Gå til innhold

Citroen Berlingo på glatta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøre tur/retur over fjellet fra øst til vest landet i november. Og mtp at det kan være snø på fjellet i den perioden, så lurer jeg på noe : Noen med erfaring med Citroen Berlingo kassebil på glatta? Om den er skitdårlig, så må jg låne meg en annen bil.

På forhånd takk for svar :)

Gjest ville ha vurdert en annen bil
Skrevet

Er ikke Citroen ofte bakhjulsdrevet? Ikke noe særlig å ha med seg på lang og potensielt glatt tur.

Skrevet

Er ikke Citroen ofte bakhjulsdrevet? Ikke noe særlig å ha med seg på lang og potensielt glatt tur.

Denne er fremhjulsdrevet, ellers hadde jeg ikke engang vurdert den :) Men takk for svar!!

Gjest piggdekk
Skrevet

Jeg har hatt Citroen Berlingo i en årrekke. Kjører i all slags vær og på all slags føre, men tar selvsagt hensyn til vei- og kjøreforhold. Jeg har aldri hatt noen som helst problemer på glatt føre, men jeg kjører med gode piggdekk. Her jeg bor kommer man ikke opp bakkene på glattisen uten piggdekk, verken med Citroen Berlingo eller andre biler.

Skrevet

Det skrytes jo ikke av Berlingoens vinteregenskaper, men jeg kan ikke huske at vi noen gang hadde problemer med den vi hadde. Kjør forsiktig og bruk gode piggdekk så er det neppe noe problem.

Skrevet

Vår 2007 modell Berlingo er kjempebra på glatta. Kommer seg opp over alt selv om vi bruker piggfrie dekk.

Skrevet

Vår 2007 modell Berlingo er kjempebra på glatta. Kommer seg opp over alt selv om vi bruker piggfrie dekk.

Godt å høre :)

Min er dessverre en simpel 2000 mod.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...