Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvis du har klart deg så lenge uten å vite hva det er så hadde jeg ikke tenkt så veldig mye mer på det ;)

pøsj, det er aldri for sent å finne seg noe brukervennlig og morsomt.

Skrevet

Tusen takk for linkene :) Kan jeg i korte trekk si at iphone er en mobil som nesten fungerer som en laptop, og at ipod er som en videreutviklet mp3? Den har jo videofunskjoner også.

Ja du kan jo egentlig si det, men det spørs hvilken type ipod du snakker om. Ipod touch vil også nesten kunne fungere som en laptop, ettersom det bare er mobil og kamera som skiller ipod touch fra iphone.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tusen takk for linkene :) Kan jeg i korte trekk si at iphone er en mobil som nesten fungerer som en laptop, og at ipod er som en videreutviklet mp3? Den har jo videofunskjoner også.

''Kan jeg i korte trekk si at iphone er en mobil som nesten fungerer som en laptop, og at ipod er som en videreutviklet mp3? Den har jo videofunskjoner også.''

Ja, det kan du si, iPod er bare Apples navn på mp3-spillerne deres. Og iPhone er i tillegg til å være telefon en fullblods PDA (håndholdt PC) og iPod med alle funksjonene en iPod og mp3-spiller har. Pluss litt til.

Jeg bruker iPhone mye til å surfe på nettet med, leser e-post osv. Og jeg bruker den til bildealbum der jeg fint kan vise frem bildene jeg har lagt inn ettersom skjermen er såpass stor som den er. Bruker den også til musikkvideo, og til å se f.eks Friends på.

AneM1365380603
Skrevet

Ja du kan jo egentlig si det, men det spørs hvilken type ipod du snakker om. Ipod touch vil også nesten kunne fungere som en laptop, ettersom det bare er mobil og kamera som skiller ipod touch fra iphone.

OK :) Da forstår jeg mer av det bildet du linket til. Jeg synes det er utrolig greit å lære litt om slike ting, for det kan jo hende jeg får bruk for den kunnskapen før eller siden.

Takk :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men i alle fall mobil er jo et must, hehe. All in one.

AneM1365380603
Skrevet

''Kan jeg i korte trekk si at iphone er en mobil som nesten fungerer som en laptop, og at ipod er som en videreutviklet mp3? Den har jo videofunskjoner også.''

Ja, det kan du si, iPod er bare Apples navn på mp3-spillerne deres. Og iPhone er i tillegg til å være telefon en fullblods PDA (håndholdt PC) og iPod med alle funksjonene en iPod og mp3-spiller har. Pluss litt til.

Jeg bruker iPhone mye til å surfe på nettet med, leser e-post osv. Og jeg bruker den til bildealbum der jeg fint kan vise frem bildene jeg har lagt inn ettersom skjermen er såpass stor som den er. Bruker den også til musikkvideo, og til å se f.eks Friends på.

Hvor henter du filmer fra? Er det kostbart å gå på nett med den? Jeg har aldri brukt mobilen min til nettsurfing.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvor henter du filmer fra? Er det kostbart å gå på nett med den? Jeg har aldri brukt mobilen min til nettsurfing.

Sida den har innebygd wi-Fi kobler jeg den stort sett til nettverk der jeg kommer, og da er surfinga gratis. Mitt abonnement er sånn at jeg kan surfe en del på mobilnettet i løpet av en mnd uten at det koster ekstra, ellers er jo surfing og nedlasting via mobilnettet ganske dyrt, ja.

Her er forresten en test av iPod Touch, med litt mer enn bare et bilde. Og som MaryPoppins sier så har denne det samme som iPhone utenom kamera og telefon.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=491170

Gjest ChiengMai
Skrevet

Sorry, glemte det med filmene. Samboeren til niesa mi har lastet ned masse TV-serier i iPod/iPhone-format, så jeg får av ham. Han laster de ned fra en eller annen gratistjeneste jeg ikke vet hva heter.

AneM1365380603
Skrevet

Sida den har innebygd wi-Fi kobler jeg den stort sett til nettverk der jeg kommer, og da er surfinga gratis. Mitt abonnement er sånn at jeg kan surfe en del på mobilnettet i løpet av en mnd uten at det koster ekstra, ellers er jo surfing og nedlasting via mobilnettet ganske dyrt, ja.

Her er forresten en test av iPod Touch, med litt mer enn bare et bilde. Og som MaryPoppins sier så har denne det samme som iPhone utenom kamera og telefon.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=491170

Nå har jeg lest alt i tillegg til å se videosnutten :) Det neste steget er vel alt dette i tillegg til å ha ringemuligheter. Jeg ser for meg at mannen min ville likt en slik sak.

Så da surfer du altså på tilgjengelige trådløse nettverk?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå har jeg lest alt i tillegg til å se videosnutten :) Det neste steget er vel alt dette i tillegg til å ha ringemuligheter. Jeg ser for meg at mannen min ville likt en slik sak.

Så da surfer du altså på tilgjengelige trådløse nettverk?

''Så da surfer du altså på tilgjengelige trådløse nettverk?''

Jepp. Hjemme, hos venner når vi skal finne ut noe, utenfor bensinstasjoner og på kafé. Kan være utrolig praktisk når man har noe å sjekke.

Skrevet

''Du får kun kjøpt den med netcom abm i norge. Dersom du kjenner noen som skal til usa eller er i usa så burde du få de til å kjøpe den for deg der - du sparer flere tusen kroner på det.''

Og få en telefon du ikke kan bruke i Norge, that is. Der er det himmelvid forskjell på første generasjon iPhone og iPhone 3G ettersom den første lot seg hacke sånn at du kunne velge fritt hvilken teleoperatør du ville bruke. På 3G finnes ikke denne muligheten, og kjøper du en i USA vil du a) være låst til AT&T i to år og altså B) ikke kunne bruke den med norsk teleoperatør.

Tusen hjertelig takk for svar. Ja, så jeg må absolutt ikke finnepå å kjøpe denne telefonen i utlandet skjønner jeg...

iler inn på netcom og myser litt.

Takk takk.

MVH

Skrevet

Jeg har den ikke, min venn har den, han er alltid oppdatert når det gjelder mobiltelefoner .... spurte han senest igår om han var fornøy med den .... vel han klarte ikke bestemme seg for hva han syns ..... så den er nok ikke noe WOW akkurat, spillene der var han kjempefornøyd med når han sitter å trenger å ha noe å henge fingrene i. Jeg for min del syns telefonen var så stor .... selv om det ikke er mange cm større enn telefonen jeg har idag, så var den mye større ....

Må nok inn og sjekke hvordan den er i butikken jeg da :-D

Tusen takk for innspill.

Skrevet

Hele familien har iphone (bortsett fra meg) - alle er fornøyde, jeg derimot ville ikke hatt den. Jeg har heller mobil og ipod touch istedet.

Du får kun kjøpt den med netcom abm i norge. Dersom du kjenner noen som skal til usa eller er i usa så burde du få de til å kjøpe den for deg der - du sparer flere tusen kroner på det.

Evnt kan du kjøpe den på ebay.. men da bør du helst ha litt peiling med tanke på jailbreak osv.

Skjønner at det er slik at man må ha netcom abonemang, for å få brukt selve telefonen også...

Hmm. burde ikke dette stride mot konkurangeseloven. eller hva den loven nå heter igjen....

Tusen takk for svar

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar. Ja, så jeg må absolutt ikke finnepå å kjøpe denne telefonen i utlandet skjønner jeg...

iler inn på netcom og myser litt.

Takk takk.

MVH

Du kan jo lese litt på http://ipod1.no, der står det en del om at den ikke bør kjøpes i utlandet, ja. For tida er det enten Netcom eller ingen iPhone 3G som gjelder her i Norge, desverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...