Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en får diagnosen Dysleksi, hva har man da krav på? Er det bare pc? Er det evt egen pc, eller er det nok at skolen ser at han kan få bruke deres av og til?

Er det evt andre ting han har krav på derfra? Er det lang behandlingstid, å er det i det hele tatt vits i å søke? Eller får de fleste nei til dette viss man har på skolen og hjemme? Hva med minnepinne att og frem, egen pc i timene, aner ikke...?

Skrevet

Laptop og ikke noe mer. Minnepinne må du kjøpe sjøl. Men det er sikkert forskjellig fra hms til hms

Skrevet

Laptop og ikke noe mer. Minnepinne må du kjøpe sjøl. Men det er sikkert forskjellig fra hms til hms

Ok, takk for svar ;-)

Skrevet

Jeg tror ikke man har _krav_ på laptap, men BUP/PPT kan anbefale dette som et hjelpemiddel.

Forøvrig skulle jeg gjerne visst mer om akkurat dette selv.:-)

Skrevet

Tidligere fikk man låne PC fra HMS, nå får en en rekvisisjon på et visst beløp. Dette beløpet skal du bruke til PC, nødvendig programvare og evt. ekstrautstyr. Alt utleveres på et sted i forretning hvor rekvisisjonen kan brukes, f.eks Elkjøp.

Det finnes spesiell pragramvare som en kan få direkte fra HMS også, f.eks LingDys som er et tilpasset retteprogram for dyslektikere (http://lingit.no/produkter/lingdys).

Skrevet

Jeg tror ikke man har _krav_ på laptap, men BUP/PPT kan anbefale dette som et hjelpemiddel.

Forøvrig skulle jeg gjerne visst mer om akkurat dette selv.:-)

Det er spesiallærer og ppt som søker, det tar et års tid å få som andre hjelpemidler. Du kan foreslå det til spesiallærer eller ppt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...