Gå til innhold

Veggseksjon

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Vi har en veggseksjon som ligner endel på denne:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=14858293&reference=3/148/582/93_-1045965445.jpg&adheading=Christiania+seksjon+i+furu&sid=xz2cabyjj0M596775&adTypeId=67&WT.svl=Hovedbilde

Stua vår skal bli helt ny, og jeg tror dette dråget vil bli litt malplassert slik den er nå.

Ville dere malt den, evt hvilken farve, la den være slik den er, eller rett og slett avertert den på finn.no?

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

18

• morsan

9

• Lillemus

5

• Solbæra

3

Skrevet

De er ganske store og kanskje litt for mye former i forhold til dagens møbler. Likevel synes jeg de er fine, men jeg er veeeeldig lei av furu. Den kunne vært fin i hvitt tror jeg :)

Ble det gulaktig stue eller? *spent* Det var snakk om kontrastvegg også?

Skrevet

Jeg hadde kastet den ut. Selv for meg som fremdeles kan like furu blir det der i alt-for-meste-laget.

AneM1365380603
Skrevet

De er ganske store og kanskje litt for mye former i forhold til dagens møbler. Likevel synes jeg de er fine, men jeg er veeeeldig lei av furu. Den kunne vært fin i hvitt tror jeg :)

Ble det gulaktig stue eller? *spent* Det var snakk om kontrastvegg også?

Hvit, eller offwhite er en av de farvene jeg har vurdert, men tror du et sånt monster vil bli litt too much i hvitt? Jeg har egentlig ikke lyst til å kvitte meg med den heller, for den er så praktisk. Vi har ikke skuffer nede slik som den jeg linket til, bare skap. I midten er det et dobbeltskap, og der har jeg alle kakefat og finere servicer.

Vi har ikke avgjort farven enda, men heller litt til en som heter egyptisk sand. Det er en varm gulfarve. Jeg går med farvekartet halve dagen og vurderer i allslags lys. Da togli skreiv hun skal male soverommet i lys antikk visste jeg straks hvilken farve det var ;)

De siste dagene har gått til å rive panel og å få ut gammel peis, pipe og vedovn. Nå er det murt opp pipe igjen, så nå venter vi bare på at den nye peisovnen skal komme. Når den er på plass skal det legges nytt tak i den enden av stua. Den andre enden har fått nytt tak. I tillegg går det mye tid til å trekke strømledninger. Jeg visste ikke at det var så omfattende. Vi ser også at vi må bytte ut endel av isolasjonen.

Vi tror forresten at vi dropper kontrastveggen :)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg hadde kastet den ut. Selv for meg som fremdeles kan like furu blir det der i alt-for-meste-laget.

Uffda.. Egentlig er jeg enig, men det er ille å kaste ut noe så praktisk. I tillegg vet jeg at mannen min betalte 15000 for den før han traff meg.

Kanskje vi kan male den i første omgang, så kjøpe ny når vi ikke har så mye annet å bruke penger på.

Skrevet

Hvit, eller offwhite er en av de farvene jeg har vurdert, men tror du et sånt monster vil bli litt too much i hvitt? Jeg har egentlig ikke lyst til å kvitte meg med den heller, for den er så praktisk. Vi har ikke skuffer nede slik som den jeg linket til, bare skap. I midten er det et dobbeltskap, og der har jeg alle kakefat og finere servicer.

Vi har ikke avgjort farven enda, men heller litt til en som heter egyptisk sand. Det er en varm gulfarve. Jeg går med farvekartet halve dagen og vurderer i allslags lys. Da togli skreiv hun skal male soverommet i lys antikk visste jeg straks hvilken farve det var ;)

De siste dagene har gått til å rive panel og å få ut gammel peis, pipe og vedovn. Nå er det murt opp pipe igjen, så nå venter vi bare på at den nye peisovnen skal komme. Når den er på plass skal det legges nytt tak i den enden av stua. Den andre enden har fått nytt tak. I tillegg går det mye tid til å trekke strømledninger. Jeg visste ikke at det var så omfattende. Vi ser også at vi må bytte ut endel av isolasjonen.

Vi tror forresten at vi dropper kontrastveggen :)

Egyptisk sand høres spennende ut. Lys om dagen og lun om kvelden tenker jeg.

Du har jo en stor stue om ikke jeg husker feil, så da gjør det vel ikke noe med en stor veggseksjon? Husk det er ingen skam å snu. Prøv å male den først. Har du spisestuemøbler så kan du ta fargen som er på dem?

Det er ganske typisk at det blir mere arbeid enn forventet når en setter igang ja, og ttt (-ting tar tid). Men, en gang er det ferdig :)

AneM1365380603
Skrevet

Egyptisk sand høres spennende ut. Lys om dagen og lun om kvelden tenker jeg.

Du har jo en stor stue om ikke jeg husker feil, så da gjør det vel ikke noe med en stor veggseksjon? Husk det er ingen skam å snu. Prøv å male den først. Har du spisestuemøbler så kan du ta fargen som er på dem?

Det er ganske typisk at det blir mere arbeid enn forventet når en setter igang ja, og ttt (-ting tar tid). Men, en gang er det ferdig :)

Akkurat slik du beskriver farven håper jeg at den blir :) Stua er 60 kvm, så det må være en varm farve.

Spisebord til stua er en av de tingene vi må kjøpe, og der er ikke farven bestemt. Vi har et spisebord nå som fulgte med huset. Det er bare helt grusomt stygt. Stolene har grått trekk med brune striper. Det skjemmer mer enn det pynter ;)

Skrevet

Tror jeg ville forsøkt å male det (mye jobb) og da i en farge som ikke skiller seg for mye fra veggfargen som jeg har forstått skal være lys. Selve benkeplaten i skapet kan du jo beholde i furu eller beise mørk.

Forresten, jeg har sett lignende skap i hvitt, rødt og i svart, og jeg syntes alle var fine.

AneM1365380603
Skrevet

Tror jeg ville forsøkt å male det (mye jobb) og da i en farge som ikke skiller seg for mye fra veggfargen som jeg har forstått skal være lys. Selve benkeplaten i skapet kan du jo beholde i furu eller beise mørk.

Forresten, jeg har sett lignende skap i hvitt, rødt og i svart, og jeg syntes alle var fine.

Ja, du har helt rett i at det blir mye arbeid. Mannen min er veldig nøye med slikt, så hele seksjonen må demonteres og males bit for bit.

Han kom akkurat inn døra her og foreslo at benkplata kan være i en annen farve, men jeg vet ikke helt. Blir ikke det veldig dillete?

Kanskje en brunfarve med rødskjær i kan passe?

Skrevet

Ja, du har helt rett i at det blir mye arbeid. Mannen min er veldig nøye med slikt, så hele seksjonen må demonteres og males bit for bit.

Han kom akkurat inn døra her og foreslo at benkplata kan være i en annen farve, men jeg vet ikke helt. Blir ikke det veldig dillete?

Kanskje en brunfarve med rødskjær i kan passe?

Mener ikke at du skal bruke disse fargene altså, ehhh...

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=14718561&reference=1/147/185/61_577887510.jpg&adheading=Skrivepult+lakkert+furu+til+salgs&sid=xz9safUS6a6820401&adTypeId=67&WT.svl=Hovedbilde

Skrevet

Aauuuu!!! Ikke GJØR sånt! Det er alt for sent på kvelden for slike farger!

Aldri mer, hehe. God natt.

Skrevet

Uffda.. Egentlig er jeg enig, men det er ille å kaste ut noe så praktisk. I tillegg vet jeg at mannen min betalte 15000 for den før han traff meg.

Kanskje vi kan male den i første omgang, så kjøpe ny når vi ikke har så mye annet å bruke penger på.

Eller kjøpe ei hytte som du kan plassere den på :)

AneM1365380603
Skrevet

Eller kjøpe ei hytte som du kan plassere den på :)

Hytte står på ønseklista ;) Ved sjøen!

Skrevet

Naboen malte stua helt lys og alle furumøblene svarte. Det ble faktisk veldig fint.

Skrevet

Naboen malte stua helt lys og alle furumøblene svarte. Det ble faktisk veldig fint.

Husker den tiden på 70-80-tallet da det var moderne med mørke seksjoner. Modern tørket støv hele tiden - alt av støv vises vanvittig godt på sorte møbler!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...