Gå til innhold

Så ble sjåføren funnet

Anbefalte innlegg

Gjest Kunne du og stukket av?
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=527204

Man aner sikkert fred og ingen fare i nattetider. Selv om det ikke er noen unnskyldning. Men tror det er vanskelig å vite hva man gjør i en sånn situasjon, tror det kan være flere som stikker av i sjokk. Tror man må bestemme seg på forhånd nesten og programmere inn hjernen for hva man skal gjøre.

Det værste er jo hvis hun kunne reddet livet hvis hun kom til sykehus.

Håper virkelig jeg slipper å komme i den situasjonen at jeg kjører på noen, men tror det kan skje enhver for ferdes i trafikken.

Skrevet

Men hvorfor var klærne på overkroppen dratt opp og klærne på underkroppen dratt ned?

Skrevet

Forhåpentligvis så gjør jeg det jeg må. Ringe å melde fra om hva som har skjedd. Håper virkelig aldri jeg skal utsette noen eller meg selv for slikt! Grøsser!

Skrevet

Nei jeg kunne ALDRI ha stukket av fra noe så alvorlig!

Jeg stopper for fugler jeg kjører på også for å se om de er døde, hvis ikke avliver jeg de. (Jeg hadde ikke gjort det hvis jeg kjørte på et menneske da) Hehe

Da er det livreddende førstehjelp som gjelder!

Skrevet

Men hvorfor var klærne på overkroppen dratt opp og klærne på underkroppen dratt ned?

De har konkludert med at klærne, som satt løst på kroppen, ble slitt av da hun skled bortover bakken.

Gjest magdata
Skrevet

"Det værste er jo hvis hun kunne reddet livet hvis hun kom til sykehus."

Har de sagt det? Hvis ikke kan du vel ikke konkludere med at det hadde vært mulig. ;)

Skrevet

"Det værste er jo hvis hun kunne reddet livet hvis hun kom til sykehus."

Har de sagt det? Hvis ikke kan du vel ikke konkludere med at det hadde vært mulig. ;)

Det var da ikke konkluderende?

"Det verste er jo hvis..."

Skrevet

Jeg føler meg 100% sikker på at jeg aldri ville ha stukket av, men man kan jo egentlig aldri vite hva som skjer hvis man får et alvorlig sjokk.

Jeg håper hun døde momentant og at en varsling ikke ville ha hatt betydning for hennes overlevelsesmuligheter.

Skrevet

Leste et sted at de trodde hun muligens hadde satt seg ned for å tisse i veikanten.

Skrevet

Det skal mye til for at jeg hadde stukket av, det tror jeg ikke noe på.

Men, så spørs det da hvor satt ut man blir, det kan hende at man får helt sjokk og drar ned rullgardinen helt og stikker av. Men etter å ha tenkt seg om så vil nok de fleste ta kontakt med politiet senere.

Man skal nok ikke dømme raskt, hvis de melder seg relativt raskt etter på.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke stukket av. Ei heller om jeg trodde at jeg hadde truffet et dyr, slik denne sjåføren sier han trodde han gjorde.

Gjest magdata
Skrevet

Det var da ikke konkluderende?

"Det verste er jo hvis..."

Ja, der leste jeg visst ikke setningen ordentlig... My bad ;)

candyqueen_83
Skrevet

Nei jeg kunne nok ikke stukket av. Jeg håper hvertfall ikke det, det har jo aldri skjedd meg. Hadde nok fått det altfor vondt etterpå.

Skrevet

Nei jeg kunne nok ikke stukket av. Jeg håper hvertfall ikke det, det har jo aldri skjedd meg. Hadde nok fått det altfor vondt etterpå.

Det får man sikkert, men likevel er det noen som stikker av. Tenker derfor at man ikke vet hvordan man faktisk vil handle i sjokk. Men kanskje lurt å tenke igjennom på forhånd.

Gjest diesel hansen
Skrevet

De har konkludert med at klærne, som satt løst på kroppen, ble slitt av da hun skled bortover bakken.

Med all respekt for den avdødes familie, men jeg synes veldig synd på sjåføren av lastebilen i denne situasjonen.

Jeg kjører selv stor varebil og opplever til stadighet at folk flyr langs veikant i mørket UTEN refleks! Når billistene stadig møter motgående biler og blir blendet så er det russisk rullett å bevege seg langs veiene uten noen form for lys eller refleks. Så senest i helgen en ung mann som gikk langs en mørk 80-sone i mørke klær.

Når det kommer til dunket denne sjåføren opplevde så skjønner jeg godt beskrivelsen av påkjørt dyr/veltet jekketralle. Som sjåfør opplever man fra tid til annen at lasten kan flytte på seg, og med den vegstandarden vi har her til lands så er det heller ikke uvanlig at det "smeller" i bilen når den treffer dumper/hull.

Jeg kan gjette på at mannen har hatt noen tunge dager etterhvert som han har funnet ut hva han har gjort. Først og fremst har han drept et menneske, dernest mister han sikkert jobben da han jobbet som selvstendig næringsdrivende.

Skrevet

Med all respekt for den avdødes familie, men jeg synes veldig synd på sjåføren av lastebilen i denne situasjonen.

Jeg kjører selv stor varebil og opplever til stadighet at folk flyr langs veikant i mørket UTEN refleks! Når billistene stadig møter motgående biler og blir blendet så er det russisk rullett å bevege seg langs veiene uten noen form for lys eller refleks. Så senest i helgen en ung mann som gikk langs en mørk 80-sone i mørke klær.

Når det kommer til dunket denne sjåføren opplevde så skjønner jeg godt beskrivelsen av påkjørt dyr/veltet jekketralle. Som sjåfør opplever man fra tid til annen at lasten kan flytte på seg, og med den vegstandarden vi har her til lands så er det heller ikke uvanlig at det "smeller" i bilen når den treffer dumper/hull.

Jeg kan gjette på at mannen har hatt noen tunge dager etterhvert som han har funnet ut hva han har gjort. Først og fremst har han drept et menneske, dernest mister han sikkert jobben da han jobbet som selvstendig næringsdrivende.

Hvis de finner ut at han ikke kan klandres mister han kanskje ikke jobben. Men enig med deg, det blir nok en tragedie for han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...