Gå til innhold

Vondt i setemuskelen ved UVI?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har ikke helt normale urinveier og dermed ikke de vanlige symptomer ved en UVI, så jeg vet bare teorien, ikke praksisen her.

Jeg har vondt i nyrene, men kan ikke stole på at det er infeksjonsmerter, da de er ofte vonde.

Nå har jeg smerter i setet, det stråler ned i ene foten. Bekkenet er vondt. Allmenntilstanden svinger veldig, i noenlunde OK form, til totalt slakt.

Jeg har ikke feber, men det får jeg ikke før jeg er gått i urosepsis som oftes.

Når dere har UVI, har dere vondt for å sitte? Det kjennes ikke helt om som de vanlige ledd og muskelsmertene mine.

Jeg går på selexid nå, men det er ikke alltid nok for mine noe spesielle urinveier ;o)

Hvilke symptomer har dere, hvis dere ser bort i fra svie ved vannlatning og hyppig vannlatning (jeg har ikke urinblære eller urinrør så slike symptom får jeg ikke)

Jeg blir ikke enig med meg selv om jeg skal ringe legen. De betyr mange timer på legesenteret, og egentlig vet de ikke helt hva de skal gjøre, så sykehuset som heller ikke vet. Så senga frister aller mest.

Skrevet

Generelt en følelse av uggen (småfrossen), slapp, svie og enda værre svie ved dobesøk. De kommer tett. Kan ha smerter i ryggen, vondt i lysken og verking fra rygg/lysk og ned i lårene. Vondt å sitte har jeg ikke lagt merke til.

Skrevet

Bortsett fra svie og hyppig vannlating så har jeg hatt ryggsmerter, jeg kan ikke huske at setemusklen har slitt. Jeg hadde masse urinveisinfeksjoner i skolealder men det ser ut til at jeg har vokst det av meg. Hatt nyrebetennelse og en gang.

Skrevet

Generelt en følelse av uggen (småfrossen), slapp, svie og enda værre svie ved dobesøk. De kommer tett. Kan ha smerter i ryggen, vondt i lysken og verking fra rygg/lysk og ned i lårene. Vondt å sitte har jeg ikke lagt merke til.

Jeg verker fra ryggen og lysken, og det går spesielt ned i den ene foten.

Generelt slapp har jeg vært i det siste. Jeg sliter med surt blod, og blir fryktelig slapp av det, så det er så vanskelig og skille symptomene fra hverandre.

Takk for svar :o)

Skrevet

Bortsett fra svie og hyppig vannlating så har jeg hatt ryggsmerter, jeg kan ikke huske at setemusklen har slitt. Jeg hadde masse urinveisinfeksjoner i skolealder men det ser ut til at jeg har vokst det av meg. Hatt nyrebetennelse og en gang.

Bra du vokste deg av det, det er veldig slitsomt og ha hyppige.

Jeg undrer meg litt over denne verken i setet. Jeg synes og huske at jeg hadde det slik ved en nyrebekkeninfeksjon for mange år siden, men den kom pga en liten operasjon i urinveiene, så jeg vet ikke om det spilte en rolle.

Egentlig så minner smertene meg om hvordan jeg hadde det etter blærebiopsier, men jeg har ikke tatt det nå, jeg har jo ingen blære og ta biopsi av ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223880339' post='3984534]

Bra du vokste deg av det, det er veldig slitsomt og ha hyppige.

Jeg undrer meg litt over denne verken i setet. Jeg synes og huske at jeg hadde det slik ved en nyrebekkeninfeksjon for mange år siden, men den kom pga en liten operasjon i urinveiene, så jeg vet ikke om det spilte en rolle.

Egentlig så minner smertene meg om hvordan jeg hadde det etter blærebiopsier, men jeg har ikke tatt det nå, jeg har jo ingen blære og ta biopsi av ;o)

Kan det være fantomsmerter? Jeg ville sjekket det hos lege jeg. Det kan vel fort bli ulumskheter opp i nyrene når du har lagt om på systemet? Nå åpner vel telefonlinjen hos legen snart, så ta en telefon dit du.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223880212' post='3984533]

Jeg verker fra ryggen og lysken, og det går spesielt ned i den ene foten.

Generelt slapp har jeg vært i det siste. Jeg sliter med surt blod, og blir fryktelig slapp av det, så det er så vanskelig og skille symptomene fra hverandre.

Takk for svar :o)

Bare hyggelig :) Slapp blir jeg alltid ved UVI, det er gjerne første symptomet som dukker opp hos meg. Det er vanskelig å si hva dette i ryggen og ned i foten er hos deg, jeg verker ikke lengre ned enn øverst i lårene. Altså litt nedenfor lysken foran. God bedring!

Skrevet

Kan det være fantomsmerter? Jeg ville sjekket det hos lege jeg. Det kan vel fort bli ulumskheter opp i nyrene når du har lagt om på systemet? Nå åpner vel telefonlinjen hos legen snart, så ta en telefon dit du.

Nei, jeg tror ikke det er fantomsmerter. Jeg har endel av dem der urinrøret var, men de arter seg annerledes.

Jo jeg kan jo ringe. Akkurat nå har jeg inne ballonkateter dvs at det ligger kateter i stomien hele tiden. Det er pga reflux i nyrene.

Blæh, jeg vet ikke jeg, problemet er vel at legene her ikke vet heller.

Skrevet

Bare hyggelig :) Slapp blir jeg alltid ved UVI, det er gjerne første symptomet som dukker opp hos meg. Det er vanskelig å si hva dette i ryggen og ned i foten er hos deg, jeg verker ikke lengre ned enn øverst i lårene. Altså litt nedenfor lysken foran. God bedring!

Takk.

Det er godt mulig at det er flere ting som gjør seg gjeldenes hos eg akkurat nå. Kroppen er vel bare sliten.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223881011' post='3984542]

Nei, jeg tror ikke det er fantomsmerter. Jeg har endel av dem der urinrøret var, men de arter seg annerledes.

Jo jeg kan jo ringe. Akkurat nå har jeg inne ballonkateter dvs at det ligger kateter i stomien hele tiden. Det er pga reflux i nyrene.

Blæh, jeg vet ikke jeg, problemet er vel at legene her ikke vet heller.

Hvordan er blodtrykket ditt? Får du målt det hjemme? Er armene dine ok eller prikker det?

Skrevet

Hvordan er blodtrykket ditt? Får du målt det hjemme? Er armene dine ok eller prikker det?

Jeg har ikke blodtrykksmåler. Jeg tror det er OK, jeg vet ikke. Jeg kan ha ganske så lavt blodtrykk uten at jeg blir så veldig dårlig. Jeg tåler visstnok det meget godt sa de ene gangen jeg hadde lavt.

Jeg prikker ikke i armene, har litt dovenfølelse i beina, men det har jeg ofte.

Skal gå å kle på meg nå, ringe sambo og høre om han kan kjøre meg til legen. Tror jeg.

Skrevet

Jeg blir slapp, deppa og føler meg skikkelig dårlig form. Litt feber 37,5, ikke utslag på crp, men får ikke vondt tror jeg, bortsett fra at det ene nyre mitt småverker.

.

Men som sagt, dårlig form og griner lett og får ufrivillig vannlatning, det er de symptomene som kommer. Og sover masse, dvs alt for mye

Skrevet

Jeg glemte å si at jeg holder på å fryse ihjel og får frostrier hvis jeg går for lenge.

Skrevet

Har du ikke mulighet til å få drøftet situasjone pr telefon med en spesialist? Enten en urolog eller en infeksjonsmedisiner? Ser ikke noe poeng i at du skal forholde deg til fastlegen i denne situasjonen.

Utfallet av at vi ikke tok denne type smerter på alvor, var at det i ettertid viste seg at den ene nyren var blitt satt helt ut av funksjon. Regner med at de har bedre oversikt over din situasjon enn hva som var tilfellet i hans, men synes du leker med ilden ved å ikke konsultere noen med mer kompetanse enn deg selv pr telefon.

Skrevet

Har du ikke mulighet til å få drøftet situasjone pr telefon med en spesialist? Enten en urolog eller en infeksjonsmedisiner? Ser ikke noe poeng i at du skal forholde deg til fastlegen i denne situasjonen.

Utfallet av at vi ikke tok denne type smerter på alvor, var at det i ettertid viste seg at den ene nyren var blitt satt helt ut av funksjon. Regner med at de har bedre oversikt over din situasjon enn hva som var tilfellet i hans, men synes du leker med ilden ved å ikke konsultere noen med mer kompetanse enn deg selv pr telefon.

Jeg tok til vett og ringte. Har tatt ultralyd og det ser bra ut. Crp er fin. Så det er nok bare kroppen som er sliten. Og nyrene er slitne også, de har det jo ikke helt bra, men de gjør jobben sin.

Jeg er bra overvåket, eller dvs jeg får dem til å overvåke meg bra, men jeg liker helst og forholde meg til Riksen.

Du har helt rett, jeg skal ikke leke med ilden. Jeg tenkte på deg når jeg ringte, så jeg sendte Dorthe en SMS da jeg dro på sykehuset :o)

Jeg valgte å ikke bli innlagt, nå er det ikke noen umiddelbar fare, det er smertelindring som er aktuelt. Da har jeg det best hjemme i min seng, jeg jeg kan medisinere meg selv, er bra opplært der blitt etterhvert, og nyter godt av kompetansen Riksen har gitt meg.

I dag gikk det tåelig greitt, men det er en utfordring og ikke være etter boka. Og det er ingen tvil om at jeg hører hjemme på Riksen. Det er ikke lett for meg som må konstant forklare og passe på, eller for dem som får meg i fanget og ikke vet hvordan de skal forholde seg.

Jeg kan snakke for meg, er sta som et esel, så det meste løser seg jo ;o)

Skrevet

Jeg glemte å si at jeg holder på å fryse ihjel og får frostrier hvis jeg går for lenge.

Urk, ja de frostriene er fæle.

Det endte godt med meg i dag da, lettet over at jeg skal sove i min egen seng :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223933295' post='3985312]

Urk, ja de frostriene er fæle.

Det endte godt med meg i dag da, lettet over at jeg skal sove i min egen seng :o)

Det skjønner jeg veldig godt :o)

Skrevet

Det skjønner jeg veldig godt :o)

De har ikke elektriske senger der, blir muggen jeg da. Bortskjemt vet du ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223934349' post='3985337]

De har ikke elektriske senger der, blir muggen jeg da. Bortskjemt vet du ;o)

Det er fælt, jeg overlever ikke uten. Jeg har det hjemme ogsa + tempurmadrass. Det

Skrevet

Det er fælt, jeg overlever ikke uten. Jeg har det hjemme ogsa + tempurmadrass. Det

Jeg har ikke elekriskt hjemme siden jeg deler med sambo, men da har jeg jo han ;o)

Når jeg er innlagt så trenger jeg det absolutt! Jeg forstår meg heller ikke på disse sengene, jeg er for blond ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...