Gå til innhold

Bokgave til 1. klassing

Gjest tvillingmamma på handel

Anbefalte innlegg

Gjest tvillingmamma på handel

Hei

Har en gutt og en jente i første klasse. Tenkte på å ønske bøker til bursdagen deres (ikke det at jeg bestemmer altså, he he). Det blir i første rekke bøker jeg kan lese for dem.

Tenkte på bøker som er litt mere historier enn Karsten og Petra eller Ludde serien. Sånne bøker de kan ha med seg "hele livet" liksom.

Noen som har "Den store boka om mormor og de åtte ungene"? Er den fin? Andre tips? Tenkte på å bestille i bokklubben på nett, men jeg har ikke helt peiling på hva som er bra bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SVK av Roald Dahl kanskje? eller noe annet av roald dahl? eller så er bøkene om otto monster morsomme og det er ikke lenge til de klarer å lese de selv heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi elsker "Doktor Proktor"-bøkene av Jo Nesbø. Vi leser litt, begge to, eller alle 3, etter om storebror også vil være med. Leser stafett, med 2 eller 3 setninger hver. Knallgod lesetrening, for da må man følge med når de andre leser, også!

Det hører jo med til historien at 1.klassingen (dattera) har lest sjøl i nesten 1 år, så ho er litt utenom det vanlige, kanskje!:-0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror og Knerten av Anne Cath. Vestly.

Det aller meste av Roald Dahl skrevet for barn.

Bøkene om Emil, Mio min Mio, Ronja Røverdatter, Brødrene Løvehjerte av Astrid Lindgren.

Teskjekjerringa av Alf Prøysen.

Asbjørnsen og Moes samlede eventyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223840023' post='3984366]

Brødrene Løvehjerte. Det er en fin bok.

Ellers liker guttungen her veldig godt Rampete Robin bøkene.

Kommer du inn?

Jeg kommer ikke inn igjen..Ahhrggg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223841573' post='3984380]

Er inne jeg. Hadde problem i går, men i dag har det vært stabilt.

Helvete heller.....kom inn, postet et innlegg, så rett ut igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Helvete heller.....kom inn, postet et innlegg, så rett ut igjen...

Hm, så irriterendes. Men det kunne jo være slik frem til onsdag tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt "Nifse Nella og nattskolen" av Unni Lindell til 3. klassingen her i huset. :o)

hmm...kanskje det blir en ny bok i bursdagsgave til min 3-klassing :D hørtes ut som noe for ham også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "muzifer"

Jeg må bare komme med et lite boktips her...en bok jeg som jente likte veldig godt-GUMMITARZAN!! :)

Den er kjempemorsom, og kan godt egne seg til å bli lest for, men er kanskje litt vanskelig å lese selv enda. Den tar opp masse temaer som kommer til å bli aktuelle senere på skolen.

Selv om jeg var jente så hadde jeg stor glede av den og har også lest den om igjen i voksen alder. Er litt barnslig sånn sett jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...