Gå til innhold

Julegaver IGJEN - par som har alt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, jeg veit det bare er oktober! Men så trenger jeg visst lang tid på å tenke ut et par av gavene også...

Som alltid er det jo gutter som er vanskeligst! En gammel kamerat og jeg kjøper fortsatt til hverandre - han betyr fortsatt mye for meg selv om vi treffes sjelden nå. I fjor blei det litt rart, da han og hans samboer hadde kjøpt til meg og samboeren min sammen - en ting til leiligheten. Jeg hadde nemlig fortsatt tradisjonen med å kjøpe en ting til ham - altså noe personlig som ikke var til samboeren hans også. Så i år vil jeg finne noe til DEM. Men hva?

De har et stort hus med alt de trenger. Spesiell og dyr smak, og veit meget godt hva de liker og ikke. Samboeren hans kjenner jeg ikke sånn veldig godt, og veit ikke hva han liker av bøker eller annet jeg kunne ha funnet på å gi kameraten min. Ikke veit jeg om noen felles interresse de har heller egentlig. Samboeren hans er fra et "pent møblert hjem", og da føler jeg at jeg kommer litt til kort liksom...

Noen som har noen tips?

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

26

• Lotte :o)

5

• Lillemus

4

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det høres ut som om de kan ha glede av en bruksgave litt sånn i gourmetland, som feks:

* et sett med gode krydderoljer (basilikumolje, trøffelolje osv)

* en god kokebok (feks "Stiansen til hverdags")

Skrevet

Et stort stykke røkelaks eller en halv spekeskinke?

Ahh, sånt hadde faktisk virkelig vært noe for dem! Men har aldri kjøpt sånt jeg... Får man tak i det da? Og hva må man gi?

Skrevet

Det høres ut som om de kan ha glede av en bruksgave litt sånn i gourmetland, som feks:

He he, jeg har fått to svar, og begge handler om mat! Men det er helt topp! De er begge glade i mat, og samboeren hans er fantastisk flink til å lage mat! De nyter god mat, og skal helt sikkert ha opptil flere selskaper i jula! Krydderoljer og kokebok er også notert:-) Takk!

Skrevet

Grrrrr...! Får man tak i slike oljer hen da? Har prøvd å lete litt på nettet nå, men finner jo ingenting! Jeg bor ikke i noen stor by, så det er dårlig med butikker som selger slikt her...

Skrevet

Grrrrr...! Får man tak i slike oljer hen da? Har prøvd å lete litt på nettet nå, men finner jo ingenting! Jeg bor ikke i noen stor by, så det er dårlig med butikker som selger slikt her...

Tja...har ikke kjøpt sånt på nett, da jeg er så heldig å bo i møblerte strøk. ;o)

Men denne linken ser jo lovende ut for gourmetmat:

http://www.sarrazac.no/ez/index.php

Skrevet

Du kan jo alltids snakke med han/dem og avtale om dere fortsetter tradisjonen med å bare kjøpe fra deg til han/omvendt, eller om dere skal kjøpe fra alle?

Siden de liker mat/kjøkkenaktiviteter kan et forslag være å ta seg en tur innom Kitch'n el Olivier's eller andre feinschmecker/gourmet-butikker?

Ellers kan jo litt sånne friluftslivs-gaver være ok om de liker denslags. Kommer an på hvor mye du vil legge i det; stormkjøkken/deler til et stormkjøkken, sammenleggbare sitteunderlag/av ull el. lign, varmepakninger til å ha i sko/votter, mattermos mm. Ta en tur innom XXL, Gsport, friluftslivsbutikker el. Jernia. :)

Skrevet

Du kan jo alltids snakke med han/dem og avtale om dere fortsetter tradisjonen med å bare kjøpe fra deg til han/omvendt, eller om dere skal kjøpe fra alle?

Siden de liker mat/kjøkkenaktiviteter kan et forslag være å ta seg en tur innom Kitch'n el Olivier's eller andre feinschmecker/gourmet-butikker?

Ellers kan jo litt sånne friluftslivs-gaver være ok om de liker denslags. Kommer an på hvor mye du vil legge i det; stormkjøkken/deler til et stormkjøkken, sammenleggbare sitteunderlag/av ull el. lign, varmepakninger til å ha i sko/votter, mattermos mm. Ta en tur innom XXL, Gsport, friluftslivsbutikker el. Jernia. :)

He he.....! Dette er et meget pertentlig homsepar, som neppe har "satt sine bein" i et stormkjøkken noen gang;-) De ville trodd det var en slags ekkel spøk!

Skrevet

Tja...har ikke kjøpt sånt på nett, da jeg er så heldig å bo i møblerte strøk. ;o)

Men denne linken ser jo lovende ut for gourmetmat:

http://www.sarrazac.no/ez/index.php

Hmm, her var det mye spennende! Hadde jeg bare aaaaant hva ting var;-) Men de veit helt sikkert hva det kan brukes til de som skal få det!

Skrevet

Hvis den ene liker å lage mat så like vel den andre å pynte bord? Hva med en flott duk og ellers ting som skal til for et flott bord?

Eller knivblokk, kniver som er skarpe og gode :)

Skrevet

Hmm, her var det mye spennende! Hadde jeg bare aaaaant hva ting var;-) Men de veit helt sikkert hva det kan brukes til de som skal få det!

Jeg hadde blitt kjempeglad for å få veldig mange av tingene der, i hvert fall. Og mannen min hadde blitt overlykkelig. :o)

Skrevet

Hvis den ene liker å lage mat så like vel den andre å pynte bord? Hva med en flott duk og ellers ting som skal til for et flott bord?

Eller knivblokk, kniver som er skarpe og gode :)

De elsker å ha selskaper og servere nydelig mat på delikate bord:-) Så det er også noe å tenke på ja! Men der kommer dette med stilen inn igjen da, vanskelig å kjøpe noe til mennesker som veit så veldig godt hvordan de vil ha det...

Skrevet

De elsker å ha selskaper og servere nydelig mat på delikate bord:-) Så det er også noe å tenke på ja! Men der kommer dette med stilen inn igjen da, vanskelig å kjøpe noe til mennesker som veit så veldig godt hvordan de vil ha det...

Gavekort på glassmagasinet :)

Skrevet

He he.....! Dette er et meget pertentlig homsepar, som neppe har "satt sine bein" i et stormkjøkken noen gang;-) De ville trodd det var en slags ekkel spøk!

Haha, ok, helbom da mao. Men folk er jo forskjellige, har ikke noe med legning å gjøre det forsåvidt. *pirke* ;)

Vet ikke om dette er noe, men jeg så i en jerniakatalog som kom i dag en (marmor?)stein/plate/flis til å legge i ovnen, til å bake steinovnspizza på.. Syns den så kul ut. Dessuten var det ikke så dyrt.

Gavekort på kino? Gavekort på restaurant? Gavekort på spa? Hudpleie? Frisør? Frisørprodukter?

Det er du som kjenner han/dem best, så du vet hva som treffer. Og du som vet hvor lista di ligger ifht pris...

Skrevet

Haha, ok, helbom da mao. Men folk er jo forskjellige, har ikke noe med legning å gjøre det forsåvidt. *pirke* ;)

Vet ikke om dette er noe, men jeg så i en jerniakatalog som kom i dag en (marmor?)stein/plate/flis til å legge i ovnen, til å bake steinovnspizza på.. Syns den så kul ut. Dessuten var det ikke så dyrt.

Gavekort på kino? Gavekort på restaurant? Gavekort på spa? Hudpleie? Frisør? Frisørprodukter?

Det er du som kjenner han/dem best, så du vet hva som treffer. Og du som vet hvor lista di ligger ifht pris...

Nei, det har absolutt ingenting med legning å gjøre - det var bare for å dele det mentale bildet;-)

Steinplate til komfyren er jo faktisk aktuellt ja! Urgh, nå har jeg jo plutselig ALT for mange idèer...!

Gavekort på spa for to - det er langt over min økonomiske grense i disse rentetider ja! Jeg har vel tenkt noe rundt 500 kr...

Skrevet

Gavekort på glassmagasinet :)

Det ville selvfølgelig falle i smak! Kanskje lurere det enn å prøve å imponere:-) Hmm...

hidi, the scorpion
Skrevet

Ærlig talt!

Jeg blir helt kvalm av slike spørsmål. Og forumet oversvømmes av idiotiske spørsmål, hva skal jeg kjøpe til kjæresten/mora mi/svigermora mi/elskeren min?

Rett og slett kvalmende....

Skrevet

Er det Erlend og Krumme fra Berlinerpoplene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...