Gå til innhold

Julegaver IGJEN - par som har alt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forresten... Siden du nevner en flaske fra polet. De drikker konjakk (skrives vel ikke sånn men) veit jeg. En gang for 6 (?) år siden kjøpte jeg en flaske konjakk for å ha i skapet. Den har enda ikke blitt åpnet, og jeg kan like gjerne gi den bort! Det er en helflaske Bache XO. Aner ikke hva jeg ga for den. Er det noe man kan gi bort? Eller er det ikke fint nok? Den tåler vel å stå såpass lenge den?

Bache Gabrielsen? Blir nok bare bedre og bedre og bedre jko lengre den står! Børst støvet av den, knyt på en rød sløyfe - kjempejulegave! :o)

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

26

• Lotte :o)

5

• Lillemus

4

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola
Skrevet

Men problemet her er jo at jeg IKKE er fra et pent møblert hjem! Jeg har ikke den fjerneste peiling på hverken ost eller vin...! Og ikke bor jeg i noen storby der de har butikker som selger slike spesielle oster heller. Tror jeg... Men, det går jo alltids an å ta en tur til Oslo før jul! Det er jo innmari koselig da:-)

Jeg har overhode ikke peiling på hva som er fint og ikke jeg heller, veldig lav snobbefaktor her i huset gitt. Men jeg hadde vel gått på pris hva vin angår, dyrere = finere. Og litt det samme med ost.

Og får du ikke til Oslo-tur, så gå for flaxloddene. Sammen med ei diiiiiger sjokoladeplate eller noe sånt. Det får man kjøpt overalt. Også er det ikke mulig å skjønne hva som er i pakka hvis du legger loddene inntil sjokoladen. :-)

Detta fikser'u, vett'u! :-)

Skrevet

Jeg har overhode ikke peiling på hva som er fint og ikke jeg heller, veldig lav snobbefaktor her i huset gitt. Men jeg hadde vel gått på pris hva vin angår, dyrere = finere. Og litt det samme med ost.

Og får du ikke til Oslo-tur, så gå for flaxloddene. Sammen med ei diiiiiger sjokoladeplate eller noe sånt. Det får man kjøpt overalt. Også er det ikke mulig å skjønne hva som er i pakka hvis du legger loddene inntil sjokoladen. :-)

Detta fikser'u, vett'u! :-)

Helt sikkert! Jeg er så glad for alle svarene her, for nå er jeg sikker på at jeg får til ei skikkelig flott julegave:-) Slikt kommer de til å bli virkelig glade for, og sikkert julegjestene deres også!

Skrevet

Bache Gabrielsen? Blir nok bare bedre og bedre og bedre jko lengre den står! Børst støvet av den, knyt på en rød sløyfe - kjempejulegave! :o)

Ja, Bache Gabrielsen. Men den finnes jo i minst to typer. XO og tre kors. Og XO er vel den minst fine av dem, er den ikke? Men jeg kan jo legge den ved det andre jeg kjøper uansett da, hvis du mener det er ok å gi den bort...!

Gjest ViViola
Skrevet

Helt sikkert! Jeg er så glad for alle svarene her, for nå er jeg sikker på at jeg får til ei skikkelig flott julegave:-) Slikt kommer de til å bli virkelig glade for, og sikkert julegjestene deres også!

Og jeg kommer nesten i julesteming av denne tråden, jeg da, og det synes jeg er ganske herlig! :-)

(Jeg er også råtidlig ute med julegavene, bruker god tid til å tenke gjennom hva de forskjellige skal få - og så bruker jeg en dag på handling når jeg først har bestemt meg. Deilig å bare nyyyyyte hele desember, synes jeg!)

Skrevet

Jeg får fnatt at slike snobber. Jeg hadde gitt et geit eller noe i den dur. De har jo mer enn nok fra før, disse vennene dine.

Det virker som om du kjemper med deg selv for å finne noe "fint nok". Jeg er ikke med på slikt tull jeg da, hehe!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223978265' post='3985681]

Jeg får fnatt at slike snobber. Jeg hadde gitt et geit eller noe i den dur. De har jo mer enn nok fra før, disse vennene dine.

Det virker som om du kjemper med deg selv for å finne noe "fint nok". Jeg er ikke med på slikt tull jeg da, hehe!

Neida, de er ikke så veldig snobbete av seg egentlig. Men de har en dyr stil - sparer heller lenge og kjøper en sofa til 30.000 enn å kjøpe en til 10.000 der og da... Og da er det ikke så lett å finne noe som kan passe inn i det huset! Og når de da ikke har noen felles hobbyer e.l., så er det ikke så lett nei... Men noe skikkelig god julemat og drikke, det setter vel alle pris på:-)

Skrevet

Jula er ikke til for å nytes!

Hva er jula til for da? Bare å gå julebukk i Jølsens gate?

Skrevet

Ja, Bache Gabrielsen. Men den finnes jo i minst to typer. XO og tre kors. Og XO er vel den minst fine av dem, er den ikke? Men jeg kan jo legge den ved det andre jeg kjøper uansett da, hvis du mener det er ok å gi den bort...!

Jeg kan absolutt null om "konjakk", men vil tro at de fleste som drikker det vil bli glad for en Bache Gabrielsen uansett om det står OX eller 3 kors vel? Blir de snurte fordi den ikke er fin nok så er det de som har et problem spør du meg!

Skrevet

Og jeg kommer nesten i julesteming av denne tråden, jeg da, og det synes jeg er ganske herlig! :-)

(Jeg er også råtidlig ute med julegavene, bruker god tid til å tenke gjennom hva de forskjellige skal få - og så bruker jeg en dag på handling når jeg først har bestemt meg. Deilig å bare nyyyyyte hele desember, synes jeg!)

Helt enig:-) Handler gjerne en del på nettet også jeg da, så kan jeg bare hente alt sammen på posten...

Skrevet

Jeg kan absolutt null om "konjakk", men vil tro at de fleste som drikker det vil bli glad for en Bache Gabrielsen uansett om det står OX eller 3 kors vel? Blir de snurte fordi den ikke er fin nok så er det de som har et problem spør du meg!

De blir helt sikkert ikke snurte, så fine er de ikke! Det er vel bare det at jeg er så lost i alkoholverdenen, at jeg liksom måtte høre om det er helt bort i natta å gi bort noe slikt...

Gjest ViViola
Skrevet

Helt enig:-) Handler gjerne en del på nettet også jeg da, så kan jeg bare hente alt sammen på posten...

Gjorde det mer før, jeg, handle på nettet, altså. Nå bor jeg så sentralt at det å handle i butikken er like greit - med mindre man kommer over supertilbud eller noe sånt på nettet.

Storkoser meg med julehandel, jeg, synes overhode ikke at det er et ork. Men jeg har aldri stampet rundt sammen med panikkfolket heller, da, har alltid jobbet inn en dag og tatt fri for å handle. Spist lunsj ute og virkelig hatt det helt topp! :-)

Jeg DIGGER jula!

Skrevet

Gjorde det mer før, jeg, handle på nettet, altså. Nå bor jeg så sentralt at det å handle i butikken er like greit - med mindre man kommer over supertilbud eller noe sånt på nettet.

Storkoser meg med julehandel, jeg, synes overhode ikke at det er et ork. Men jeg har aldri stampet rundt sammen med panikkfolket heller, da, har alltid jobbet inn en dag og tatt fri for å handle. Spist lunsj ute og virkelig hatt det helt topp! :-)

Jeg DIGGER jula!

Ja det kan være innmari koselig også! Søsteren min og jeg hadde en stund tradisjonen at vi tok bussen til Oslo når det var julegateåpning der. Så vasset vi rundt i snøen, handlet to julegaver og fire gaver til oss selv, spiste god middag og drakk to glass vin (=et for mye). Så hadde vi det kjeeeeempemoro på bussen på vei hjem;-) Men da hadde vi ikke som mål å kjøpe 20 julegaver hver da!

Skrevet

Jeg DIGGER jula!

Jeg storkoser meg også i tiden frem mot jul fra nå. Har kjøpt et par julegaver nå i det siste og driver og tenker ut hva jeg skal gi bort. :o) Kos! Handler ikke i Trondheim eller på de store kjøpesentrene rundt byen, men på et annet lite tettsted der kjæresten bor - de har alt der og det er mye koseligere. :o)

Ikke vil jeg ha pakket inn gavene i butikken heller - koser meg gjerne med julebrus, pepperkaker og julesanger på cd mens jeg pakker inn. Nå kommer julestemninga snikende gitt. :o)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg storkoser meg også i tiden frem mot jul fra nå. Har kjøpt et par julegaver nå i det siste og driver og tenker ut hva jeg skal gi bort. :o) Kos! Handler ikke i Trondheim eller på de store kjøpesentrene rundt byen, men på et annet lite tettsted der kjæresten bor - de har alt der og det er mye koseligere. :o)

Ikke vil jeg ha pakket inn gavene i butikken heller - koser meg gjerne med julebrus, pepperkaker og julesanger på cd mens jeg pakker inn. Nå kommer julestemninga snikende gitt. :o)

''Ikke vil jeg ha pakket inn gavene i butikken heller - koser meg gjerne med julebrus, pepperkaker og julesanger på cd mens jeg pakker inn.''

Bytt ut julebrus med vin og cd med radio - så er jeg helt på bølgelengde!

Men de siste årene har jeg innsett at min innpakningskapasitet har blitt noe begrenset, så jeg har måttet "godta" noe innpakket. Og det er greit nok. Jeg har i tillegg julekortskriving, DET er vel omtrent det aller triveligste jeg gjør. I samme setting som innpakking av pakker, ja. :-)

Åh, jeg tror jeg må ta fram årets lister, jeg gitt, og begynne å skrive ned litt. Juhu!

Gjest ViViola
Skrevet

Ja det kan være innmari koselig også! Søsteren min og jeg hadde en stund tradisjonen at vi tok bussen til Oslo når det var julegateåpning der. Så vasset vi rundt i snøen, handlet to julegaver og fire gaver til oss selv, spiste god middag og drakk to glass vin (=et for mye). Så hadde vi det kjeeeeempemoro på bussen på vei hjem;-) Men da hadde vi ikke som mål å kjøpe 20 julegaver hver da!

Høres riktig trivelig ut, ja!

Jeg vil helst være helt alene, jeg da, på julehandelen min. I alle fall det som er hovedhandel. Sånn ca midt i november er jeg ferdig, og det er kjempedeilig. Dvs., ferdig med alt som skal sendes avgårde, det er det meste. Til de i huset kan det drøye litt nærmere jul, men det er jo helt greit. Da er det ikke snakk om så mange uansett.

:-)

Skrevet

Ahh, sånt hadde faktisk virkelig vært noe for dem! Men har aldri kjøpt sånt jeg... Får man tak i det da? Og hva må man gi?

Dette må da være noe for dei fleste : )

Skrevet

Dette må da være noe for dei fleste : )

Oi, så flott:-) Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...