Gå til innhold

Windows Vista?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker i dag Windows XP, men vurderer å kjøpe meg en ny maskin med Vista som operativsystem.

Jeg har hørt så mange rykter om at Vista er vanskelig å jobbe med da det dukker opp advarselvinduer i øst og vest.

Hva er din erfaring med nevnte system - har det blitt bedre siden det ble sluppet?

Skrevet

Jeg er stadig på nippet til å kaste maskinen med vista i gulvet i raseri... Skriver jeg i et dokument, så hopper plutselig markøren midt inn i teksten og fortsetter der. Ustabilt i alle retninger, og jeg kan ikke følge den gamle logikken videre fra xp. GOdt mulig jeg kunne ha gjort noe for å forbedre situasjonen, men hele greia irriterer meg så mye at jeg tar heller den gode gamle xp'pc-en på fanget.

Skrevet

Jeg er stadig på nippet til å kaste maskinen med vista i gulvet i raseri... Skriver jeg i et dokument, så hopper plutselig markøren midt inn i teksten og fortsetter der. Ustabilt i alle retninger, og jeg kan ikke følge den gamle logikken videre fra xp. GOdt mulig jeg kunne ha gjort noe for å forbedre situasjonen, men hele greia irriterer meg så mye at jeg tar heller den gode gamle xp'pc-en på fanget.

Det ser ut til at nesten alle med Vista er plaget med den hoppende markøren. Jeg er råirritert over det, jeg også

Gjest Astroide
Skrevet

Jeg gikk over til Vista. Fordi jeg ikke gidda i mikke med det da jeg kjøpte ny pc der det fulgte med Vista. Men foretrekker XP, primært fordi XP er raskere... Og Vista låser seg oftere. Men den ER blitt bedre..

Skrevet

Vista var helt umulig.maskina kræsja og låste seg hele tida.Bruker nå Linux.

Skrevet

Jeg har vista på en maskin og xp på de 3 andre.

Er veldig fornøyd med vista på mange måter og foretrekker vista framfor xp nå.

Skrevet

Jeg er en av de som er fornøyde med Vista. Har hatt maskina ett år nå og har brukt den _mye_. To ganger har jeg opplevd at den har klusset i oppstarten og en gang har den gått i heng uten videre.

Hoppende markør har jeg ikke opplevd. Er stort sett veldig fornøyd. Liker bilde-opplegget bedre i XP.

Skrevet

Vista er, som noen andre sa så treffende, noe helvetes dritt. I hvert fall om du innstallerer, avinstallerer, trenger tilgang til internett for forskjellige programmer osv. Maskinen min er treig og irriterende, konstant må jeg bekrefte, bekrefte og bekrefte. Tilnærmet alt jeg gjør krever godkjenning.

Men hvert sitt bruk, antar jeg.

Skrevet

Jeg fikk ny laptop med Vista for et års tid siden. Var kjempefornøyd med layouten osv- og i starten funka Vista bra! Etterhvert som jeg lasta ned mer på maskinen min, ble det bare tull! Programmet kjørte seg fast gang på gang, og jeg endte opp med å reinstallere XP igjen...

Skrevet

Jeg fikk ny laptop med Vista for et års tid siden. Var kjempefornøyd med layouten osv- og i starten funka Vista bra! Etterhvert som jeg lasta ned mer på maskinen min, ble det bare tull! Programmet kjørte seg fast gang på gang, og jeg endte opp med å reinstallere XP igjen...

Det ser ut til at jeg bør ligge unna Vista m.a.o.

Har sett meg ut en med Intel Core 2 Duo, 2530 MHz og 4 GB ram, og skal etter planene bruke den til video- og musikkredigering. Jeg kommer til å installere flere større programmer, men blir usikker på om jeg tørr å brenne av 11 lapper på en slik maskin....?!?

Skrevet

Det ser ut til at jeg bør ligge unna Vista m.a.o.

Har sett meg ut en med Intel Core 2 Duo, 2530 MHz og 4 GB ram, og skal etter planene bruke den til video- og musikkredigering. Jeg kommer til å installere flere større programmer, men blir usikker på om jeg tørr å brenne av 11 lapper på en slik maskin....?!?

Jeg har ikke peiling på data, men mine problemer med Vista begynte når jeg f.eks. lasta ned skype og mange andre småprogrammer. Jo mer jeg lasta ned, jo treigere ble systemet. Hvis det ikke har skjedd noe nytt det siste året, så hadde ikke jeg turt å satse på Vista dersom du har tenkt å laste ned store programmer...

Faren min er fornøyd med Vista, men så har han heller ikke lasta ned store ting.

Persille1365381127
Skrevet

Vista er, som noen andre sa så treffende, noe helvetes dritt. I hvert fall om du innstallerer, avinstallerer, trenger tilgang til internett for forskjellige programmer osv. Maskinen min er treig og irriterende, konstant må jeg bekrefte, bekrefte og bekrefte. Tilnærmet alt jeg gjør krever godkjenning.

Men hvert sitt bruk, antar jeg.

Jeg signerer på dette...

Skrevet

Det ser ut til at nesten alle med Vista er plaget med den hoppende markøren. Jeg er råirritert over det, jeg også

Hiver meg på denne jeg også.

Har googlet til øyet ble vått og prøvd utallige løsninger, uten at det har hjulpet.

Skrevet

Hiver meg på denne jeg også.

Har googlet til øyet ble vått og prøvd utallige løsninger, uten at det har hjulpet.

Si ifra hvis du finner løsningen, ellers så må jeg snart skrive til nhd...

AneM1365380603
Skrevet

Det er ikke det at du kommer bort i touchpaden? Jeg var så plaget med det da jeg fikk laptop. Til slutt deaktiverte jeg hele greia.

AneM1365380603
Skrevet

Hvilken maskin har du? Jeg har en Acer, og jeg irriterte meg også over den markøren som hoppet i alle retninger. Til slutt fant jeg ut at det var touchpaden som var overfølsom. Problemet forsvant da jeg deaktiverte den.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes Vista fungerer bra om jeg ikke åpner for mange programmer på en gang. Det var irriterende til å begynne med, men nå er jeg vant til å lukke programmer om maskina går tregt.

Jeg hadde endel kræsj med Explorer i starten. Problemene forsvant da jeg avinstallerte Skype.

Det er mye bra med Vista, men helt fullgod er den dessverre ikke.

Skrevet

Det er ikke det at du kommer bort i touchpaden? Jeg var så plaget med det da jeg fikk laptop. Til slutt deaktiverte jeg hele greia.

Nei, jeg kommer ikke borti touchpaden, jeg kommer borti laptopen 10 cm unna touchpaden. Jeg må skrive med hendene i løse lufta, Kjedelig for jeg har lett for å legge håndleddet ned på laptopen mens jeg skriver.

Jeg var da aldri plaget med det på XP

AneM1365380603
Skrevet

Nei, jeg kommer ikke borti touchpaden, jeg kommer borti laptopen 10 cm unna touchpaden. Jeg må skrive med hendene i løse lufta, Kjedelig for jeg har lett for å legge håndleddet ned på laptopen mens jeg skriver.

Jeg var da aldri plaget med det på XP

Hvis du har en dol-mail, kan du sende en mail til [email protected]..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...