Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En del billigere å kjøpe direkte fra fabrikkutsalget ja.

Du kan risikere en liten feil på varen, men jeg har valgt varer hvor feilen er såpass at jeg ikke husker hva slags feil det er lenger. Men det kan være seg en bitte liten søm ekstra. Merkelappen på feil sted. Bagateller altså.

Jeg var vel innom fabrikkutsalget to eller tre ganger i løpet av den tiden jeg var mye i Ålesund. Det varierte litt i forhold til hvor mye man tjente på varene. Den ene ganga hadde de den trøya som nå er min favoritt til 100,- Ei anna gang kostet vel samme trøye 250,- Men sparte vel uansett en 100,- på det den da og.

Så om du skal handle inn til hele familien, er vel en kjøretur dit lønnsom om du bor i nærheten. :-)

Jeg bor såpass nært at det absolutt hadde lønt seg å sjekke dette, ja :)

Takk for info:)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Orio

5

• bustebeisa

5

• Lotte :o)

4

Skrevet

Jeg bor såpass nært at det absolutt hadde lønt seg å sjekke dette, ja :)

Takk for info:)

Heldige deg...

Blir nok en sunnmøretur neste år igjen. Da skal jeg garantert legge veien om fabrikken igjen. :-)

Avstander blir ikke så store når man kjører sykkel. Tviler på at jeg hadde kjørt bil ned fra nordmøre, men på sykkel er det jo bare en liten kosetur. :-)

Skrevet

Jeg sliter muligens ganske hardt på ulltøyet mitt. :o) Bruker det gjerne fra oktober til mai og det hender ofte jeg ligger på kne på jobben og rydder på nederste hylle osv. så da blir det fort hull på knærne.

Jeg har faktisk en stillongs som jeg har hatt i i alle fall 20 år! FIkk den en gang på 80-tallet - muligens i 84-85 - husker ikke helt. Den har nok krympet litt i negden, og blitt litt tettere, men det er ikke tegn til hull!

Og den har jeg brukt hver vinter, ikke til daglig, men på tur og på ski og sånn :-)

Gjest Astroide
Skrevet

Du som har peil på ull, kan jeg ha bomull under, så ull, så bomull over? Eller Må ull være underst?

Nei, fordi: "bomull er grusomt når det blir vått". Hvordan kjennes det ut å ha ei våt bumullstskjorte på seg da tror du? Det vil du ikke ha ute i -10 grader.

Burde egentlig skygge unna bomull om man tenker holde seg varm, men er man nært husveggen går det vel fint som 2 eller 3 lag.

Skrevet

Jeg har hatt mitt ullundertøy fra sparkjøp i snart 1år, det er ikke hull i det enda.. :0)

Har du brukt det da eller ligger det i skapet slik som mitt?

Gjest atte-katte
Skrevet

Har en ullundertøy-overdel fra icebreaker som jeg er veldig fornøyd med. Var ganske dyr (600 kr?), men absolutt verdt det. Bruker den mye. Den er tynn, men varmer godt, passer når jeg skal være i aktivitet.

Eneste jeg har noe å si på er fargene når det gjelder ull-undertøy. Savner noe i jordfarger!:-)

Skrevet

Jeg har faktisk en stillongs som jeg har hatt i i alle fall 20 år! FIkk den en gang på 80-tallet - muligens i 84-85 - husker ikke helt. Den har nok krympet litt i negden, og blitt litt tettere, men det er ikke tegn til hull!

Og den har jeg brukt hver vinter, ikke til daglig, men på tur og på ski og sånn :-)

Men hvor er den kjøpt? :-) Eller kvaliteten sånn ellers på den. :-)

Har selv prøvd noen litt rimelige merker, og de ryker fort.

Så akkurat når det gjelder ull, sverger jeg til litt dyrere merker.

Men samtidig. Det ulltøyet de fikk i militæret, hvertfall tidligere, holder og holder... mister litt form, men er slitesterkt. :-)

Skrevet

Jeg har to med kort erm og to med lang, en tynn og en tykk. Mener den tynne med lang erm kostet rundt 400,- og den tykke kostet 500,-, longsen kostet kanskje 450,-? Jeg fikk noe av det i julegave i fjor nemlig. Elsker ulltøyet mitt!

Kanskje jeg skulle ønske meg noe til jul. Mangler alltid idéer når det nærmer seg jul (eller bursdag). Ellers i året har jeg ingen problemer med det.

Skrevet

Har en ullundertøy-overdel fra icebreaker som jeg er veldig fornøyd med. Var ganske dyr (600 kr?), men absolutt verdt det. Bruker den mye. Den er tynn, men varmer godt, passer når jeg skal være i aktivitet.

Eneste jeg har noe å si på er fargene når det gjelder ull-undertøy. Savner noe i jordfarger!:-)

Sjekk patagonia sitt. De har det hos Anton sport sine høyfjellsavdelinger eller hva det nå heter. Også har smartwool noen gode alternativer også; det selges blant annet på intersport tror jeg, eller var det Gresvig mon tro. Det skjedde noen veldige raske innkjøp lørdagen før jeg skulle på fjellet...*s*

Skrevet

Billig og god kvalitet hører sjeldent sammen når det gjelder ull har blitt min erfaring de siste årene...

Sverger til Devold longs og trøye, fås i flere ulike tykkelser og koster fra ca. 350,- pr. del. Er verdt hver eneste krone!

Jeg fikk kjøpt Devold til 120 kr plagget til voksne - jippi! :o)

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223732262' post='3983630]

Nå? Hvor? :o)

Skrevet

Har du brukt det da eller ligger det i skapet slik som mitt?

He,he, jeg har jo brukt det noe.

Men langt fra så mye som Lillemus...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223732262' post='3983630]

Hvor!?!?!?!? Vil ha mer!!

Skrevet

Nå? Hvor? :o)

Nei, det var på Intersport i ca mai. Jeg handler som oftest på salg :o)

I dag har jeg gjort noen meget gode kjøp, men det var til mannen i huset. Fant ingenting til meg selv... Det var såkalt Toilldag i Trondheim, og da er det masse gode tilbud :o) *knallfornøyd*

Skrevet

Hvor!?!?!?!? Vil ha mer!!

Der peip det i mobilen også, gitt, hehe!

Handlet Devold i mai, på Intersport. Har vært på Toilldag i dag. *supert*

Skrevet

Heldige deg...

Blir nok en sunnmøretur neste år igjen. Da skal jeg garantert legge veien om fabrikken igjen. :-)

Avstander blir ikke så store når man kjører sykkel. Tviler på at jeg hadde kjørt bil ned fra nordmøre, men på sykkel er det jo bare en liten kosetur. :-)

Kan tenke meg det er en flott tur på sykkel, ja :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223736818' post='3983657]

Der peip det i mobilen også, gitt, hehe!

Handlet Devold i mai, på Intersport. Har vært på Toilldag i dag. *supert*

I mai?! Du må da si fra når du kommer over slike tilbud vet du!!!

Skrevet

I mai?! Du må da si fra når du kommer over slike tilbud vet du!!!

Skal sende deg et biip neste gang det skjer ;o)

Gjest atte-katte
Skrevet

Sjekk patagonia sitt. De har det hos Anton sport sine høyfjellsavdelinger eller hva det nå heter. Også har smartwool noen gode alternativer også; det selges blant annet på intersport tror jeg, eller var det Gresvig mon tro. Det skjedde noen veldige raske innkjøp lørdagen før jeg skulle på fjellet...*s*

Effektiv forminskning av pengevolumet, som uttrykkes i enheten shopping! ;-)

Takk for tips:-) Patagonia og smartwool noteres bak øret.

Skrevet

Ops pleier å ha billig ullundertøy.

Ull- eller superundertøy er et must om vinteren. Sistnevnte er kløfritt, men jeg klør heller ikke av vanlig ullundertøy. Det suger mange ganger mer vann (svette) enn bomull, og holder deg varm selv om du er svett. Det gjør ikke bomull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...