Gå til innhold

Nattskrekk hos baby?

Gjest mom77

Anbefalte innlegg

Babyen min på 6 mnd pleier enkelte netter - heldigvis ikke så ofte, å plutselig våkne etter 2-3 timer og hylgrine, prøver å trøste i senga, men blir bare verre, løfter henne opp, tar henne med i et annet rom, men hylgriner, roer seg litt når jeg holder henne oppe, legger henne i senga igjen, hylgriner, legger henne i min seng, prøver gi pupp, men neida, hylgriner enda verre...

virker som hun ikke er helt våken, så jeg tenker litt på om det kan være nattskrekk, det høres nemlig ut som hun er redd...

men leser på nettet at det først er vanlig fra 2-3 års alder?

Hva tror dere? Nå hadde hun det både nå i natt og i går natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nr 1 fikk nattskrekk da han var 11-12 mnd.

Nr 2 da hun var 5-6 mnd.

Minsta begynte med dette da hun var 8-9 mnd..

Så det varierer!

Merkelig nok husker jeg ikke når det ga seg! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

Minstefrøkna på snart 11 hadde det på samme måten. Hos oss roet hun seg ganske fort når det ikke var helt mørkt i rommet, så vi satte opp en lite lampe i et hjørne med en 15 watt pære i så det ikke var helt stupmørkt i rommet nå hun våknet.

Problemet er bare at hun fremdeles har "nattlampe" på rommet sitt. Skrur vi den av våkner hun og skrur på igjen. He, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter

Minstefrøkna på snart 11 hadde det på samme måten. Hos oss roet hun seg ganske fort når det ikke var helt mørkt i rommet, så vi satte opp en lite lampe i et hjørne med en 15 watt pære i så det ikke var helt stupmørkt i rommet nå hun våknet.

Problemet er bare at hun fremdeles har "nattlampe" på rommet sitt. Skrur vi den av våkner hun og skrur på igjen. He, he.

Vi har nattlampe på rommet, så syns ikke det hjelper særlig. Hjelper å ta henne inn i stua der det er lysere, men straks jeg legger henne tilbake på rommet skriker hun, så må styre litt med henne før hun sovner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har sønnen min på samme alder som datteren din også noen ganger. Nattskrekke ikke, skriker gjør han i hvert fall. Noen ganger kan jeg roe ham ned bare med smokken, andre ganger kreves det langvarig trøst og pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...