Gå til innhold

Er pengene dine trygge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du om pengene dine er sikret i det norske bankgarantifondet?

Kizza1365380506
Skrevet

Har en del av sparepengene min i Postbanken og så jeg går ut fra det, men jeg vet ikke. Resten har jeg i Fornebubanken og den aner jeg ikke noe om egentlig.

Skrevet

Jepp. :o) Selv om det meste står i Glitnir, men den omfattes av bankgarantifondet så da stresser jeg ikke med det. Resten står i to andre banker som begge er norske.

Skrevet

Har ikke mer penger enn at det går fint innenfor de grensene disse garantiene setter, både i norske banker og i Skandiabanken.

Har konto i 3 banker, så om en stenger tilgang som du gjorde på island, så får vi nok ut penger på de to andre .-)

Rart og uvirkelig å måtte tenke igjennom slikt :-)

Skrevet

Har ikke mer penger enn at det går fint innenfor de grensene disse garantiene setter, både i norske banker og i Skandiabanken.

Har konto i 3 banker, så om en stenger tilgang som du gjorde på island, så får vi nok ut penger på de to andre .-)

Rart og uvirkelig å måtte tenke igjennom slikt :-)

''så om en stenger tilgang som - du - gjorde på island,''

Du har nok forvekslet meg med en annen.

:- )

Skrevet

Jepp. :o) Selv om det meste står i Glitnir, men den omfattes av bankgarantifondet så da stresser jeg ikke med det. Resten står i to andre banker som begge er norske.

Glitnir i Norge er ikke en filial av Glitnir Island (spm Kaupting var), men en selvstendig bank her i Norge. Dermed er de fullt ut medlem av sikringsfondet. Det var ikke Kaupting, de første 20000 Euro skulle komme fra Island, men blir visstnok dekket av Norge allikevel.

Gjest trygge nok
Skrevet

Jeg har pengene mine i Skandiabanken, så de er ikke dekket av det norske men det svenske bankgarantifondet. Jeg var faktisk ikke klar ovr det før nå nylig. Det svenske bankgarantifondet sikrer et mye mindre beløp enn det norske. Jeg lurer på om det var kr 250 000,- eller noe slikt. For min del spiller det riktignok nada rolle, for jeg har dessverre langt under kr 250 000 i banken for å si det sånn.

Skrevet

Ja, det er de. Jeg tenkte ikke over det før jeg så et oppslag om at jeg ikke skulle bekymre meg: Pengene var dekket.

Skrevet

Ja, de få tusenlappene jeg har i banken er helt trygge. :o) Jeg kommer forøvrig garantert til å bruke dem opp før en eneste bank her i landet går konkurs...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...