Gjest togli Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Vi begynte å pusse opp soverommet idag, så nå skal det blir lækkert ;-) Rommet er så lite at vi skal male alt helt lyst. Både tak, vegger og karmer blir i lys antikk. Gulvet får eikelaminat (Pergo). Over senga skal vi henge et stort foto (50X35 cm?) av ungene, tatt på ei sydenstrand (de ligger i vannkanten og ser mot kamera. Havet er blått og innbydende og de ligger på runde, gråhvite rullesteiner). Vi har ikke bestemt oss for om bildet skal kopieres og forstørres i sort/hvitt eller om vi skal beholde fargene. Hva tror du blir best? Fra før har vi sorte gardiner ned til gulvet. Jeg kunne tenke meg å prøve andre gardiner eller evt persienner?? Soverommet har dobbel verandadør og smale vinduer på begge sider av vindusdøra. Vi skal ha innebygd skyvedørsgarderobe med frosta glass under skråtaket. Tips til gardiner e.l.? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Pass bare på at rommet ikke virker for kaldt med en slik lys farve. Vi har nesten helt hvitt soverom, og jeg synes det er lite trivelig der. Det virker så kaldt. Gardinene er svarte med litt gullfarvet motiv. Hvis dere skal velge nye gardiner kan dere velge en varm farve fra bildet av barna. Jeg ville hatt det i farver om jeg ønsket å ha bilde av dem der. Sånn i utgangspunktet hadde jeg ikke ønsket å ha bilde av dem på soverommet i og med at de er rundt meg hele dagen Vi skal male soverommet i en litt varmere farve når stua er ferdig. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Pass bare på at rommet ikke virker for kaldt med en slik lys farve. Vi har nesten helt hvitt soverom, og jeg synes det er lite trivelig der. Det virker så kaldt. Gardinene er svarte med litt gullfarvet motiv. Hvis dere skal velge nye gardiner kan dere velge en varm farve fra bildet av barna. Jeg ville hatt det i farver om jeg ønsket å ha bilde av dem der. Sånn i utgangspunktet hadde jeg ikke ønsket å ha bilde av dem på soverommet i og med at de er rundt meg hele dagen Vi skal male soverommet i en litt varmere farve når stua er ferdig. Ungene våre er så skjønne, skjønner du *hehe* Jeg liker bare det bildet så utrolig godt og jeg ønsker å ha et stort fotografi over senga. Ser for meg at det vil bli fint Jeg er glad i den minimalistiske stilen, selv om vi nok har en mellomting ellers i huset.... Varm farge på gardinene, ja... Fikk plutselig for meg at jeg skulle ha auberginefargede gardiner og sort/hvitt bilde, men vi får se 0 Siter
Saphira Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Man har ikke bilde av barna på soverommet! En plass går grensen, Togli. Og det til tross for at du har særdeles vakre barn.;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Man har ikke bilde av barna på soverommet! En plass går grensen, Togli. Og det til tross for at du har særdeles vakre barn.;-) Hmmm, nå ble jeg særdeles usikker her altså ;-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Du kan jo plukke ut en av fargene i bildet, og finne gardiner som passer. Om du velger persienner, ville jeg valgt sort/hvitt. Så moro å pusse opp :0) Jeg har sort på soverommet. Kjempe høy og bred sengegavl, som er trukket i skinn. Gardinene er i samme. Også har jeg en hel vegg i speil, forstørrer rommet! :0) 0 Siter
Platina Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Kunne aldri ha tenkt meg å ha bilde av ungene på soverommet. Tror det hadde lagt en betydelig demper på sengehyggen. Kanskje spesielt siden jeg ikke er sammen med barnas far... ;o) Når det gjelder gardiner så lurer jeg på det samme. Selv har jeg bare lystette rullegardiner og det er jo litt kjedelig. 0 Siter
Løvemamma Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Kunne aldri ha tenkt meg å ha bilde av ungene på soverommet. Tror det hadde lagt en betydelig demper på sengehyggen. Kanskje spesielt siden jeg ikke er sammen med barnas far... ;o) Når det gjelder gardiner så lurer jeg på det samme. Selv har jeg bare lystette rullegardiner og det er jo litt kjedelig. Vi har bilde av ingene på soverommet. Slike tanker har faktisk aldri slått meg. Ikke kommer de nok til å gjøre det, heller. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Du kan jo plukke ut en av fargene i bildet, og finne gardiner som passer. Om du velger persienner, ville jeg valgt sort/hvitt. Så moro å pusse opp :0) Jeg har sort på soverommet. Kjempe høy og bred sengegavl, som er trukket i skinn. Gardinene er i samme. Også har jeg en hel vegg i speil, forstørrer rommet! :0) Skinngardiner? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Skinngardiner? Hørs rart ut, men det er det tynneste skinnet som lages, så de henger faktisk fint :0) Er bare glatt overflate, veldig fint faktisk :=) 0 Siter
pekkaline Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Ungene våre er så skjønne, skjønner du *hehe* Jeg liker bare det bildet så utrolig godt og jeg ønsker å ha et stort fotografi over senga. Ser for meg at det vil bli fint Jeg er glad i den minimalistiske stilen, selv om vi nok har en mellomting ellers i huset.... Varm farge på gardinene, ja... Fikk plutselig for meg at jeg skulle ha auberginefargede gardiner og sort/hvitt bilde, men vi får se Bildet trenger vel ikke være sort hvitt heller. Det finnes så mange farger man kan prege bildet med. Hvis du vil så kan du vel få auberginefarge på bildet også? Jeg synes det høres fint ut med bilde på sengehodeveggen jeg. 0 Siter
Gjest svava Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Man har ikke bilde av barna på soverommet! En plass går grensen, Togli. Og det til tross for at du har særdeles vakre barn.;-) Helt enig. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Du kan jo plukke ut en av fargene i bildet, og finne gardiner som passer. Om du velger persienner, ville jeg valgt sort/hvitt. Så moro å pusse opp :0) Jeg har sort på soverommet. Kjempe høy og bred sengegavl, som er trukket i skinn. Gardinene er i samme. Også har jeg en hel vegg i speil, forstørrer rommet! :0) Jeg tror jeg dropper persienner. Orker ikke alt støvet som legger seg på dem. Dessuten slipper de jo oftest litt lys inn? Jeg tenkte å kanskje gå for gardiner i varm grå siden steinstranda på bildet er i ulike grånyanser. Er jo blått hav bak, men tror ikke jeg vil ha blå gardiner.... Vi hadde tenkt på skyvedørsgarderobe i speil, men siden vi må ha tre meter garderobe, så finnes ikke akkurat denne i speil på Ikea (prisen på Ikea er bare 1/3 av prisen andre steder, så det blir nok Ikea, ja!). Tror vi må gå for frosta glass som jeg også synes er pent:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Kunne aldri ha tenkt meg å ha bilde av ungene på soverommet. Tror det hadde lagt en betydelig demper på sengehyggen. Kanskje spesielt siden jeg ikke er sammen med barnas far... ;o) Når det gjelder gardiner så lurer jeg på det samme. Selv har jeg bare lystette rullegardiner og det er jo litt kjedelig. Tror ikke jeg hadde hengt opp bilde av ungene mine dersom det var en annen mann enn pappaen deres som skulle ligge i senga vår, nei ;-) I utgangspunktet tenker også jeg at jeg ikke ville hatt bilde av ungene over senga, men bildet er spesielt i det at det på en måte er den flotte steinstranda som er i fokus. Det blir liksom helt "riktig" å ha bildet der, så vi prøver Jeg titta på rullgardiner på nettet nå, men er usikker på om jeg vil ha det... Rommet er så enkelt og minimalistisk i seg selv at jeg tror jeg kanskje vil ha skikkelige gardiner (dog uten blomstrete kappe etc. ;-)) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Bildet trenger vel ikke være sort hvitt heller. Det finnes så mange farger man kan prege bildet med. Hvis du vil så kan du vel få auberginefarge på bildet også? Jeg synes det høres fint ut med bilde på sengehodeveggen jeg. Bra du synes det høres bra ut Nå har eldstejenta fiksa på bildet og retusjert bort et eldre ektepar på gul luftmadrass i bakgrunnen *hehe* Hun har sendt inn bildet for kopiering og forstørring på nettet. Det var kun mulig med fargebilde, så da prøver vi det! Steinstranda er veldig i fokus i bildet og steinene er i ulike grånyanser, så jeg tror det vil bli fint i farger 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Bildet må selvfølgelig være i svart/hvitt. Gardinene finner du her: http://borge.no/ :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Bra du synes det høres bra ut Nå har eldstejenta fiksa på bildet og retusjert bort et eldre ektepar på gul luftmadrass i bakgrunnen *hehe* Hun har sendt inn bildet for kopiering og forstørring på nettet. Det var kun mulig med fargebilde, så da prøver vi det! Steinstranda er veldig i fokus i bildet og steinene er i ulike grånyanser, så jeg tror det vil bli fint i farger Kan ikke ha et eldre ektepar med nei Hvor stort er det dere vil ha det? Dekke hele veggen som tapet? 0 Siter
thaimams Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Man har ikke bilde av barna på soverommet! En plass går grensen, Togli. Og det til tross for at du har særdeles vakre barn.;-) Fleip...eller alvor? Vi har bilde av våre og det har aldri streifa meg at det skal være upassende, men så er ikke jeg oppdatert på skikk og bruk heller da ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Bildet må selvfølgelig være i svart/hvitt. Gardinene finner du her: http://borge.no/ :-) Det blir ferdigsydde gardiner på oss, altså. Ingen av oss er flinke til å sy ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Kan ikke ha et eldre ektepar med nei Hvor stort er det dere vil ha det? Dekke hele veggen som tapet? Neida, ikke så stort. Det blir 40X50 cm stort og jeg vil kjøpe glass uten ramme til bildet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.