Gå til innhold

FU; hvor mye alkohol tåler du?

Anbefalte innlegg

Gjest svingstang
Skrevet

Jeg er litt rar. Dame på 80kg, som blir svingstang i hodet etter 1-1,5 glass rødvin eller en halvliter øl. Kjenner det godt, og av og til kjenner jeg at det skjer noe i muskulaturen etter bare en slurk øl.

Men andre ganger kan jeg drikke to halvlitere uten å merke noe. (Kankje det er jukseøl he he)

Flere som har det sånn, at det er veldig forskjell på hvor mye man merker av alkoholen?

Skrevet

spørs nok litt på hvordan form man er i. jeg drikker bare vin for tiden. Blir akkurat passe av en flaske vin i løpet av en kveld ute :)

Gjest Rompeldick
Skrevet

Jeg har det sånn.

Noen ganger kjenner jeg det veldig allerede uti første glasset med vin.

Andre ganger holder jeg meg såpass at jeg kan trylle i meg en flaske vin eller halvflaske Martini.

Veldig ujevn altså men generellt kjenner jeg det fort.

Slitsomt, liker ikke å bli pussa jeg

Skrevet

Alt kommer an på dagsformen har jeg funnet ut. Hva du spiser eller om du er stressrt.

Skrevet

2 glass vin er mye for meg.

Drikker sjelden mer enn ett.

Gjest vodbatt
Skrevet

Kommer an på dagsformen.

Vin drikker jeg ikke, da jeg ikke liker det, så jeg kan kun fortelle deg hvordan jeg har det ved inntak av øl og brennevin.

Noen ganger merker jeg det godt etter et par pils.

Det ekstreme er et par fester hvor jeg fikk i meg en helflaske vodka, blandevannet var Battery ..... jeg var dritings, men ikke verre enn at jeg husker slutten av kveldene når jeg og min mann tok en oppsummering dagen derpå

Gjest store ørn
Skrevet

Kommer an på dagsformen.

Vin drikker jeg ikke, da jeg ikke liker det, så jeg kan kun fortelle deg hvordan jeg har det ved inntak av øl og brennevin.

Noen ganger merker jeg det godt etter et par pils.

Det ekstreme er et par fester hvor jeg fikk i meg en helflaske vodka, blandevannet var Battery ..... jeg var dritings, men ikke verre enn at jeg husker slutten av kveldene når jeg og min mann tok en oppsummering dagen derpå

Jøye meg, da hadde jeg vært død :-(

Skrevet

Det går veldig på dagsformen her også. Enkelte ganger er jeg ganske billig i drift mens andre ganger tåler jeg overraskende mye.

Den magiske grensa for å stole på at dagen derpå ikke blir veldig preget av inntaket går på ca 1 flaske vin.

Sprit drikker jeg sjeldent lenger.

Skrevet

Det kommer helt an på dagsformen for mi del. Som regel kan jeg drikke ei flaske vin aleine og være på en fin, liten snurr. Andre ganger tåler jeg adskillig mer, noen ganger litt mindre.

Skrevet

Når det gjelder vin, kan jeg merke det etter et glass. Svimmel ganske fort da.

Drikker jeg derimot sprit, så kan jeg drikke ganske mye uten at jeg blir svimmel.

Skrevet

Nå drikker jeg bare hvitvin stort sett og veldig sjeldent også, men det kommer an på hvor sterk vinen er. Vin med mindre enn 9-10% alkohol trenger jeg ikke kjenne, men jeg kan bli helt svingstang i hodet etter et halv glass vin med litt mer alkoholinnhold. :o)

Gjest svingstang
Skrevet

Jeg har det sånn.

Noen ganger kjenner jeg det veldig allerede uti første glasset med vin.

Andre ganger holder jeg meg såpass at jeg kan trylle i meg en flaske vin eller halvflaske Martini.

Veldig ujevn altså men generellt kjenner jeg det fort.

Slitsomt, liker ikke å bli pussa jeg

''Slitsomt, liker ikke å bli pussa jeg''

Samme her :-) Jeg liker veldig godt skikkelig rødvin, til maten eller i sofaen om kvelden. Men den derre pussa-følelsen kunne jeg egentlig vært fouten. Men alkoholfri rødvin smaker saft, så da får man heller nyte det ene glasset :-)

Gjest Rompeldick
Skrevet

''Slitsomt, liker ikke å bli pussa jeg''

Samme her :-) Jeg liker veldig godt skikkelig rødvin, til maten eller i sofaen om kvelden. Men den derre pussa-følelsen kunne jeg egentlig vært fouten. Men alkoholfri rødvin smaker saft, så da får man heller nyte det ene glasset :-)

Du har rett, det er kjedelig at vi skal bli pussa på ting som smaker så godt. Det er jo smaken og kosen der jeg er ute etter i allefall, ikke den snublefølelsen :)

Og brus, alkoholfri vin, saft og kaffe smaker da ikke i nærheten av god rødhvin, frisk hvitvin eller et glass Martini med masse isklumper i :D

Skrevet

Det kommer an på dagsformen og hva jeg har spist. Hvis jeg har spist godt og hatt en grei dag, kan jeg tåle en del. Det kommer an på hva jeg drikker også. Hvis jeg drikker kun øl eller vin, kan jeg drikke en god del. Blir jo full av det til slutt, men ikke krakilsk. Hvis jeg blander både brunt og hvitt brennevin, blir jeg stupfull og noe masete og pratsom. Hvis jeg blander alt mulig rart, blir jeg veldig dårlig.

Skrevet

Kommer an på om jeg har spist eller ikke, og om jeg er veldig trøtt eller opplagt.

Vanligvis kjenner jeg ingenting etter bare ett glass vin. Etter 2-3 glass blir jeg litt brisen, men må ha mer for å bli full (dersom det skulle være noe mål).

SIst gang jeg var ute på byen hadde jeg 4 halvlitere med øl + et glass hvitvin i løpet av ca 4 timer - kjente ikke noe særlig da.

Kizza1365380506
Skrevet

Dagsformen og hvilket selskap jeg er i har mye å si. En flaske vin går fint an å drikke i koselig lag. Er jeg hjemme holder det med ett par glass. Da sitter jeg som regel i ro. I godt selskap danser eller mingler man jo litt.

Gjest Angela26
Skrevet

Da jeg flytta til Spania, hev jeg meg pà denne vinkulturen til maten. I begynnelsen, altsà de fòrste ukene, màtte jeg passe skikkelig pà à ikke drikke for mye, for det gikk jo rett i hodet pà meg.

Det hendte at svigerfar fylte opp glasset mitt nàr vi var hos dem, og da satt jeg der nesten smàbrisen etter endt lunsj eller middag. Det var ikke noe saerlig!

Men jeg ble da vant til vinen etterhvert, og koste meg ofte med ròdvin om kveldene. Et par glass gikk helt fint!

Nà har jeg ikke drukket vin pà snart 9 mnd, og gleder meg veldig til à ta et glass igjen, sammen med en entrecôte eller annet godt kjòtt :-) Blir nok litt pussa sikkert, men fàr ta det med ro ;-)

Gjest lilatu_28
Skrevet

Det kommer helt an på hvor fort jeg drikker. ;-)

Skål!

Skrevet

Tåler lite alkohol, delvis på grunn av medisiner.

Men det varierer jo også med dagsform. Er du litt småsyk, har sovet dårlig eller spist lite blir du lettere påvirket enn ellers.

AneM1365380603
Skrevet

Det varierer veldig, men jeg nøyer meg vanligvis med et par pils eller et par glass vin. Gjerne en cognac i tillegg. Jeg liker ikke å kjenne rusen av alkohol, så blir det for mye går jeg og legger meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...