Gjest god planlegging gir resultater Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hva skal dere kjøpe til barna i år, og hvilket beløp legger dere i gavene til hver av ungene? Jeg skal gjøre jula billigst mulig. Dvs jeg får i oppdrag å kjøpe gaver til mine barn, fra oldemor + gammeltanter = klær til ungene + sykkelhjelm o.l. = mindre utgifter på sikt. De største ønsker seg merkeklær, og det er dyrt, derfor blir det kun som gaver. Fornuftig eller kjip? Julegaveopplegget tok helt av i fjor og året før, og målet er en halvering av kostnadene. Og det ser ut til å fungere! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Kjempelurt å bruke penger fra oldemor og gamletanter til å kjøpe dyre merkeklær og andre "nødvendigheter" Vi avtaler aldri noe bestemt beløp vi kjøper for til ungene. Noen år får de ting som er dyre (Playstation, Nintendo etc.). Andre ganger er det ikke noe slikt de "trenger", og de får kanskje noe til en tredjedel av prisen. Synes det er viktigere å se på selve gaven enn prisen. Vi har ikke funnet ut hva ungene skal få til jul enda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det tok helt av her også i fjor, så i år har jeg og noen venner og deler av familien bestemt oss for å gå sammen om en del gaver. F.eks. trenger åtteåringen nytt skiutstyr. Her bidrar alle med det de har lyst til, og så skriver vi alle navnene på kortet. Poden aner jo ikke noe om hvem som har gitt 50 kr og hvem som har gitt 500. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Mine unger får ingen dyrejulegaver fra oss. Snuppen får en spidermann bokse sekk m/ hansker.(Kr.23) Snuppa får et porselens teservise. (Kr 11) Begge deler kjøpt på nettahndelen. :0) Har også kjøpt en pysj til snuppa. Kjøpte den i sommer, men den var altfor stor..Så den har jeg lagt bort til jul. (Kr. 300) Av "mor", har jeg sagt de ønsker seg nye dyner og sengetøy... De får så mye gaver at ikke alt trenger være leker. Merketøy til jul er jo helt topp! Det har mine også fått, selv om de ikke bryr seg om merker enda ;0) Jeg gidder ikke kjøpe så mye til mine unger selv, de får nok. Legger heller litt penger i en gave til Snaxy. Vi får jo nesten ingen gaver lengre ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Ingen fast pris og kanskje blir det forskjellig pris på det ungene får også. Sønnen ønsker seg trompet og det er vel trolig at vi oppfyller det ønsket. Vi får også noen penger å kjøpe gaver for, så da blir det litt ekstra tilbehør som sekk, mute og stativ tenker jeg. Det er også mulig at han trenger nye slalåmski. Det blir nok ikke lite dyre gaver på de andre i år, det er ikke noe de trenger i den prisklassen. Eller kanskje eldstebarnet trenger nytt slalåmutsstyr ( da går det gamle i arv til nestemann, det må vi sjekke...) Årskort til skiheisa er også en mulighet. 12 åringen ønsker seg klær, musikk og utstyr til sin akivtet, og det ordner vi, enten fra oss eller besteforeldre. Minstemor ønsker seg akebrett, så det skal vi nok ordne. I tilegg litt forskjellig til rommet, som et rosa hjerteteppe. Vi kjøper alltid gaver til barna, gjerne sportsutstyr eller tekniske ting som koster litt. Klær også. Gaver til barna blir bestemt utfra om de trenger noe, ønsker noe eller om vi finner noe vi tror de hadde likt. De er alltid fornøyde! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Her hos oss setter vi en pris på ca 500 + - per egne barn. Men med dine og mine har vi syv til sammen så vi må begrense oss litt. Til tante og onkelbarn maks 200 ( 7 stk). Så har vi jo besteforeldre, full pakke + en oldemor( maks 500). Vi gir også en liten ting til egne søsken uten barn, ellers er det barna som får. Men vi er fort oppe i 22-23 personer hver år. Vi prøver å være litt kreative og tenker på hva hver enkelt liker, eller har bruk for. I fjor fikk f.eks poden på egen hybel Billy bokhylle og cd hylle fra Ikea og var kjempefornøyd. Ønsker de seg veldig dyre ting, kan det hende vi kjøper det, men da får de beskjed at det også er bursdagspresang, og får bare en mindre ting på bursdagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svigermora Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Kjempefornuftig synes jeg, å kjøpe klær, sportsutstyr og ting ungene trenger til jul. Jeg synes ofte at det går over alle støvleskaft med leker og krimskrams til barna julaften. Jeg pleier å holde gavene til barnebarna på et fornuftig nivå, dvs at jeg gir dem kun nyttige ting pluss bøker/lydbøker. Føler at de (foreldrene) synes jeg er kjedelig, men det får bare være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Du har nok kommet lenger i planleggingen en meg ;-D Men i fjor, fikk Poden i overflod, og i år, har han takk og lov mange av di tingen. Av oss i fjor. (mann, meg og hund) : Slalomstøvler, slalomski, slalomhjelm, tynn ullue til hjelmen, hansker, ullundertøy, pcspill Besteforeldre: Par 1 : Skøyter og litt lego (takk og lov for skøyter, for ellers måtte vi kjøpt det også) Par 2: mp3 spiller, og diverse andre unyttige ting, + masse deilige klær Farmor: Hmmm. det husker jeg ikke, men hun pleier å være kjempeflink og kjøpe en blanding av nyttig og litt rimelig unyttig. I år så har vi takk og lov mye vintersport utstyr, nå nå i år tror jeg det blir ny sykkel til han til jul ;-D Vi ser ikke så mye på prisen, men litt mer på at dette kommer vi til å måtte kjøpe uansett, så da prøver jeg å gi det til jul bursdager. Poden fikk Nintendo ds lite i høst, som han egentlig skulle fått til bursdagen, men en ubehagelig opplevelse gjorde at han fikk den før, så til bursdagene fikk han sko og klær i steden, alt hadde jeg kjøpt uansett. Poden var kjempe fornøyd, og hadde trodd at han ikke kom til å få noe av oss, siden han allerede hadde fått nintendoen :-D Da ble jeg litt stolt..... Mulig han forresten trenger langrennski, men det håper jeg noen besteforeldre kan gi, men jeg håper arveskiene holder ett år til. Vi er en typisk slalomfamilie og ikke så mye langrenn...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg prøver å kjøpe noe som de synes er gøyt og noe som er "fornuftig" som jeg ville kjøpt til de i uansett.. I år før eldste ( 3,5 år ) mikrofonstativ ( hun elsker sang og dans ), sparebøsse med navn og bilde ( de har ikke noe slikt og jeg synes det er greit at de kan spare selv til ting de har lyst på ), matboks med flaske til med navn på som de trenger til barnehaggen ( http://www.kidsa.no/epages/Store.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/KIDSA/Products/KID1001/SubProducts/KID1001-0001 ) og så blir det vel kanskje noe klær itillegg.. Minste ( 1,5 år ) får en gøy badeleke ( pingvin som svømmer og lager lyd ), sparebøsse med bilde og navn og matboks og flakse med navn og kanskje noen klær.. Blir som regel rundt 500 kr på hvert barn, jeg elsker å kjøpe til de så blir ofte mere enn tenkt.. Og så skal de få et sånt memoryspill med egne bilder på sammen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nova67 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Tror vi neder opp med koffert, toalettmappe med innbrodert navn og morgenkåpe. Dette er ting de trenger, og som de vil sette pris på å få. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Vi har totalt 6 barn - og vi kjøper for +/- 750,- pr. barn Vi har 3 barnebarn - og kjøper for +/- 500,- pr. barnebarn Ut over det har vi tilsammen 2 foreldre, 3 søsken, hvor to har partner - og to nevøer - Her varierer beløpet mellom 300-500 pr. gave. I tillegg kjøper jeg og mannen en gave eller to til hverandre. Det betyr julegaver for mellom 8.000 og 10.000 kr. I utgangspunktet betyr gaven mer enn prisen, slik at vi ikke absolutt MÅ bruke 750,- pr. barn. Noen ganger blir det mer og andre ganger mindre. Men dyrt nok er det definitivt, selv om vi utelukkende gir gaver til familien. Og småjentene har ikke begynt å gi gaver til venninner enda - heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zofuz Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg skal kjøpe fiskestang av litt klasse til den ene her i huset i år. Med fiskeveske og alt han trenger. Han er en meget ivrig fisker så han må ha skikkelige saker nå. Den andre vet jeg ikke helt hva skal få enda. Jeg bruker som regel enorme summer på ungene til jul og bursdag. Gjerne 5000 til hvert barn hvis det er noe spesielt de ønsker seg. Men de får svært sjelden noe utenom jul og bursdag så jeg har ingen problemer med at det tar av akkurat de to anledningene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jentungen på 9 får nok kamera. Det blir nok for 1500-1700 frykter jeg. Vi får se når tiden nærmer seg. Ingen planer for min stesønn på 17 enda. Oftest blir det rundt 1000-1500. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det tok helt av her også i fjor, så i år har jeg og noen venner og deler av familien bestemt oss for å gå sammen om en del gaver. F.eks. trenger åtteåringen nytt skiutstyr. Her bidrar alle med det de har lyst til, og så skriver vi alle navnene på kortet. Poden aner jo ikke noe om hvem som har gitt 50 kr og hvem som har gitt 500. Så smart! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Eldstejenta ønsker seg ny mobil og de to yngste ønsker seg musikkanlegg til rommene sine. Gavene kommer på mellom 500 og 1000 kr på hver av dem. Vi kjøper stort sett ting de "trenger". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.