Gå til innhold

Vintersko?

naktros

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

brilleslangen

Tom og Trine-skoene som sparkjøp har virker gode. Jeg har kjøpt dem til min datter på seks. ikke noe å si på prisen heller... Men de må jo ha noe sherroxlignende i tillegg for våte dager da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friends-skoene på Obs! har vært testvinner i Foreldre og Barn noen år, de er billige og gode. Vi kjøpte dem til vår datter på 3, og er fornøyd. De er imidlertid ikke vanntette, så man må ha cherrox e.l. i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamik/Sorel.

11-åringen hadde et par overgangssko fra Timberland tillegg som reserve i fjor, hun som da var ett hadde bare Kamikene sine.

Kanskje litt klumpete, men gode og varme, og tette nok til at man ikke trenger cherrox. Blir de fuktige er det bare å ta ut innerstøvelen, så tørker de fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ecco hadde noen fine sko i fjor med litt for og som var vanntette. De holdt hele vinteren her i byen i hvert fall, men nå var det lite

snø i fjor.

Vista kan dere få av meg alle sammen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vintersko synes jeg er kjempeviktig for at ungene skal være glade og fornøyde. Bor på Østlandet, og her er det mye slaps og vått vær. GoreTex er det eneste som virker da. De siste årene har jeg kjøpe Ecco. Kjempefornøyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk disse:

http://www.kuomiokoski.fi/tuotteet/jalkine_talvi_saappaat_en.html

Etter at jeg kjøpte disse til ungene for noen år siden har jeg ikke kjøpt andre vintersko! De er helt supre - varme og utrolig lette, så de er ypperlige til små (og store) barn. De ansatte i bhg er også kjempeimponert over disse skoene - ungene er varme og tørre uansett hvor kaldt det er (finnene har antakelig god peiling på å lage varme sko...), og de veier veldig lite. Og lette å ta på og av. Skal mye til før jeg vurderer å kjøpe noe annet!!! :)

Vet ikke om de er å få tak i overalt, men her selges de i en skobutikk i et Domus-kjøpesenter. Koster ca 5-600,-.

Anbefales!!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk disse:

http://www.kuomiokoski.fi/tuotteet/jalkine_talvi_saappaat_en.html

Etter at jeg kjøpte disse til ungene for noen år siden har jeg ikke kjøpt andre vintersko! De er helt supre - varme og utrolig lette, så de er ypperlige til små (og store) barn. De ansatte i bhg er også kjempeimponert over disse skoene - ungene er varme og tørre uansett hvor kaldt det er (finnene har antakelig god peiling på å lage varme sko...), og de veier veldig lite. Og lette å ta på og av. Skal mye til før jeg vurderer å kjøpe noe annet!!! :)

Vet ikke om de er å få tak i overalt, men her selges de i en skobutikk i et Domus-kjøpesenter. Koster ca 5-600,-.

Anbefales!!!!

Hilsen

Disse så kjempe fine ut. Noen som vet hvor de fås kjøpt?

Har ikke noe domus her.

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe domus her.

Tusen takk!

Kan desverre ikke hjelpe deg - har aldri sett dem på andre butikker enn denne......

Du kan jo sende Kuoma en mail og spørre om de har forhandlere i nærheten av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ecco, gode, men dyre, tror det er mellom 600-850 kr pr par.

Vi kjøpte på salget i vår, 3 par Ecco Gore-Tex til 199 kr paret. Det beste av alt var at mormor var med på handleturen = gratis for oss ;o)

Slusher kjøpte vi til 99 kr på salget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Kamik/Sorel.

11-åringen hadde et par overgangssko fra Timberland tillegg som reserve i fjor, hun som da var ett hadde bare Kamikene sine.

Kanskje litt klumpete, men gode og varme, og tette nok til at man ikke trenger cherrox. Blir de fuktige er det bare å ta ut innerstøvelen, så tørker de fort.

Hvor finner jeg disse....?

Da har du bare ett par støvler hvis jeg skjønner deg rett - som holder til både vått og kaldt vær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg disse....?

Da har du bare ett par støvler hvis jeg skjønner deg rett - som holder til både vått og kaldt vær?

Sorel hadde de på G-sport i fjor, Kamik hadde de hatt på Barnas Hus og på http://www.sierratradingpost.com - men det er sørgelig utplukket der i år. Sport1 har også hatt, visstnok.

Ettåringen min hadde bare Kamik i fjor, ja. Dvs at vi hadde et par arvestøvler som reserve, men de ble aldri brukt... De er varmere enn goretexstøvler, og tørker fort nok om de skulle bli våte til at vi ikke trenger cherrox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kamik/Sorel.

Men det er vel støvler, ikke sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe domus her.

Tusen takk!

Hvis du ser på den svenske siden, så ser det ut som Intersport og Coop i Sverige forhandler disse skoene (så også Domus der). Kanskje de finnes på norske Intersport og Coop også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friends-skoene på Obs! har vært testvinner i Foreldre og Barn noen år, de er billige og gode. Vi kjøpte dem til vår datter på 3, og er fornøyd. De er imidlertid ikke vanntette, så man må ha cherrox e.l. i tillegg.

Jeg regner med mine to yngste får de skoene til vinteren. Kjempebillige og gode støvletter :) Har man cherrox til våte dager, så funker det veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "muzifer"

Kjøpte sko i fjor og i år på tilbud (Skofus) 2 par sko for ca 500,- Var nøye med impregneringen, og i tillegg såpass store at det er plass til litt gode, tykke sokker.

Jeg tror ofte det kan være lurere å tenke på hva man har inni skoene, i tillegg til ekstra impregnering. Ofte kan de jo bli "svette" inni skoene, og da er det greit med noe som holder fukten ute. Tips til gode sokker-Ulvang, eller de andre som jeg selvsagt har glemt navnet på...

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...