BMS! Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har søkt ca. 0,5 sekunder på nettet, men finner ingen pris på kun telefon uten abonement... Noen som vet prisen? Og er det noen som har den, og hvor fornøyde er dere med den? Takknemlig for svar, for jeg lurer på om det er helt uanstendig å ønske meg den av mannen min til Jul eller ikke..... ps. Er den f.eks. billigere i utlandet? Så kan jeg jo vente til vi skal ut å reise nestegang. Vi reiser endel HongKong, Holland, Tyskland... Noen som har kjøpt sin noen av disse landene? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 ''Jeg har søkt ca. 0,5 sekunder på nettet, men finner ingen pris på kun telefon uten abonement. Noen som vet prisen? '' Du får ikke kjøpt iPhone uten et eller annet abonnement fra Netcom. Du kan derimot kjøpe den med valgfritt Netcom-abonnement, og prisen avhenger av hvilket abonnement du velger. Jeg har iTalk Small og betalte 2290,- for telefonen med ett års binding. Skulle jeg betalt bruddgebyr i tillegg ville dette blitt på 2400 kroner + 399 i abonnement for en mnd. ''Og er det noen som har den, og hvor fornøyde er dere med den?'' Når man er klar over og har vurdert de manglene en iPhone som ikke er jailbreaked (= låst opp for å bruke med andre programmer enn de Apple har godkjent) har, for eksempel ingen MMS, begrenset støtte for Bluetooth og dårlig oppløsning på kamera og det likevel er en iPhone du vil ha, så kan jeg ikke forestille meg at du ikke blir fornøyd. På en skal fra 1-10 er jeg fornøyd til 15 i alle fall. :-D iPhone har tidenes beste operativsystem på NOEN telefon jeg har prøvd, den er vanvittig enkel og intuitiv å bruke. I tillegg har den det eneste perfekte berøringssystem som finnes på en mobil til dags dato, den har tidenes beste innebygde mp3-spiller i form av en fullblods iPod og det finnes på tusenvis av programmer til den, hvorav mange er gratis. Det kommer nye programmer til den hver dag, og det er mye artig å finne. En annen ting jeg syns er vært positivt, men som mange _ikke_ liker, er at overføring av filer til iPhone foregår via iTunes. Jeg syns iTunes og iPhone fungerer flott sammen, noe som ikke alltid er tilfelle med programmer og dingser som er ment å fungere sammen. Jeg foretrekker absolutt denne løsningen fremfor Nokias håpløse system med Nokia PC Suite eller hva det nå heter. Til slutt kan jeg jo nevne at etter at jeg fikk iPhone har jeg brukt den mye til surfing på nettet, de fleste nettaviser har laget egne nettutgaver for iPhone, og nye kommer til hele tiden. Når det gjelder mobilsider for mobiler, så har jeg aldri sett så rask vekst i antallet som for iPhone. Nå vet ikke jeg hvor dyre gaver du og mannen gir hverandre, men en iPhone er nok i overkant av hva jeg kunne håpe på å få av mann og barn i julegave om jeg hadde ønsket meg en aldri så mye. 0 Siter
Gjest niknot Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har den ikke, min venn har den, han er alltid oppdatert når det gjelder mobiltelefoner .... spurte han senest igår om han var fornøy med den .... vel han klarte ikke bestemme seg for hva han syns ..... så den er nok ikke noe WOW akkurat, spillene der var han kjempefornøyd med når han sitter å trenger å ha noe å henge fingrene i. Jeg for min del syns telefonen var så stor .... selv om det ikke er mange cm større enn telefonen jeg har idag, så var den mye større .... 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Hele familien har iphone (bortsett fra meg) - alle er fornøyde, jeg derimot ville ikke hatt den. Jeg har heller mobil og ipod touch istedet. Du får kun kjøpt den med netcom abm i norge. Dersom du kjenner noen som skal til usa eller er i usa så burde du få de til å kjøpe den for deg der - du sparer flere tusen kroner på det. Evnt kan du kjøpe den på ebay.. men da bør du helst ha litt peiling med tanke på jailbreak osv. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Hele familien har iphone (bortsett fra meg) - alle er fornøyde, jeg derimot ville ikke hatt den. Jeg har heller mobil og ipod touch istedet. Du får kun kjøpt den med netcom abm i norge. Dersom du kjenner noen som skal til usa eller er i usa så burde du få de til å kjøpe den for deg der - du sparer flere tusen kroner på det. Evnt kan du kjøpe den på ebay.. men da bør du helst ha litt peiling med tanke på jailbreak osv. ''Du får kun kjøpt den med netcom abm i norge. Dersom du kjenner noen som skal til usa eller er i usa så burde du få de til å kjøpe den for deg der - du sparer flere tusen kroner på det.'' Og få en telefon du ikke kan bruke i Norge, that is. Der er det himmelvid forskjell på første generasjon iPhone og iPhone 3G ettersom den første lot seg hacke sånn at du kunne velge fritt hvilken teleoperatør du ville bruke. På 3G finnes ikke denne muligheten, og kjøper du en i USA vil du a) være låst til AT&T i to år og altså ikke kunne bruke den med norsk teleoperatør. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har den ikke, min venn har den, han er alltid oppdatert når det gjelder mobiltelefoner .... spurte han senest igår om han var fornøy med den .... vel han klarte ikke bestemme seg for hva han syns ..... så den er nok ikke noe WOW akkurat, spillene der var han kjempefornøyd med når han sitter å trenger å ha noe å henge fingrene i. Jeg for min del syns telefonen var så stor .... selv om det ikke er mange cm større enn telefonen jeg har idag, så var den mye større .... ''Jeg for min del syns telefonen var så stor .... selv om det ikke er mange cm større enn telefonen jeg har idag, så var den mye større .'' Stor er den, det skal jeg være enig i. Men det skyldes jo at skjermen er så stor som den er, og det er jo en tendens nå til at mobilene blir større igjen, nettopp for å få plass til større skjerm som jo gir helt ny bruksverdi ved siden av å være telefon. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 ''Du får kun kjøpt den med netcom abm i norge. Dersom du kjenner noen som skal til usa eller er i usa så burde du få de til å kjøpe den for deg der - du sparer flere tusen kroner på det.'' Og få en telefon du ikke kan bruke i Norge, that is. Der er det himmelvid forskjell på første generasjon iPhone og iPhone 3G ettersom den første lot seg hacke sånn at du kunne velge fritt hvilken teleoperatør du ville bruke. På 3G finnes ikke denne muligheten, og kjøper du en i USA vil du a) være låst til AT&T i to år og altså ikke kunne bruke den med norsk teleoperatør. Ja det har du helt rett i når det gjelder 3G. Men man får jo fortsatt kjøpt den uten 3G fra usa på ebay gjør man ikke? Mener broren min sa at det var mulig å hacke 3G'en også jeg men da har jeg nok misforstått. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Hele familien har iphone (bortsett fra meg) - alle er fornøyde, jeg derimot ville ikke hatt den. Jeg har heller mobil og ipod touch istedet. Du får kun kjøpt den med netcom abm i norge. Dersom du kjenner noen som skal til usa eller er i usa så burde du få de til å kjøpe den for deg der - du sparer flere tusen kroner på det. Evnt kan du kjøpe den på ebay.. men da bør du helst ha litt peiling med tanke på jailbreak osv. ''Jeg har heller mobil og ipod touch istedet.'' Glemte å kommentere denne.. Hvorfor i alle dager dra på to enheter når du kan få en iPhone i stedet? I praksis er jo iPhone en iPod Touch med innebygd telefon, så du slipper unna med en enhet. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Ja det har du helt rett i når det gjelder 3G. Men man får jo fortsatt kjøpt den uten 3G fra usa på ebay gjør man ikke? Mener broren min sa at det var mulig å hacke 3G'en også jeg men da har jeg nok misforstått. ''Mener broren min sa at det var mulig å hacke 3G'en også jeg men da har jeg nok misforstått.'' Man kan nok hacke den sånn at man kan bruke andre programmer på den enn de Apple har godkjent, men man kan ikke låse den opp for å virke med andre teleoperatører. Dette er en ganske vanlig misforståelse. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 ''Jeg har heller mobil og ipod touch istedet.'' Glemte å kommentere denne.. Hvorfor i alle dager dra på to enheter når du kan få en iPhone i stedet? I praksis er jo iPhone en iPod Touch med innebygd telefon, så du slipper unna med en enhet. Fordi jeg synes den er alt for stor som mobil og liker ikke "tastaturet" 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 ''Mener broren min sa at det var mulig å hacke 3G'en også jeg men da har jeg nok misforstått.'' Man kan nok hacke den sånn at man kan bruke andre programmer på den enn de Apple har godkjent, men man kan ikke låse den opp for å virke med andre teleoperatører. Dette er en ganske vanlig misforståelse. Det kunne man med den forrige og det ville ikke forundret meg om noen etterhvert skal kunne klare det med den nye også. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Det kunne man med den forrige og det ville ikke forundret meg om noen etterhvert skal kunne klare det med den nye også. Vel, om du tar en titt inne på ipod1.no vil ikke de som kan mest der inne være enig med deg i dette, så da har nok Apple endret noe som ikke så lett lar seg hacke. Man MÅ aktivere telefonen via iTunes for å få den til å virke, og det er også der Netcom legger inn at telefonen skal låses opp. Ikke så lett å hacke med andre ord. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Fordi jeg synes den er alt for stor som mobil og liker ikke "tastaturet" Ok, skjønner, i alle fall ene argumentet. Tastaturet er vel en av de tingene jeg virkelig liker med iPhone og som i mine øyne gjør den enkel og genial i bruk. Men jeg kan skjønne at det kan være uvant og ekkelt å bruke for andre i og med at det er såpass spesielt og for mange krever tilvenning. Det argumentet med størrelsen skjønner jeg altså ikke ettersom du villig vekk drar på en iPod som er like stor som iPhone, og så drar du på en telefon i tillegg. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Ok, skjønner, i alle fall ene argumentet. Tastaturet er vel en av de tingene jeg virkelig liker med iPhone og som i mine øyne gjør den enkel og genial i bruk. Men jeg kan skjønne at det kan være uvant og ekkelt å bruke for andre i og med at det er såpass spesielt og for mange krever tilvenning. Det argumentet med størrelsen skjønner jeg altså ikke ettersom du villig vekk drar på en iPod som er like stor som iPhone, og så drar du på en telefon i tillegg. Hehe si meg - selger du Iphone eller? Jeg drar ikke med meg ipoden overalt nei. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Hehe si meg - selger du Iphone eller? Jeg drar ikke med meg ipoden overalt nei. ''Hehe si meg - selger du Iphone eller?'' Nei, det gjør jo bare NetCom i Norge, og de jobber ikke jeg for. Men jeg argumenterer i forhold til det du skriver slik jeg ville gjort i en diskusjon i RL, og jeg er nok farget av at iPhone er den beste og mest brukervennlige telefonen jeg noen gang har hatt. Og den beste iPod jeg har hatt. Og den beste håndholdte jeg har hatt osv. Og det er altså i mine øyne en logisk brist i argumentasjonen for iPod Touch når du mener iPhone blir for stor. :-) ''Jeg drar ikke med meg ipoden overalt nei.'' Ok, det er et annet utgangspunkt enn mitt da, jeg har stort sett med meg musikk dit jeg drar og hører på musikk mye av tiden. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 ''Hehe si meg - selger du Iphone eller?'' Nei, det gjør jo bare NetCom i Norge, og de jobber ikke jeg for. Men jeg argumenterer i forhold til det du skriver slik jeg ville gjort i en diskusjon i RL, og jeg er nok farget av at iPhone er den beste og mest brukervennlige telefonen jeg noen gang har hatt. Og den beste iPod jeg har hatt. Og den beste håndholdte jeg har hatt osv. Og det er altså i mine øyne en logisk brist i argumentasjonen for iPod Touch når du mener iPhone blir for stor. :-) ''Jeg drar ikke med meg ipoden overalt nei.'' Ok, det er et annet utgangspunkt enn mitt da, jeg har stort sett med meg musikk dit jeg drar og hører på musikk mye av tiden. Jeg hører veldig ofte på radio på mobilen min. Har jeg stor veske så har jeg med ipoden, men det er veldig kjekt å ikke måtte drasse med meg den hvis jeg f.eks skal på byen. For all del, iphone er bra det, men jeg vil uansett ikke ha det.. ellers hadde jeg hatt det :-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg hører veldig ofte på radio på mobilen min. Har jeg stor veske så har jeg med ipoden, men det er veldig kjekt å ikke måtte drasse med meg den hvis jeg f.eks skal på byen. For all del, iphone er bra det, men jeg vil uansett ikke ha det.. ellers hadde jeg hatt det :-) Hva er egentlig en iphone? *Blond* 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Hva er egentlig en iphone? *Blond* Hehe. samme som ipod touch bare at det er en mobil + at den har kamera.. men vet ikke om det sier deg noe? Spør heller ChiengMai, da får du nok et mere utfyllende svar 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Hehe. samme som ipod touch bare at det er en mobil + at den har kamera.. men vet ikke om det sier deg noe? Spør heller ChiengMai, da får du nok et mere utfyllende svar He he. Jeg vet ikke hva ipod er heller. Mora til ene venninna til datteren min har en av delene, og jeg vet hun ikke kan motta bilder eller videosnutter på den. Det er alt jeg vet om den saken 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 He he. Jeg vet ikke hva ipod er heller. Mora til ene venninna til datteren min har en av delene, og jeg vet hun ikke kan motta bilder eller videosnutter på den. Det er alt jeg vet om den saken Hvis du har klart deg så lenge uten å vite hva det er så hadde jeg ikke tenkt så veldig mye mer på det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.