Gå til innhold

hjelp ?


Gjest Annemor

Anbefalte innlegg

Gjest Annemor

Jeg er voksen og har fått delvis bekreftelse på ADHD. Har ikke tiltak til å gå videre i prosessen. Vet ikke hvordan jeg skal gå fram. Orker ikke nå. Er alltid sliten. Skal isolere meg fra omverdenen for å få fred resten av livet. Fortjener det. Tror jeg har hatt det for lenge sånn at jeg er blitt låst fast. Jeg kjenner ingen ro. Jeg kjenner ingen god søvn. Og heller ingen opplagt morgen. Men hjernen og hjertet er fullt av liv. Hva pokker skal jeg gjøre. Drar min vei om 14 dager. Tror jeg har hatt sykdommen fra jeg ble født og at det er for sent.

:o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

I hvert eneste fylke finnes det flere personer som er eksperter på å utrede og behandle ADHD hod voksne. Disse befinner seg vanligvis på de psykiatriske poliklinikkene. De tar seg av utredning, søknad om godkjenning for behandling med Ritalin el.l. og de tar seg av behandlingen inkl. utskriving av nødvendige medisiner.

Mange får et helt nytt og bedre liv etter at de får begynne med medisiner.

Fastlegen din kan hjelpe deg til å komme i kontakt med en slik spesialist om du ikke allerede har slik kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...