Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg mente ikke at du var billig. Jeg sa bare at Mary Poppins er billig, et skrev osv. Det høres da ikke bra ut :-( Men jeg er ihvertfall da takknemlig for å slippe den omtalen ihvertfall. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Nå kom jeg på en gammel vits: Leger uten grenser takker hjertelig for alle pengene som ble samlet inn til organisasjonen under TV-aksjonen. Dessuten takker vi for hundrevis av flotte gensere fra Dyslektikerforbundet. (For evt. dyslektikere: Det er en _vits_. Moren min var logoped, og jeg er ganske snill til vanlig.) Har du lest "Nisseforeningen" av Bjørn F. Rørvik? Handler om en dyslektisk kar (husker ikke om han var nisse i utgangspunktet) som vil bli med i foreningen Nisser uten grenser og troppet opp uten genser... ;o) Jeg lo så jeg grein! Billedbok for barn - hele serien om reven og grisungen av den forfatteren er helt fantastisk! 0 Siter
laban Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Har du lest "Nisseforeningen" av Bjørn F. Rørvik? Handler om en dyslektisk kar (husker ikke om han var nisse i utgangspunktet) som vil bli med i foreningen Nisser uten grenser og troppet opp uten genser... ;o) Jeg lo så jeg grein! Billedbok for barn - hele serien om reven og grisungen av den forfatteren er helt fantastisk! Nei, jeg har ikke lest noe av ham. Men jeg søkte, og bare titlene på bøkene hans gir jo et ganske humoristisk inntrykk... 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Nei, jeg har ikke lest noe av ham. Men jeg søkte, og bare titlene på bøkene hans gir jo et ganske humoristisk inntrykk... Kumatpakkene er uforglemmelig! ) 0 Siter
Speak Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 :-) Ja til forbruksgaver!! :-) Nå er det vel lett for meg å si at man bør skåne tanter for dorullnisser, for vi har aldri hatt noe som har vært i nærheten av overproduksjon av hjemmelaget julepynt. Men man kan jo som du sier ofte styre (tipse/hinte) barna litt om hva de kan lage. Uansett synes jeg dorullkjerner er ganske stygt. Da jeg gikk på skolen, laget vi nisser av vattkuler som vi limte sammen og "kledte" på med filt. Nå skal det spares, og så bruker man dorullkjerner istedet. Det var nok store forskjeller i "gamle dager" også. Jeg har lagd noen slike nisser selv. Så vi voksne får nok være flinke å kjøpe inn det vi synes er OK. Nå er også snuppa mi blitt 9 år, så nå kan jeg jo si slike ting til henne. Vanskeligere når de er yngre. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Det høres da ikke bra ut :-( Men jeg er ihvertfall da takknemlig for å slippe den omtalen ihvertfall. Bare t.o., ingen, og i hvertfall ikke Mary Poppins, fortjener slik omtale. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Bare t.o., ingen, og i hvertfall ikke Mary Poppins, fortjener slik omtale. Nei, jeg håper da virkelig ikke det ser ut som om jeg mener det? Takk for mulighet til å oppklare - det vil jeg ikke tas til inntekt for. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Nei, jeg håper da virkelig ikke det ser ut som om jeg mener det? Takk for mulighet til å oppklare - det vil jeg ikke tas til inntekt for. Nei, absolutt ikke. Jeg ville bare påpeke at heller ikke jeg var av den oppfatning :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jentene mine fikk hjemmestrikkede luer og votter i fjor, og de ble superbegeistret! Dessverre var det av "stikkegarn", så den ene orker bare ikke å ha det på... Og hjemmestrikkede gensere - den eldste vil helst bo i dem! Det er sikkert litt viktig med garn og mønster, ja, men det er jo også veldig individuelt. Forresten: Garntype er helt avgjørende for mine. Stikker det, så er det uaktuelt. De fikk også nydelige votter i fjor, men de er så grove at ikke jeg heller orker å bruker dem. Veldig synd, for de er kjempefine! 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Nei, absolutt ikke. Jeg ville bare påpeke at heller ikke jeg var av den oppfatning :-) Bra :-) Da er vi enige. Greit å få sagt det også - da jeg så etter kunne det se ut som om jeg var enig i karakteristikken selvom det ikke var det jeg mente. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 :-) Ja til forbruksgaver!! :-) Nå er det vel lett for meg å si at man bør skåne tanter for dorullnisser, for vi har aldri hatt noe som har vært i nærheten av overproduksjon av hjemmelaget julepynt. Men man kan jo som du sier ofte styre (tipse/hinte) barna litt om hva de kan lage. Uansett synes jeg dorullkjerner er ganske stygt. Da jeg gikk på skolen, laget vi nisser av vattkuler som vi limte sammen og "kledte" på med filt. Nå skal det spares, og så bruker man dorullkjerner istedet. Jeg synes det er mye koseligere å få en stygg nisse som et lite barn har laget "fra bunnen" enn halvfabrikerte nisser som limes sammen med hjelp av en voksen. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg synes det er mye koseligere å få en stygg nisse som et lite barn har laget "fra bunnen" enn halvfabrikerte nisser som limes sammen med hjelp av en voksen. For ikke snakke om masse rare ting av tre som er kjøpt i hobbybutikk som barn får gå berserk på med rød maling, *grøss* 0 Siter
morsan Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg synes det er mye koseligere å få en stygg nisse som et lite barn har laget "fra bunnen" enn halvfabrikerte nisser som limes sammen med hjelp av en voksen. Ja, halvfabrikerte er ikke det jeg snakker om. men fortsatt har min mor en nissemann og nissekone jeg laget i 1. klasse. Nederst er det en firkantet papplate, oppå den er det limt en sånn hvit kule laget av papirmasse (=kroppen), oppå der er det limt en litt mindre kule som er hodet. Nissene er dekorert ved å klippe ut "klær" av filt, ansiktet er regnet på, armene laget av piperensere osv. Nå for tiden gjør barnehagebarna akkurat det samme MEN man bruker en dorullkjerne til kropp og ikke en slik kule. 0 Siter
hjernetrimmern Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg synes det er kjempehyggelig med hjemmelagde julegaver, eller gaver generelt!! Lager litt selv også, både til bursdager og til jul...enten strikketing eller smykker! Har intrykk av at de jeg gir det til, setter utrolig stor pris på det de får, og jeg får jo sett det også, siden jeg ser de bruker det jeg lager! Det er verdt all jobbing, når man ser det i bruk! Husker selv også, at når jeg fikk hjemmestrikka ullsokker av mormor eller oldemor, var det den beste gaven i mange år!! Ble skuffet når jeg ikke fikk et år, husker jeg!! 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg er akkurat ferdig å stikke en genser til snuppa på 9 år. Ho er superfornøyd. Men det er ikke kaldt nok å bruke den enda. Da det blir litt kaldere bruker ho ullgenser og vanntett overtrekksjakke. Det fungerer jo hele vinteren. MEN det er viktig å finne en god modell. Mariusgenser er jo ikke så kult da. Nei, men det var det for 25 år siden ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.