Gå til innhold

Hjemmelagde julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det populært? Å få et par hjemmestrikkede tøfler/ votter/ andre plagg? Det ligger jo mye jobb og kjærlighet bak disse gavene. Har inntrykk av at den gamle regelen bløte gaver= kjipe gaver. Er det bare harde pakker som teller under treet?

Jeg er i gang med årets gaver, fordi det tar jo tross alt tid å finne ut hva jeg skal gi, type garn, rett mønster og ikke minst å lage det.... Jeg kjenner jo mine voksne mottakere, så de er jeg ikke så redd for. Men ungene, er det fortsatt "plæst" som teller?

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

14

• morsan

11

• Lillemus

5

• laban

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest movenpink
Skrevet

Jeg ga bort noen hjemmestrikkede sokker og vanter i fjor. Svigers ble så rørte fordi jeg kunne jo bare kjøpt noe, også valgte jeg å bruke mange timer på dem. Sånn de så det og det var veldig hyggelig. Lilleniesa mi på 4 derimot synes nok ikke det var fullt så stas. Hehe, så det blir nok ennå flere plæst-ting på henne i år enn i fjor.

AneM1365380603
Skrevet

Døtrene mine setter veldig stor pris på slike gaver. Småjentene blir helt elleville om noe er i rosa eller lilla ;) Sønnen min er ganske likegyldig til klær, men jeg husker han en gang ble veldig glad over en strikketgenser.

Da jeg vokste opp pleide min bestemor å strikke sokker og tøfler til oss. Hun hadde alltid noe knask inni, noe som var populært :o)

candyqueen_83
Skrevet

Sokker, votter og tøfler syns jeg er koselig :o) Strikkagenser blir jeg ikke like begeistra for, siden jeg aldri bruker det. Altså jeg viser ikke den personen jeg får det fra at jeg ikke er kjempeglad, men, det blir aldri brukt. Det blir på en måte mer "personlig", og vanskeligere mtp størrelser, farger man vil ha osv.

Skrevet

Selv blir jeg kjempeglad om jeg (eller ungene) får hjemmestrikkede votter og sokker - det er så nyttig og ikke minst veldig hyggelig gave å få.

Gjest Tatjana
Skrevet

Vi - både jeg, mannen min og ungene - blir kjempeglade over myke pakker. Særlig hjemmelagde! Hadde vært en sikker suksess her i hvert fall.

Erfaringen min fra egne unger er at myten om at harde pakker er best er nettopp en myte.

Skrevet

Jeg har gitt en del hjemmestrikkede sokker og tøfler etterhvert og det tas godt imot, både hos de små og hos foreldrene deres. :o)

Skrevet

Minstemann har fått endel hjemmestrikkede gensere. De blir aldri brukt fordi ingen bruker slike plagg lenger. Dessuten er det altfor varmt å ha under jakka for min i hvert fall.

Skrevet

Minstemann har fått endel hjemmestrikkede gensere. De blir aldri brukt fordi ingen bruker slike plagg lenger. Dessuten er det altfor varmt å ha under jakka for min i hvert fall.

''Minstemann har fått endel hjemmestrikkede gensere. De blir aldri brukt fordi ingen bruker slike plagg lenger.''

????? Her brukes ullgensere hele vinteren! Av både store og små.

Skrevet

I slekta til samboeren er det flere strikkere. Jeg har allerede en stor kolleksjon med hjemmestrikkede sokker og tøfler - og de blir myyye brukt!

Babyjenta mi har fått tre sett med hjemmestrikket tøy av svigermor, det siste for bare en ukes tid siden. Dette setter jeg virkelig stor pris på, og det veit hun:-)

Så nei, jeg synes myke pakker er kjempespennende jeg! Både til meg selv og datteren! (Hun synes vel hyssingen er morsomst enn så lenge men...)

Skrevet

''Minstemann har fått endel hjemmestrikkede gensere. De blir aldri brukt fordi ingen bruker slike plagg lenger.''

????? Her brukes ullgensere hele vinteren! Av både store og små.

Minstemann har aldri ville hatt det på og hvis jeg har prøvd så renner svetten av ham og han blir rød i ansiktet. Her går det i t-skjorte og jakke og hvis det er kaldt så tar han på seg en collagegenser.

Han brukte det aldri i barnehagen heller. Det ble for varmt.

Og jeg har ikke sett noen i hjemmestrikket på mange år. Til og med på min tid var det umoderne, jeg har aldri brukt genserne jeg fikk heller ;o) Dattera mi brukte en mora mi strikket i bomull, eldstemann nektet å bruke den hvite mariusganseren mora mi strikket, det er minst 23 år siden da.

Skrevet

Minstemann har aldri ville hatt det på og hvis jeg har prøvd så renner svetten av ham og han blir rød i ansiktet. Her går det i t-skjorte og jakke og hvis det er kaldt så tar han på seg en collagegenser.

Han brukte det aldri i barnehagen heller. Det ble for varmt.

Og jeg har ikke sett noen i hjemmestrikket på mange år. Til og med på min tid var det umoderne, jeg har aldri brukt genserne jeg fikk heller ;o) Dattera mi brukte en mora mi strikket i bomull, eldstemann nektet å bruke den hvite mariusganseren mora mi strikket, det er minst 23 år siden da.

Jeg er akkurat ferdig å stikke en genser til snuppa på 9 år. Ho er superfornøyd. Men det er ikke kaldt nok å bruke den enda. Da det blir litt kaldere bruker ho ullgenser og vanntett overtrekksjakke. Det fungerer jo hele vinteren.

MEN det er viktig å finne en god modell. Mariusgenser er jo ikke så kult da.

Skrevet

Ungene mine på 4, 8 og 11 år blir kjempeglade for alt som heter klær, enten det er hjemmestrikket eller kjøpt :)

De har heldigvis en tante som er en kløpper med strikkepinnene, så myke gaver fra henne er populært :)

Gjest Elextra
Skrevet

Myke pakker er ikke veldig populært her i huset, og hjemmelagde ville antakelig vært enda mindre populært enn kjøpte. Barna er også litt bortskjemt når det gjelder bøker, så svigermors standard gave med én bok og et sett klær er ikke veldig populær...

Skrevet

Myke pakker er ikke veldig populært her i huset, og hjemmelagde ville antakelig vært enda mindre populært enn kjøpte. Barna er også litt bortskjemt når det gjelder bøker, så svigermors standard gave med én bok og et sett klær er ikke veldig populær...

Har du sønner?

Mine tre jenter elsker klær ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Har du sønner?

Mine tre jenter elsker klær ;)

Jeg har sønner, ja.

Og de elsker H&M-gensere med stygge trykk, ellers vil de helst slippe å forholde sge til klær.

Skrevet

Jeg har sønner, ja.

Og de elsker H&M-gensere med stygge trykk, ellers vil de helst slippe å forholde sge til klær.

Ante jeg det ikke ;-)

Skrevet

Jeg har sønner, ja.

''...ellers vil de helst slippe å forholde seg til klær''

Akkurat. Klær er et nødvendig onde.

Dessuten er klesplagg usynlige når de er av - de kan etterlates hvor som helst uten at man trenger å tenke mer på dem. På skolen, SFO, i mors seng, på gulvet eller i møblene.

Sønnen min er fullstendig klesblind så lenge tøyet ikke likner jenteklær eller (gudene forby) supporterantrekk for feil fotballag.

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig å stikke en genser til snuppa på 9 år. Ho er superfornøyd. Men det er ikke kaldt nok å bruke den enda. Da det blir litt kaldere bruker ho ullgenser og vanntett overtrekksjakke. Det fungerer jo hele vinteren.

MEN det er viktig å finne en god modell. Mariusgenser er jo ikke så kult da.

Mariusgenser er knallfint synes jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...