Anonym 82 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Skiftet sengetøy hos babyen i sta, og plutselig slo det meg at vi fortsatt bruker madrassen som hører til reisesenga...! Vi hadde planlagt å kjøpe skikkelig madrass før hun gikk over fra å sove i vognbagen til å ligge rett i senga, men jeg la i reisemadrassen så lenge, bare for å få re opp skikkelig da jeg var høygravid. Så glemte vi tydeligvis hele greia, og jeg har faktisk ikke tenkt på det siden! Så mye bruker vi reisesenga... Jenta er nå 7 mnd, og veier nok nærmere 8 kg. Hun ligger på et saueskinn oppå madrassen også forresten. Er det helt hårreisende at jeg har latt henne ligge på den tynne madrassen (8 cm?) så lenge? Bør jeg reise ut i morgen den dag og kjøpe en bedre? Hva koster en ok madrass til sprinkelseng egentlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det er nok helt andre ting jeg ville ha betraktet som hårreisende i forhold til barna våre, enn at du har latt det ligge på "feil" madrass litt for lenge.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 8 cm madrass høres greit ut i mine øyne til et barn som ikke er så tungt. Vi voksne ville nok ha kjent lamellene gjennom madrassen, men det tror jeg ikke datteren din gjør, så jeg tror madrassen er grei nok enda ei stund jeg. Når ho begynner å ligge ned madrassen litt pga vekta bør ho få tykkere madrass for komfortens del. Men utover det tror jeg madrassen holder ei god stund til. Det er min mening... Det er definitivt ikke nødvendig med fjærmadrass.. Og en skumgummimadrass er jo en skumgummimadrass enten den er 8 eller 11 eller 15 cm tykk.. og så lenge ho ikke er for tung slik at det blir dårligere komfort så går det nok bra. Jeg selv må ha tykkere madrass for å ligge behagelig på skumgummi.. men jeg er jo betraktelig mye tyngre i utgangspunktet også da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Det er nok helt andre ting jeg ville ha betraktet som hårreisende i forhold til barna våre, enn at du har latt det ligge på "feil" madrass litt for lenge.... Sant sant! Men her inne har folk gjerne STERKE meninger som krever STORE ord;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Sant sant! Men her inne har folk gjerne STERKE meninger som krever STORE ord;-) Javel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 8 cm madrass høres greit ut i mine øyne til et barn som ikke er så tungt. Vi voksne ville nok ha kjent lamellene gjennom madrassen, men det tror jeg ikke datteren din gjør, så jeg tror madrassen er grei nok enda ei stund jeg. Når ho begynner å ligge ned madrassen litt pga vekta bør ho få tykkere madrass for komfortens del. Men utover det tror jeg madrassen holder ei god stund til. Det er min mening... Det er definitivt ikke nødvendig med fjærmadrass.. Og en skumgummimadrass er jo en skumgummimadrass enten den er 8 eller 11 eller 15 cm tykk.. og så lenge ho ikke er for tung slik at det blir dårligere komfort så går det nok bra. Jeg selv må ha tykkere madrass for å ligge behagelig på skumgummi.. men jeg er jo betraktelig mye tyngre i utgangspunktet også da :-) Ja jeg håper da du veier mer enn 8 kg;-) Jeg tror nok ikke hun føler noe direkte ubehag ved å ligge på den madrassen nei. Og egentlig så tenker jeg vel at det må være bedre for rygg og nakke å ligge litt hardt enn litt mykt... Men så har jeg jo egentlig ikke peiling da! Men ok, da får jeg ta en samtale med lommeboka i morgen, og se om vi kan komme til enighet:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Så lenge hun sover godt så er det ingen fare. Så små barn er så lette at de ikke ligger nedi madrassen uansett. Jeg hadde drøyd til hun evt. skal over i større seng og kjøpt en skikkelig madrass da. Om du synes den er for tynn så kan du kanskje kjøpe en tynn skumgummimadrass i tillegg og bruke dem sammen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Så lenge hun sover godt så er det ingen fare. Så små barn er så lette at de ikke ligger nedi madrassen uansett. Jeg hadde drøyd til hun evt. skal over i større seng og kjøpt en skikkelig madrass da. Om du synes den er for tynn så kan du kanskje kjøpe en tynn skumgummimadrass i tillegg og bruke dem sammen? Hun ser ikke ut til å bry seg noe videre om det hun nei. Så da kan hun ligge på skumgummi i halvannet år til? De er vel gjerne rundt to år før de flytter over i stor seng... I så fall gjør jeg nok som du foreslår ja - legger i en ekstra skumgummimadrass om en stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg leste et sted at babymadrassen skal være såpass myk at bakhodet ikke blir flatt. Vi har den tykkeste fra IKEA uten fjæring, jeg synes den virker litt hard men jeg vet ikke hvordan det er for han lille. Selv hadde jeg en tynn skumgummimadrass da jeg var barn og ungdom, og jeg har ikke tatt skade av det. Siden hun sover på skinn også så kan jeg ikke tenke meg at det kan være noe problem nå som hun er så liten og lett 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 8 cm er helt greit i sprinkelseng. Hvis du skal kjøpe ny madrass, så spør etter en madrass uten bromerte flammehemmere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 8 cm er helt greit i sprinkelseng. Hvis du skal kjøpe ny madrass, så spør etter en madrass uten bromerte flammehemmere. He he, hva er bromerte flammehemmere, og hvorfor vil jeg ikke ha det - som tross alt høres positiv ut? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kan ikke tenke meg annet enn at en 8 cm. madrass og saueskinn er mer enn tilstrekkelig. Hun er ikke prinsessen på erten heller :-). Da du først nevnte kun reisesengmadrass trodde jeg først du mente slik det var i reisesengen vår - den var max 3 cm. tykk og ganske hard. I reisesengen lå denne madrassen på et ganske mykt underlag, og det gikk helt bra, til reiser og besøk i hvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Kan ikke tenke meg annet enn at en 8 cm. madrass og saueskinn er mer enn tilstrekkelig. Hun er ikke prinsessen på erten heller :-). Da du først nevnte kun reisesengmadrass trodde jeg først du mente slik det var i reisesengen vår - den var max 3 cm. tykk og ganske hard. I reisesengen lå denne madrassen på et ganske mykt underlag, og det gikk helt bra, til reiser og besøk i hvertfall. :-) Jeg beholder nok den madrassen en stund til da, og ser ann om jeg evt. legger i en til oppå etterhvert. Så kjøper jeg skikkelig madrass når hun får stor seng. Nei, denne er da mer enn 3 cm heldigvis:-) Ikke for det, i den ammetåka jeg svevde i en god stund der, så kunne jeg sikkert funnet på å legge henne på det også! Føles i hvert fall sånn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 He he, hva er bromerte flammehemmere, og hvorfor vil jeg ikke ha det - som tross alt høres positiv ut? Blant annet fordi de mistenkes for å være kreftfremkallende og hormonforstyrrende. http://no.wikipedia.org/wiki/Bromerte_flammehemmere 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Blant annet fordi de mistenkes for å være kreftfremkallende og hormonforstyrrende. http://no.wikipedia.org/wiki/Bromerte_flammehemmere Bedre seint enn aldri ja;-) Takk for linken, jeg skal selvfølgelig se til at jeg ikke får en slik! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Bedre seint enn aldri ja;-) Takk for linken, jeg skal selvfølgelig se til at jeg ikke får en slik! IKEA og Jysk vet jeg er uten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.