Gjest Jippie Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Skal kjøre tur/retur over fjellet fra øst til vest landet i november. Og mtp at det kan være snø på fjellet i den perioden, så lurer jeg på noe : Noen med erfaring med Citroen Berlingo kassebil på glatta? Om den er skitdårlig, så må jg låne meg en annen bil. På forhånd takk for svar 0 Siter
Gjest ville ha vurdert en annen bil Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Er ikke Citroen ofte bakhjulsdrevet? Ikke noe særlig å ha med seg på lang og potensielt glatt tur. 0 Siter
Gjest Jippie Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Er ikke Citroen ofte bakhjulsdrevet? Ikke noe særlig å ha med seg på lang og potensielt glatt tur. Denne er fremhjulsdrevet, ellers hadde jeg ikke engang vurdert den Men takk for svar!! 0 Siter
Gjest piggdekk Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har hatt Citroen Berlingo i en årrekke. Kjører i all slags vær og på all slags føre, men tar selvsagt hensyn til vei- og kjøreforhold. Jeg har aldri hatt noen som helst problemer på glatt føre, men jeg kjører med gode piggdekk. Her jeg bor kommer man ikke opp bakkene på glattisen uten piggdekk, verken med Citroen Berlingo eller andre biler. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Det skrytes jo ikke av Berlingoens vinteregenskaper, men jeg kan ikke huske at vi noen gang hadde problemer med den vi hadde. Kjør forsiktig og bruk gode piggdekk så er det neppe noe problem. 0 Siter
calendula Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Vår 2007 modell Berlingo er kjempebra på glatta. Kommer seg opp over alt selv om vi bruker piggfrie dekk. 0 Siter
Gjest Jippie Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Vår 2007 modell Berlingo er kjempebra på glatta. Kommer seg opp over alt selv om vi bruker piggfrie dekk. Godt å høre Min er dessverre en simpel 2000 mod. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.