Gå til innhold

40,34 i temp

Gjest litt ekkelt dette

Anbefalte innlegg

Gjest litt ekkelt dette
Skrevet

Min sønn har feber og har liten følelse i bena, eller en følelse av at de sover. Bør jeg ringe lege? Han har fått en paraset nå. 14 år og 72kg, 1,82 høy.

Hva gjør vi? Måler temp igjen om en halv time.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Går ikke feberen ned, så ring legevakten.

Har han dårlig allmenn tilstand og høy feber hadde jeg ringt. Jeg har selv brent meg på å gå for lenge.

Har han frostrier?

Skrevet

Forresten, 2 paracet skal han ha ved så høy feber.

Skrevet

Ikke for å skremme, men jeg har hørt at hjernehinnebetennelse kan gi symptomer i beina (uten at jeg vet om det er akkurat slike symptomer). Jeg ville definitivt ringt legevakta og bedt om en sjekk!

Skrevet

Hvis du ikke alt har gjort det: ring legevakten.

De kan stille det de rette spørsmålene og kan gi deg videre anbefalinger. Så høy feber på et så stort barn og med det med bena hadde bekymret meg også.

Lykke til :-)

Skrevet

Sjekk at han har fått riktig dose Paracet i forhold til vekta si. Få i han drikke og sørg for å få kjølt han ned litt.

Jeg ville tatt en telefon til legevakta.

Skrevet

Jeg må si som de andre her: Ring legevakta, om du ikke allerede har gjort det. Greit å være på den sikre siden.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223838460' post='3984343]

Går ikke feberen ned, så ring legevakten.

Har han dårlig allmenn tilstand og høy feber hadde jeg ringt. Jeg har selv brent meg på å gå for lenge.

Har han frostrier?

'' Jeg har selv brent meg på å gå for lenge. ''

Derfor bør du ikke gjenta samme feilen; du bør ta kontakt i kveld.

Kryptisk hilsen fra

Skrevet

'' Jeg har selv brent meg på å gå for lenge. ''

Derfor bør du ikke gjenta samme feilen; du bør ta kontakt i kveld.

Kryptisk hilsen fra

He he, hun har sagt at hun har sladret på meg ;o)

Jeg vet ikke om jeg orker ta krangelen i kveld. Vi har ikke åpen legevakt her, og til og med når jeg hadde urosepsis ville de ikke gi meg time.

Har ikke feber, (selv om jeg sjelden får det) så jeg ser det an litt. I morgen er urolog på plass, så da kan jeg dra ut. Håper jo at det går over da.

Skrevet

Jeg håper du har ringt lege. Det er veldig høy feber for en så stor gutt. Det er ikke selve feberen jeg er engstelig for, men det som forårsaker den. Paracet vil kunne dempe symptomene, men ikke årsaken.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223841766' post='3984385]

He he, hun har sagt at hun har sladret på meg ;o)

Jeg vet ikke om jeg orker ta krangelen i kveld. Vi har ikke åpen legevakt her, og til og med når jeg hadde urosepsis ville de ikke gi meg time.

Har ikke feber, (selv om jeg sjelden får det) så jeg ser det an litt. I morgen er urolog på plass, så da kan jeg dra ut. Håper jo at det går over da.

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ikke ringe dem i kveld dersom du har økende generelle symptomer. Urosepsis kan kjapt bli situasjonen igjen.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ikke ringe dem i kveld dersom du har økende generelle symptomer. Urosepsis kan kjapt bli situasjonen igjen.

Ja. Jeg vet at du har rett. Da må jeg ta kampen på nytt med legen og deretter sykehuset. Og jeg er lite lysten for å være ærlig. Jeg blir ikke hørt, instruksene fra Riksen blir oversett. Jeg er rett og slett for sliten.

Jeg har sambo her, han vet at han skal ringe om jeg blir verre. Jeg selv mistenker at den ene nyren blåser seg opp jeg. Den tømmer seg ikke skikkelig. I følge alle legene så skal jeg bare gå slik inntil videre, det er ikke noen umiddelbare fare med det.

Tusen takk for at du bryr deg, det betyr mye :-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223842315' post='3984399]

Ja. Jeg vet at du har rett. Da må jeg ta kampen på nytt med legen og deretter sykehuset. Og jeg er lite lysten for å være ærlig. Jeg blir ikke hørt, instruksene fra Riksen blir oversett. Jeg er rett og slett for sliten.

Jeg har sambo her, han vet at han skal ringe om jeg blir verre. Jeg selv mistenker at den ene nyren blåser seg opp jeg. Den tømmer seg ikke skikkelig. I følge alle legene så skal jeg bare gå slik inntil videre, det er ikke noen umiddelbare fare med det.

Tusen takk for at du bryr deg, det betyr mye :-)

Det er infeksjonen som bekymrer meg akkurat nå, så hvis du er overbevist om at ikke den er i ferd med å forverre seg, så er det sikkert greit å vente til i morgen tidlig.

God natt:-)

Skrevet

Det er infeksjonen som bekymrer meg akkurat nå, så hvis du er overbevist om at ikke den er i ferd med å forverre seg, så er det sikkert greit å vente til i morgen tidlig.

God natt:-)

Jeg tror ikke at den forverrer seg. Jeg skal passe godt på, og ringe hvis det blir verre eller det kjennes mer ut som infeksjonstegn.

I morgen vil jeg ha fagfolk som kan kontaktes som kjenner meg og den nå ganske så kompliserte historie ;-)

God natt til deg også :-)

Skrevet

TUSEN takk til alle som svarte!!

Vi dro til legevakten da det viste seg at tempen bare gikk ned til 40,1 etter en halv time.Gav han en paraset til da. Bena føltes som de sovna og haka var vond å få ned på brystet. Ingen utslett å finne.

crp var på 62 så da mente legen at det bare var et kraftig virus som gjorde dette. Tempen førte til lavt blodtrykk som gjorde benfølelsen, hodepine og svimmelhet. Tempen hos lege ble målt til 40.3 igjen.......... Han sier at vi skal prøve tre paraset på samme tid. Jeg synes det blir mye, men men. Jeg må passe på i natt at han ikke pakker seg for mye inn og ikke kommer for høyt opp i feber.

Jeg trodde ikke virus ville gi utlag på crp, så da lærte jeg noe i dag også.

Skrevet

Vi dro til legevakten da det viste seg at tempen bare gikk ned til 40,1 etter en halv time.Gav han en paraset til da. Bena føltes som de sovna og haka var vond å få ned på brystet. Ingen utslett å finne.

crp var på 62 så da mente legen at det bare var et kraftig virus som gjorde dette. Tempen førte til lavt blodtrykk som gjorde benfølelsen, hodepine og svimmelhet. Tempen hos lege ble målt til 40.3 igjen.......... Han sier at vi skal prøve tre paraset på samme tid. Jeg synes det blir mye, men men. Jeg må passe på i natt at han ikke pakker seg for mye inn og ikke kommer for høyt opp i feber.

Var bra dere dro!

Jeg trodde ikke crp slo ut på virus jeg, men legen vet vel hva h*n snakker om.

Hold øye med feberen. Husk og gi han mye drikke.

Jeg får store doser paracet når feberen er høy, så følg legens råd. Og god bedring til gutten!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223851320' post='3984480]

Var bra dere dro!

Jeg trodde ikke crp slo ut på virus jeg, men legen vet vel hva h*n snakker om.

Hold øye med feberen. Husk og gi han mye drikke.

Jeg får store doser paracet når feberen er høy, så følg legens råd. Og god bedring til gutten!

Crp viser utslag også ved virusinfeksjoner, men verdiene blir ikke like høye som de kan bli ved bakterielle infeksjoner. Crp under 50 innebærer ofte virus, mellom 50 og 100 kan være resultat av både virus og bakterier, mens over 100 vel nesten alltid innebærer bakteriell infeksjon.

Skrevet

Bra dere dro på legevakten og fikk tatt en crp. Håper natten går greit for dere begge :-)

Skrevet

Crp viser utslag også ved virusinfeksjoner, men verdiene blir ikke like høye som de kan bli ved bakterielle infeksjoner. Crp under 50 innebærer ofte virus, mellom 50 og 100 kan være resultat av både virus og bakterier, mens over 100 vel nesten alltid innebærer bakteriell infeksjon.

Aha, takk for info. Jeg har jo omtrent bare hatt crp over 200 hundre jeg og da har det vært bakterier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...