morsan Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Nå får du det til å høres ut som en triviell jobb og glemmer at det er en kreativ form for omsorgsutøvelse som bekrefter deg selv som kvinne og mor. http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article2132266.ece Selv er jeg antakelig verken ordentlig kvinne eller skikkelig mor, siden jeg ikke lager pakkekalendre. En fattig trøst er det dog å vite at jeg heller ikke er noe offer for markedsføring og kjøpepress. I år regner jeg med det er opplest og vedtatt at alle har dårlig råd, spesielt etter forrige ukes dommedagsprofetier, så jeg gleder meg til alle artiklene om hvordan mor kan få alle til å finne tilbake til den ekte, hjemmestrikkede julestemningen på sparebluss. Sikkert er det i hvert fall at det blir mors ansvar. *S* Jeg husker du har lagt ut den artikkelen før:-) Litt artig dette med at mor både velger dette selv for å bekrefte seg selv som kvinne og mor, samtidig som man er offer for markedsføring og kjøpepress. ;-) ''I år regner jeg med det er opplest og vedtatt at alle har dårlig råd, spesielt etter forrige ukes dommedagsprofetier, så jeg gleder meg til alle artiklene om hvordan mor kan få alle til å finne tilbake til den ekte, hjemmestrikkede julestemningen på sparebluss. '' Jeg stemmer for aktivitetskalender, med oppgaver som "pusse sølvtøy", "gi havre til hesten" osv. ''Sikkert er det i hvert fall at det blir mors ansvar.'' Ja, her skal jeg - tidene tatt i betraktning - ikke si at det er sikkert som banken, men mors ansvar blir det. Akkurat som det er mødrene selv som har ansvaret for alt presset med juletre, julepynt, julemat, julegaver til svigermor, julekort, for ikke å snakke om pentøy til jul og 17. mai, at ungene har flagg til sistnevnte arrangement osv osv. Vi påfører de stakkars mennene våre mye styr og slit - en verden uten kvinner hadde vel betydd juleglitter på yuccapalmen og grandiosa til julemiddag? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 *S* Jeg husker du har lagt ut den artikkelen før:-) Litt artig dette med at mor både velger dette selv for å bekrefte seg selv som kvinne og mor, samtidig som man er offer for markedsføring og kjøpepress. ;-) ''I år regner jeg med det er opplest og vedtatt at alle har dårlig råd, spesielt etter forrige ukes dommedagsprofetier, så jeg gleder meg til alle artiklene om hvordan mor kan få alle til å finne tilbake til den ekte, hjemmestrikkede julestemningen på sparebluss. '' Jeg stemmer for aktivitetskalender, med oppgaver som "pusse sølvtøy", "gi havre til hesten" osv. ''Sikkert er det i hvert fall at det blir mors ansvar.'' Ja, her skal jeg - tidene tatt i betraktning - ikke si at det er sikkert som banken, men mors ansvar blir det. Akkurat som det er mødrene selv som har ansvaret for alt presset med juletre, julepynt, julemat, julegaver til svigermor, julekort, for ikke å snakke om pentøy til jul og 17. mai, at ungene har flagg til sistnevnte arrangement osv osv. Vi påfører de stakkars mennene våre mye styr og slit - en verden uten kvinner hadde vel betydd juleglitter på yuccapalmen og grandiosa til julemiddag? ;-) Som hun i "Hustruer" skrev på lappen til mannen: Julen ligger i fryseren. (Tillegg for de mest hjelpeløse: Fryseren står på kjøkkenet." Jeg tror jeg har lest noen tester av "ferdigkjøpt jul", altså der man outsourcer alt fra husvask til mat. Men i år har jeg en følelse av at det blir mer vektlegging av den egenproduserte julen. Så mødrene får bare holde seg klare... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Som hun i "Hustruer" skrev på lappen til mannen: Julen ligger i fryseren. (Tillegg for de mest hjelpeløse: Fryseren står på kjøkkenet." Jeg tror jeg har lest noen tester av "ferdigkjøpt jul", altså der man outsourcer alt fra husvask til mat. Men i år har jeg en følelse av at det blir mer vektlegging av den egenproduserte julen. Så mødrene får bare holde seg klare... Vi hadde forsåvidt den perfekte kombinasjon av "ferdigkjøpt" og "hjemmelagd" jul i fjor, i og med at vi reiste bort på familiebesøk i julehelgen....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Aluminiumsfolie?? Det høres da grusomt stygt ut! En dyd av nødvendighet når man har 72 pakker å pakke inn Dessuten glitrer det jo så fint i sølv - og kalenderne henger bak kjøkkendøra ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Nå får du det til å høres ut som en triviell jobb og glemmer at det er en kreativ form for omsorgsutøvelse som bekrefter deg selv som kvinne og mor. http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article2132266.ece Selv er jeg antakelig verken ordentlig kvinne eller skikkelig mor, siden jeg ikke lager pakkekalendre. En fattig trøst er det dog å vite at jeg heller ikke er noe offer for markedsføring og kjøpepress. I år regner jeg med det er opplest og vedtatt at alle har dårlig råd, spesielt etter forrige ukes dommedagsprofetier, så jeg gleder meg til alle artiklene om hvordan mor kan få alle til å finne tilbake til den ekte, hjemmestrikkede julestemningen på sparebluss. Sikkert er det i hvert fall at det blir mors ansvar. Lurer på hva det sier om oss som familie... Her er det storesøster som fikser pakkekalender til Lillevill.... Jeg er enkel - bare jeg får en legokalender er julen reddet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kløverdame Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 En dyd av nødvendighet når man har 72 pakker å pakke inn Dessuten glitrer det jo så fint i sølv - og kalenderne henger bak kjøkkendøra ;-) Jeg skjønner hva du mener.. Jeg har også 72 pakker å pakke inn. De blir allikevel pakker i rødt gavepapir, som vanlig. Kunne jeg bare begynt nå, så hadde det ikke vært uoverkommelig. De fleste kalendergavene er innkjøpt. Men det blir vel som før, at jeg sitter oppe til langt på natt, natten før 1.desember. Og barna/ungdommene er nesten mer opptatt av at alt er tradisjonen tro, enn hva som er i pakkene. Smaken er som baken... Jeg kunne ikke tenkt meg å pakke inn i folie. Men dine barn som er vant til det syns sikkert det er det fineste av alt, og helt nødvendig for å komme i den rette advent-stemningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.