Gå til innhold

Ang. legeattest

Gjest vil holde depresjon skjult

Anbefalte innlegg

Gjest vil holde depresjon skjult

Min nåværende fastlege har jeg hatt i 3 år, og hos ham har jeg bare fått behandlig for uvesentligheter i denne sammenheng. Hos min forige fikk jeg behandling for depresjon, det vet ikke min nåværende lege om. Noen som vet om saksbehandler kan sjekke behandling fra tidligere leger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også en adoptert

Hei!

Forstår godt at du ikke ønsker å komme inn på det temaet i forbindelse med adopsjon. Men når det er sagt: Hvis du har lagt det bak deg, og fungerer bra nå, er det ikke like greit å lufte det og vise at du har kommet videre?

Jeg vet ikke hvor langt tilbake bufetat kan gå i gransking av papirer. Men det må være ganske ille for deg å gå og lure på om det kan komme opp. Først skal du ha legeattest til norsk godkjenning, så en ny til giverlandet, og vi måtte også ha ny legeattest til regodkjenning etter at den første gikk ut etter tre år. Jeg hadde litt grums som jeg ønsket å dekke i første omgang. Gjorde det, og har siden gått og gremtes over at jeg ikke tok det opp. Tok det opp ved regodkjeninga, og fastlegen min stilte noen spørsmål omkring saken og gjorde samme vurdering som meg: Det spilte ingen rolle nå.

Lykke til med prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen navn

Hei! Jeg tror jeg vet akkurat hva du snakker om. Hos oss var det mannen som har hatt depresjon for mange år siden, den nye legen vår viste ikke noe om det. Vi var ikke helt sikker på hva vi skulle si til legen da vi skulle skaffe legeattesten men fant ut etter et par min på legekontoret at vi ville si det. Han sa da at åh nei, det skriver jeg ikke noe om, det er ikke vits i å rippe opp i noe som ikke gjelder lenger, han sa han viste at det var ikke bra om noe slikt stod i rapporten, det ville bare lage ting mye mer komplisert. Har ikke angret noe på at vi fortalte han dette og heller ikke på at det ikke står noe i rapporten om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksbehandler kan sjekke trygdejournal. Normalt vil de vel ikke gjøre det om de ikke tror de har noe å sjekke.

Jeg kan godt forstå at du ikke ønsker å bringe dette på banen. Det er mange som har ganske forskrudde idéer om slikt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke noe om - men hvorfor vil du så gjerne holde skjult at du har vært deprimert? Jeg tenker at en som har vært deprimert for flere år siden men som nå har vært frisk og rask i flere år vil være et menneske med ressurser som kan være meget nyttige, som har evnen til å løse problemer og som neppe vil legge seg ned og gi opp for litt motgang i og med at vedkommende har vært gjennom en vinterdag før.

Er ikke noe rart å ha vært deprimert vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke noe om - men hvorfor vil du så gjerne holde skjult at du har vært deprimert? Jeg tenker at en som har vært deprimert for flere år siden men som nå har vært frisk og rask i flere år vil være et menneske med ressurser som kan være meget nyttige, som har evnen til å løse problemer og som neppe vil legge seg ned og gi opp for litt motgang i og med at vedkommende har vært gjennom en vinterdag før.

Er ikke noe rart å ha vært deprimert vel?

Jeg skriver først og ser etter hvilket forum jeg er på etterpå....

Ville bare legge til at hvis man har vært deprimert en periode kanskje fordi man ikke kan få barn (nå bare antar jeg her da - beklager hvis jeg bommer), så vil det være så vanlig og naturlig at man har hatt en prossess på det at de fleste vil skjønne det godt - og heller se på at den er ferdig behandlet for flere år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Heia!

Du, du vet du ikke MÅ holde det i skjul, ikke sant? Har en bekjent som spilte med helt åpene kort om dette, og det ble ikke noen problemer rundt dette.

Vis heller styrken for at DETTE har du blitt STERKER på, det kan hende dette kan være ett +, om du legger det frem riktig.

Alle har møtt motgang eller har noe man ikke absolutt "skilter" med, så det kan være skumlere å skjule det, enn å spille med åpene kort.

Ha en flott kveld, ser det er lenge siden du stilte spørsmålet, så jeg vet ikke om mitt svar allerede er alt for sent.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...