Lillemus Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Syns du gjør det fabelaktig på alle felt, du er virkelig et ikon som vi andre kan se opp til. Og når man har det vanskelig og spør om hjelp, så er ingenting bedre enn at noen kan fortelle hvordan ting egentlig skal gjøres. Takk for det. ) Men stemora skal også ha sin del av æren her altså, hun har vist sånn en ydmykhet overfor meg at det har vært veldig lett for meg å slippe henne inn i både mitt og ungenes liv. ) 0 Siter
Gjest eks-kone Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg er helt enig med Zofus. Du burde være glad du har en stemor som bryr seg om barna dine. Det kunne ha hent at faren hadde truffe en som ville ha han med ut å feste og drikke eller at han ikke skal ha noe med barna sine å gjøre. Dere burde kanskje ta annenhver foreldresamtale. Det er en fin måte for kona hans å bli kjent med foreldre til barna som leker med barna deres. De skal også ha kontakt vis faren er borte. Synes du skal ofre deg litt for barna dine du også, slik som hun gjør. Hun er helt sikkert lei seg fordi barna ikke er med på flyttelasset og att på til ofrer hun og gir barna dine mye. Det er sikkert tøft for henne å møte opp siden du ligger å ulmer. Det er ikke deg og han lenger. (Min mans nye kone) - hallo det er slutt. Han har giftet seg. Det er hennes plass ved siden av han nå. Vi oppleved det samme. Når noen kommer og sier at stefaren til barna mine er pappaen deres. Ler vi bare. Noen ganger sier vi ifra at han er stefaren fordi at de bør få vite det. Men andre ganger sier vi ingenting fordi vi ikke kommer til å treffe dem igjen eller noe sånt. Viktigste at de nærmeste vet hva som er hva som er hva. At hun har ofret seg for barnas beste sier ganske mye om henne. Det må være skikkeli tøft for henne. Jeg kjenner ei som har gjordt det samme, fordi datteren ville ikke flytte til ett nytt sted. Men hun har med seg to sønner. Når hun fortalte det til meg knakk hun sammen og da sto vi blandt folk. Og hun gjør alt for barna. Kom deg videre...... Det med "min manns nye kone" var rett og slett en trykkfeil. Jeg mente selvsagt min eks-mann. Dette er snart 6 år siden og selv om bruddet var tøft er jeg glad i dag for at vi ikke lever sammen. Jeg synes ikke imidlertid det skal idylliseres at hans nye kone flytter far sine to små jenter for å leve sammen med en som attpåtil er utro mot henne. Hun kommer til å angre en vakker dag at hun ofret hverdagene med sine små barn til fordel for en notorisk utro dust. Men det er selvsagt en annen historie. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Det med "min manns nye kone" var rett og slett en trykkfeil. Jeg mente selvsagt min eks-mann. Dette er snart 6 år siden og selv om bruddet var tøft er jeg glad i dag for at vi ikke lever sammen. Jeg synes ikke imidlertid det skal idylliseres at hans nye kone flytter far sine to små jenter for å leve sammen med en som attpåtil er utro mot henne. Hun kommer til å angre en vakker dag at hun ofret hverdagene med sine små barn til fordel for en notorisk utro dust. Men det er selvsagt en annen historie. Ingen valg her i livet er lette. Spesielt ikke det å flytte fra barna sine. Men av og til kan det faktisk være til det beste. Så ikke døm henne for akkurat den biten der. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Det med "min manns nye kone" var rett og slett en trykkfeil. Jeg mente selvsagt min eks-mann. Dette er snart 6 år siden og selv om bruddet var tøft er jeg glad i dag for at vi ikke lever sammen. Jeg synes ikke imidlertid det skal idylliseres at hans nye kone flytter far sine to små jenter for å leve sammen med en som attpåtil er utro mot henne. Hun kommer til å angre en vakker dag at hun ofret hverdagene med sine små barn til fordel for en notorisk utro dust. Men det er selvsagt en annen historie. Vet hun at han har vært utro mot henne da? Og for alt du vet kan de ha kommet til en enighet om sin måte å ha et forhold på. Virker som du ser kraftig ned på henne fordi hun har latt barna sine bo hos sin far. Jeg kjenner til tilfeller der barnet er vokst opp hos far og har ikke hatt det minste vondt av det, men tvert imot hatt en trygg og flott barndom med en super pappa. 0 Siter
Gjest Traske Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Det med "min manns nye kone" var rett og slett en trykkfeil. Jeg mente selvsagt min eks-mann. Dette er snart 6 år siden og selv om bruddet var tøft er jeg glad i dag for at vi ikke lever sammen. Jeg synes ikke imidlertid det skal idylliseres at hans nye kone flytter far sine to små jenter for å leve sammen med en som attpåtil er utro mot henne. Hun kommer til å angre en vakker dag at hun ofret hverdagene med sine små barn til fordel for en notorisk utro dust. Men det er selvsagt en annen historie. Jeg må si jeg er veldig overrasket over tilbakemeldingene du har fått på dette innlegget. Synes du får liten forståelse for den situasjonen du er i. Jeg opplever ikke at innlegget ditt er preget av sjalusi eller nedsettende tone ovenfor den nye kona. Det er veldig sårt og føle seg tilsidesatt som mamma. Jeg kjente hvor sår jeg ble på dine vegne av å lese innlegget. Jeg ser heller ikke noe galt i at steforeldre stiller opp, men alt med måte. Og jeg er ikke så sikker på at det er av engasjemang for barnet dette skjer i de fleste tilfeller. I klassen til mitt barn, var nesten en av tre foreldre skilt. Og den eneste steforeldren som var der i 7 år på barneskolen var kona til min eks. Jeg tror du hadde merket hva som er hva, og mitt inntrykk er at du ikke opplever det som engasjement i barnet. Det sier seg jo selv at hadde du opplevd en god tone mot deg og barnet hadde din opplevelse av dette vært en annen. Og jeg synes det skal trås veldig forsiktig i slike saker. Jeg tror ikke et sekund at barn selv også kan føle på det. Jeg synes dine reaksjoner er helt naturlige, jeg kjenner ingen som ikke ville ha følt det samme. Og jeg har en del venner som er enslige med barn, og dette er en vanlig problemstilling.Det er derfor jeg nesten fikk hakeslepp av svarene her inne. Enten så er min omgangskrets anderledes enn folk flest, eller så må det være noe jeg ikke har fått med meg. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Takk for det. ) Men stemora skal også ha sin del av æren her altså, hun har vist sånn en ydmykhet overfor meg at det har vært veldig lett for meg å slippe henne inn i både mitt og ungenes liv. ) ydmykhet? Var ikke eksen din utro med henne? 0 Siter
Gjest welcome Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg må si jeg er veldig overrasket over tilbakemeldingene du har fått på dette innlegget. Synes du får liten forståelse for den situasjonen du er i. Jeg opplever ikke at innlegget ditt er preget av sjalusi eller nedsettende tone ovenfor den nye kona. Det er veldig sårt og føle seg tilsidesatt som mamma. Jeg kjente hvor sår jeg ble på dine vegne av å lese innlegget. Jeg ser heller ikke noe galt i at steforeldre stiller opp, men alt med måte. Og jeg er ikke så sikker på at det er av engasjemang for barnet dette skjer i de fleste tilfeller. I klassen til mitt barn, var nesten en av tre foreldre skilt. Og den eneste steforeldren som var der i 7 år på barneskolen var kona til min eks. Jeg tror du hadde merket hva som er hva, og mitt inntrykk er at du ikke opplever det som engasjement i barnet. Det sier seg jo selv at hadde du opplevd en god tone mot deg og barnet hadde din opplevelse av dette vært en annen. Og jeg synes det skal trås veldig forsiktig i slike saker. Jeg tror ikke et sekund at barn selv også kan føle på det. Jeg synes dine reaksjoner er helt naturlige, jeg kjenner ingen som ikke ville ha følt det samme. Og jeg har en del venner som er enslige med barn, og dette er en vanlig problemstilling.Det er derfor jeg nesten fikk hakeslepp av svarene her inne. Enten så er min omgangskrets anderledes enn folk flest, eller så må det være noe jeg ikke har fått med meg. Det er noe du ikke har fått med deg. Det ser du vel når du leser andres svar her inne. 0 Siter
Gjest Traske Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Det er noe du ikke har fått med deg. Det ser du vel når du leser andres svar her inne. Ja, jeg ser at det er slik det er her på dol. Men jeg har en annen erfaring fra rl og de jeg kjenner der. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Ja, jeg ser at det er slik det er her på dol. Men jeg har en annen erfaring fra rl og de jeg kjenner der. Da Mette Marits lille Marius begynte på skolen var det faktisk mange her inne som reagerte på at Håkon Magnus tok for mye oppmerksomhet på den store dagen. Han skulle visstnok holdt seg mer i bakgrunnen.. 0 Siter
Gjest Traske Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Da Mette Marits lille Marius begynte på skolen var det faktisk mange her inne som reagerte på at Håkon Magnus tok for mye oppmerksomhet på den store dagen. Han skulle visstnok holdt seg mer i bakgrunnen.. ? Javel 0 Siter
Gjest også overrasket Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg må si jeg er veldig overrasket over tilbakemeldingene du har fått på dette innlegget. Synes du får liten forståelse for den situasjonen du er i. Jeg opplever ikke at innlegget ditt er preget av sjalusi eller nedsettende tone ovenfor den nye kona. Det er veldig sårt og føle seg tilsidesatt som mamma. Jeg kjente hvor sår jeg ble på dine vegne av å lese innlegget. Jeg ser heller ikke noe galt i at steforeldre stiller opp, men alt med måte. Og jeg er ikke så sikker på at det er av engasjemang for barnet dette skjer i de fleste tilfeller. I klassen til mitt barn, var nesten en av tre foreldre skilt. Og den eneste steforeldren som var der i 7 år på barneskolen var kona til min eks. Jeg tror du hadde merket hva som er hva, og mitt inntrykk er at du ikke opplever det som engasjement i barnet. Det sier seg jo selv at hadde du opplevd en god tone mot deg og barnet hadde din opplevelse av dette vært en annen. Og jeg synes det skal trås veldig forsiktig i slike saker. Jeg tror ikke et sekund at barn selv også kan føle på det. Jeg synes dine reaksjoner er helt naturlige, jeg kjenner ingen som ikke ville ha følt det samme. Og jeg har en del venner som er enslige med barn, og dette er en vanlig problemstilling.Det er derfor jeg nesten fikk hakeslepp av svarene her inne. Enten så er min omgangskrets anderledes enn folk flest, eller så må det være noe jeg ikke har fått med meg. Jeg er også overrasket og tror ikke dette representerer så godt hvordan det er i det virkelige liv. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg skjønner problemet, og jeg forstår det veldig godt, men sett utefra synes jeg du bør være glad du har en stemor som bryr seg om stebarna sine. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Det med "min manns nye kone" var rett og slett en trykkfeil. Jeg mente selvsagt min eks-mann. Dette er snart 6 år siden og selv om bruddet var tøft er jeg glad i dag for at vi ikke lever sammen. Jeg synes ikke imidlertid det skal idylliseres at hans nye kone flytter far sine to små jenter for å leve sammen med en som attpåtil er utro mot henne. Hun kommer til å angre en vakker dag at hun ofret hverdagene med sine små barn til fordel for en notorisk utro dust. Men det er selvsagt en annen historie. Ville du tenkt det samme om en mann som hadde flyttet fra barna sine? Akkurat det synes jeg ikke du skal dømme henne for. Det er neppe lett for henne, og de har det sannsynligvis like bra hos faren som de hadde hatt det hos henne. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 ydmykhet? Var ikke eksen din utro med henne? Nei, de hadde ikke et forhold så lenge han var i lag med meg, men han var helt på knærne etter henne. Hun holdt ham litt på avstand til han hadde ryddet opp på hjemmebane. 0 Siter
Gjest eks jeg også Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Takk for det. ) Men stemora skal også ha sin del av æren her altså, hun har vist sånn en ydmykhet overfor meg at det har vært veldig lett for meg å slippe henne inn i både mitt og ungenes liv. ) Det eneste du er litt svak på, er ironi. men hell yeah - det er jo ingenting i denne sammenhengen. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Takk for det. ) Men stemora skal også ha sin del av æren her altså, hun har vist sånn en ydmykhet overfor meg at det har vært veldig lett for meg å slippe henne inn i både mitt og ungenes liv. ) Det du sa der om ydmykhet, tror jeg er veldig viktig. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Samme erfaring har jeg og. Har jo hørt enkelte foreldre si at de foretrekker foreldremøtene i fotballklubben fremfor klassen til barnet sitt. I tillegg har jeg hørt foreldre si at siden de har vært på så mange foreldremøter for eldre søsken, så gidder de ikke for de mindre søskene. På en måte skjønner jeg dem, for selv med bare to unger, så er det mye det samme som blir sagt fra lærerenes side hver gang. Men sammspillet med de andre foreldrene og det å bli kjent med dem, er jo nytt for hver gang. Og det får man jo ikke av å sitte hjemme. Jeg må innrømme at jeg etter hvert har blitt en av dem. Valgte bort 2.klasse foreldremøte her i forrige uke. Det er nummer fire og vi orket ikke det samme for fjerde gang. Jeg prioriterer konferansetimene for alle ungene. Var på foreldremøte for dattera vår i 6.klasse og der møtte bare 7 foreldre. Jeg føler litt at man sitter igjen med at dette visste vi, dette var 2 timer som var helt bortkastet. Når det skal tas opp spesielle ting som klassemiljø, mobbing eller lignende så stiller vi alltid, men ren informasjon om bøker, læreplaner osv. er unødvendig for oss som har gått på disse foreldremøtene så ofte. Forøvrig syns jeg ikke steforeldre skal gå på foreldremøter uten samtykke fra begge foreldrene. De har ingen krav på informasjon om barnet. Da må man som foreldre skrive under på at det er greit at læreren bryter taushetsplikten i forhold til steforelderen. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Nei, de hadde ikke et forhold så lenge han var i lag med meg, men han var helt på knærne etter henne. Hun holdt ham litt på avstand til han hadde ryddet opp på hjemmebane. Ok, da skjønner jeg bedre at du kan ha et lettere forhold til henne. Jeg hadde hvertfall ikke klart å ha et godt forhold til ei dame kjæresten min stod i med bak min rygg ) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg må innrømme at jeg etter hvert har blitt en av dem. Valgte bort 2.klasse foreldremøte her i forrige uke. Det er nummer fire og vi orket ikke det samme for fjerde gang. Jeg prioriterer konferansetimene for alle ungene. Var på foreldremøte for dattera vår i 6.klasse og der møtte bare 7 foreldre. Jeg føler litt at man sitter igjen med at dette visste vi, dette var 2 timer som var helt bortkastet. Når det skal tas opp spesielle ting som klassemiljø, mobbing eller lignende så stiller vi alltid, men ren informasjon om bøker, læreplaner osv. er unødvendig for oss som har gått på disse foreldremøtene så ofte. Forøvrig syns jeg ikke steforeldre skal gå på foreldremøter uten samtykke fra begge foreldrene. De har ingen krav på informasjon om barnet. Da må man som foreldre skrive under på at det er greit at læreren bryter taushetsplikten i forhold til steforelderen. Jeg må innrøme at jeg ikke synes foredremøter er like spennende lenger jeg heller nå med attpåklatten som jeg gjorde med de to første. Det blir om igjen de samme greiene som jeg har vært gjennom så mange ganger før. Men dette er siste barnet og hun fortjener at vi følger opp henne like godt som de to andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.