pusi Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Lillemor på 6 år har langt hår, men hater å børste det. Vi bruker shampo og balsam fra frisøren, men jeg syns likevel håret floker seg fort. Det er sannsynlig at vi klipper en del av lengden, men hun er virkelig søt med langt hår ) Hvilke hårprodukter bruker dere på jentene for å slippe hyl og skrik når de børstes? Hvor ofte vasker og børster dere håret? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ungenes hår vaskes et par ganger i uka og Snuppa børster håret hver dag, Poden har så kort hår at det ikke er noen vits med børste. ) Spraybalsam før børsting? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seksårsmamma Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Vi bruker Bamse (verdens sterkeste bjørn!)-shampo og balsam, kjøpt på apoteket. Vasker håret ca 2 ganger i uken. Godt med bamse-balsam. Børster det hver morgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Snuppa på 9 har alltid hatt langt hår. Vi bruker ingen spesiell shampoo og balsam. Men bruker det hver gang. Vasker håret 1-2 ganger i uka. Om det er veldig knutete bruker vi spraybalsam når vi grer hver morgen. Hestehale eller flette gjør det mye mindre knutete. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niknot Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Bruker kun "vanlig-butikk-shampo". Tipset mitt til dere er at hun får gre ut flokene selv, lugger mye verre når vi foreldre børster håret enn når de gjør det selv. Slik er det iallefall hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Min erfaring etter å ha forsøkt 5 forskjellige spraybalsamer (flere kjøpt hos frisør, og alle frisørene sa de var faaaantastiske...) er at det er bedre å vaske håret med vanlig shampo, og så bruke MYE vanlig balsam i hele håret etterpå. Ingen spraybalsam. Det gjør håret mer klissete synes jeg. God umiddelbar virkning, men håpløst dagen etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Snuppen bruker shampo & balsam fra Elvital. Jeg kjører hårkur på han innimellom. Børster han som regel morgen og kveld. Og vasker håret etter behov. Lille snuppa har ikke så mye hår enda... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ungenes hår vaskes et par ganger i uka og Snuppa børster håret hver dag, Poden har så kort hår at det ikke er noen vits med børste. ) Spraybalsam før børsting? He,he, så vittig, for her er det helt motsatt! Snuppa trenger ikke børstes, ems snuppan har langt fint hår ;=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zofuz Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hvis det er veldig flokete så kan det være en løsning å vaske det med flokene i, ta i balsam og løsne flokene mens balsamen sitter i - da glir håret lettere så det lugger ikke like mye. Jeg vasker langt hår 2-3 ganger per uke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg bruker alltid shampo og balsam. Håret vaskes hver gang de dusjer eller bader, og det varierer veldig hvor ofte det blir. Sist uke tror jeg de fikk hårvask 3-4 ganger. Håret børstes et par ganger pr dag. Er håret flokete tar jeg litt vann på kammen eller børsten. Da går flokene mye lettere ut. Jeg begynner alltid nede ved tuppene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fint med gutter med langt hår også Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har en gutt, men han har krøllet hår til nedenfor skuldrene. (han ser veldig gutt ut alikavel altså for dere som lurte på det Han er svært hårskjær, og det floker seg selvsakt veldig i bakhodet. Det vi gjør er å alltid ha slik balsamspray i sånn gul flaske en får kjøpt på dagligvaren i huset, vi sprayer godt med den og når jeg grer så passer jeg på å holde godt i håret slik at jeg ikke drar i enkle hårstrå med børsten og børster små tak fra tuppene av håret og lengre og lengre inn hver gang. Det går som regel veldig greit. Ellers så er det å finne shampoo og balsam som er godt for den enkeltes hår. Guttungen min er 12 og har i mange år nå kunnet fortelle meg når håret virker greiere å ha med å gjøre f.eks. Det kan også være enkelte slag balsamsprayer, hårglattingssprayer etc. som kan virke bra på din datters hår. Jeg ville tatt meg en tur inn i et parfymeri el. og forhørt meg. Evnt. hos frisøren (men der er det vel en god del dyrere) Men synd å måtte klippe av henne håret fordi dere ikke får det til da, hvis det finnes masse ting og tang der ute som kan fungere, i allefall hvis hun selv ønsker å ha langt hår. Guttungen her får spare og ordne så mye han vil, eneste kravet han har for å beholde de fine lokkene sine er at håret må vaskes og tas vare på så det ser rent og pent ut 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har en gutt, men han har krøllet hår til nedenfor skuldrene. (han ser veldig gutt ut alikavel altså for dere som lurte på det Han er svært hårskjær, og det floker seg selvsakt veldig i bakhodet. Det vi gjør er å alltid ha slik balsamspray i sånn gul flaske en får kjøpt på dagligvaren i huset, vi sprayer godt med den og når jeg grer så passer jeg på å holde godt i håret slik at jeg ikke drar i enkle hårstrå med børsten og børster små tak fra tuppene av håret og lengre og lengre inn hver gang. Det går som regel veldig greit. Ellers så er det å finne shampoo og balsam som er godt for den enkeltes hår. Guttungen min er 12 og har i mange år nå kunnet fortelle meg når håret virker greiere å ha med å gjøre f.eks. Det kan også være enkelte slag balsamsprayer, hårglattingssprayer etc. som kan virke bra på din datters hår. Jeg ville tatt meg en tur inn i et parfymeri el. og forhørt meg. Evnt. hos frisøren (men der er det vel en god del dyrere) Men synd å måtte klippe av henne håret fordi dere ikke får det til da, hvis det finnes masse ting og tang der ute som kan fungere, i allefall hvis hun selv ønsker å ha langt hår. Guttungen her får spare og ordne så mye han vil, eneste kravet han har for å beholde de fine lokkene sine er at håret må vaskes og tas vare på så det ser rent og pent ut Hun vil vel egentlig ha håret kortere selv, men mor synes hun er fin med langt hår. Vi prøver kanskje en mellomting. Det er jo bare hår... Skal teste den spraybalsamen. Ellers bruker vi rikelig med balsam fra frisøren, men jeg tror kanskje jeg skal prøve andre merker. Jeg synes den virket bedre før, men håret forandrer seg vel etterhvert som ungen vokser. Jeg tror gutter med langt hår er mer bevisst håret enn jenter som bare er slik som alle andre. Så lenge guttene ikke ser ut som jenter synes jeg det er stilig at de har langt hår. Men jeg er likevel glad at gutta her holder seg til en frisyre som ikke trenger kam ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fint med gutter med langt hår også Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hun vil vel egentlig ha håret kortere selv, men mor synes hun er fin med langt hår. Vi prøver kanskje en mellomting. Det er jo bare hår... Skal teste den spraybalsamen. Ellers bruker vi rikelig med balsam fra frisøren, men jeg tror kanskje jeg skal prøve andre merker. Jeg synes den virket bedre før, men håret forandrer seg vel etterhvert som ungen vokser. Jeg tror gutter med langt hår er mer bevisst håret enn jenter som bare er slik som alle andre. Så lenge guttene ikke ser ut som jenter synes jeg det er stilig at de har langt hår. Men jeg er likevel glad at gutta her holder seg til en frisyre som ikke trenger kam ;o) Jeg har også erfart (gjerne også på meg selv) at håret forandrer seg etterhvert slik at det er nødvendig å bytte slag shampoo og balsam for å få det riktig pent og livlig igjen. Så der holder jeg med deg, bytt merke. Jeg har også erfart - som noen andre påpeker her - at håret kan bli noe tyngre etter en real dusj med sånn balsamspray, men i allefall på guttungen min så er det bedre slik enn uten. Jeg er enig med deg at det er moro og pent med langt hår på jenter, så jeg ville nok prøvd å backe upp jentene mine til å ha det hadde jeg hatt noen. Men gutta mine får ordne som de vil, og han ene har som sakt langt pent hår. Han er rampete og fin med pannebånd eller tørkle på Han andre har snerten kort frisyre, med hvite striper i svært mørkt hår. Stor øredobb. Rått tøft Det er fryktelig moro med gutter også *ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Vi bruker sjampo og balsam fra butikken, og hun vasker det 3-4 ganger i uka. Bòrster det gjòr vi hver morgen, og enkelte kvelder. Som regel bruker hun hestehale eller musefletter, og da floker ikke hàret seg sànn. Hun har langt, tykt hàr, og det gàr helt greit, uten at det floker seg sànn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Min erfaring etter å ha forsøkt 5 forskjellige spraybalsamer (flere kjøpt hos frisør, og alle frisørene sa de var faaaantastiske...) er at det er bedre å vaske håret med vanlig shampo, og så bruke MYE vanlig balsam i hele håret etterpå. Ingen spraybalsam. Det gjør håret mer klissete synes jeg. God umiddelbar virkning, men håpløst dagen etterpå. Helt enig! Det er min oppfatning ogsà. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Mellomste hos oss har skikkelig langt hår. Bruker vanlig butikk-sjampo og balsam. Hun vasker håret ca 1 gang i uka. Det er rett som det er skikkelig flokete, men det må hun bare tåle. Det blir mindre floker når hun har fletter, så jeg oppmuntrer til det Ellers vet hun fra hun var liten at om det ble mye skrik når vi børstet, så ble håret klippet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.