han lenger. (Min mans nye kone) - hallo det er slutt. Han har giftet seg. Det er hennes plass ved siden av han nå.

Vi oppleved det samme. Når noen kommer og sier at stefaren til barna mine er pappaen deres. Ler vi bare. Noen ganger sier vi ifra at han er stefaren fordi at de bør få vite det. Men andre ganger sier vi ingenting fordi vi ikke kommer til å treffe dem igjen eller noe sånt. Viktigste at de nærmeste vet hva som er hva som er hva.

At hun har ofret seg for barnas beste sier ganske mye om henne. Det må være skikkeli tøft for henne. Jeg kjenner ei som har gjordt det samme, fordi datteren ville ikke flytte til ett nytt sted. Men hun har med seg to sønner. Når hun fortalte det til meg knakk hun sammen og da sto vi blandt folk. Og hun gjør alt for barna.

Kom deg videre......

Skrevet

''Synes det er klart at ekser kan møte på foreldremøtene. De fungerer jo som foreldre.''

*Humrer* Antar du mener steforeldre her og ikke ekser? ;o)

:-) ja. Du har helt rett.

Skrevet

Og jeg tolket hennes innlegg som bittert og med en anelse sjalusi i. :-) Svarene hennes hjalp heller ikke i så måte.

Det viktigste for barna uansett er at de har foreldre og voksne som stiller opp for dem. Og at foreldrene klarer å bli enig på en grei måte om hva som passer for deres familie. og familiesammensetninger. :-)

Jeg tolket det ikke slik at hun var sjalu, men hvis så ertilfelle er det enda større grunn for en steforelder å trå varsomt. Ihverfall i skolesammenheng. Det er viktg at barnas mor føler seg vel med å oppsøke skolen, slik at hun kan gjøre jobben sin med å følge opp barna.

Siste avsnittet er jeg enig i.

Nå kan jeg ikke delta mer i diskusjonen før en gang utpå morgendagen.

God helg:-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er ingen fare for at det blir for fullt hos oss. Jeg var nylig på foreldremøte på 5. trinn og av 24 foreldrepar var vi 9 som møtte opp... Kunne fint vært en haug steforeldre med der gitt!

Ifølge læreren så blir det bare færre og færre for hvert år også.

Så dårlig oppmøte på forledremøtene på skolen har jeg aldri opplevd.

Har en som er 18 og en som gå i 2 klasse, og der har det alltid vært godt oppmøte på foreldremøtene.

Var på foreldremøte i 2. klasse forrige uke, av 27 barn var 25 barn representert. Så hos oss hadde det blitt fullt om noen steforeldre også deltok på foreldremøte.

Men det er vanlig at steforeldre deltar på avslutninger og slike ting da. Og det synes jeg er veldig positivt.

Gjest eks jeg også
Skrevet

''Jøss, sier du det?? Er ikke du heller perfekt altså?''

*Flirer* Prøver så godt jeg kan, men nei.... :o) Men jeg tror jeg gjør en ganske bra mamma-jobb alikevel om jeg skal dømme etter ungene mine. :o)

Syns du gjør det fabelaktig på alle felt, du er virkelig et ikon som vi andre kan se opp til. Og når man har det vanskelig og spør om hjelp, så er ingenting bedre enn at noen kan fortelle hvordan ting egentlig skal gjøres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...