Gjest endelig kvitt det, takk og lov Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har GITT BORT all furua vi hadde, på finn.no. Tror det er få som vil gi mye for det, kanskje om dusetter det til noen få hundrelapper. Behold det kun dersom du kan skru av de profilerte utskjæringene på toppen, så det blir enklere og renere linjer. 0 Siter
thaimams Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Mal den i samme farge som veggen! Da krymper den for øyet. I vinter malte vi vår gamle furuseksjon, og den ble kjempelekker. En del jobb ja, måtte ha tre strøk + grunning, men nå har vi en unik seksjon...og vi sparte en del tusenlapper. Man trenger ikke følge trendene for å ha et trivelig og flott hjem 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har GITT BORT all furua vi hadde, på finn.no. Tror det er få som vil gi mye for det, kanskje om dusetter det til noen få hundrelapper. Behold det kun dersom du kan skru av de profilerte utskjæringene på toppen, så det blir enklere og renere linjer. Jeg ville i såfall gitt den bort Jeg er møkka lei furu! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 I så fall blir det "gies bort" Jeg synes fint du kan ta litt betaling for den der! :0) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg ville i såfall gitt den bort Jeg er møkka lei furu! ''Jeg er møkka lei furu!'' Der er du nok i godt selskap. :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 ''Jeg er møkka lei furu!'' Der er du nok i godt selskap. :-) Nå som vi alle er lei det betyr det vel at det snart er på full fart inn igjen 0 Siter
morsan Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Nå som vi alle er lei det betyr det vel at det snart er på full fart inn igjen Ja, og det er faktisk over ett år siden at Aftenposten meddelte at furu er tilbake! ;-) Men med alle moter - hva enten det er møbler eller klær, så kommer det aldri tilbake på helt den samme måten. http://www.aftenposten.no/forbruker/article1906291.ece 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Skrevet 15. oktober 2008 Ja, og det er faktisk over ett år siden at Aftenposten meddelte at furu er tilbake! ;-) Men med alle moter - hva enten det er møbler eller klær, så kommer det aldri tilbake på helt den samme måten. http://www.aftenposten.no/forbruker/article1906291.ece Shit, og vi som har planer om å male senga hvit 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Ja, og det er faktisk over ett år siden at Aftenposten meddelte at furu er tilbake! ;-) Men med alle moter - hva enten det er møbler eller klær, så kommer det aldri tilbake på helt den samme måten. http://www.aftenposten.no/forbruker/article1906291.ece Nei, det gjør det nok ikke. Og det sitter nok langt inne for mange av oss å fylle huset med furumøbler igjen. Dermed blir det opp til generasjonen etter oss å følge denne (eventuelle) trenden. Og vi blir vel hengende igjen med stilen vi likte da vi bygget ordentlig bo - slik foreldrene våre gjorde . 0 Siter
morsan Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Shit, og vi som har planer om å male senga hvit *S* Sånn er det bare - når "alle" skjønner at noe er in, så er det allerede ut blant de mest trendy - OG MOTSATT! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Nei, det gjør det nok ikke. Og det sitter nok langt inne for mange av oss å fylle huset med furumøbler igjen. Dermed blir det opp til generasjonen etter oss å følge denne (eventuelle) trenden. Og vi blir vel hengende igjen med stilen vi likte da vi bygget ordentlig bo - slik foreldrene våre gjorde . ''Og det sitter nok langt inne for mange av oss å fylle huset med furumøbler igjen.'' Jeg fylte jo ikke huset med furu forrige gang (heller) - har ikke vært den som har kastet meg over de aller sterkeste trendene. Jeg smiler litt i skjegget over venner som for 15 år siden hadde tusen furmøbler, brystpanel osv osv, og som nå tar så ekstremt avstand fra det at det nesten blir komisk;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Skrevet 15. oktober 2008 *S* Sånn er det bare - når "alle" skjønner at noe er in, så er det allerede ut blant de mest trendy - OG MOTSATT! :-) En av fordelene ved å være treig med moter og trender er at man ofte kan kan handle varene på salg. Når andre legger klærne bakerst i skapet eller kaster møbler oppdager jeg hvor fint det er. Kanskje jeg da har vent meg til den nye moten. 0 Siter
morsan Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 En av fordelene ved å være treig med moter og trender er at man ofte kan kan handle varene på salg. Når andre legger klærne bakerst i skapet eller kaster møbler oppdager jeg hvor fint det er. Kanskje jeg da har vent meg til den nye moten. Det blir som i den Øystein Sunde-sangen der han sier noe omtrent som (fritt etter hukommelsen): "..kan du banne på at klærne ikke går av moten før de atter er moderne..." ;-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 ''Og det sitter nok langt inne for mange av oss å fylle huset med furumøbler igjen.'' Jeg fylte jo ikke huset med furu forrige gang (heller) - har ikke vært den som har kastet meg over de aller sterkeste trendene. Jeg smiler litt i skjegget over venner som for 15 år siden hadde tusen furmøbler, brystpanel osv osv, og som nå tar så ekstremt avstand fra det at det nesten blir komisk;-) Furumøbler hadde/har jeg mye av - fortsatt. Brystningspanel syntes jeg aldri var fint,- har heller ikke noe tapet... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 ''Og det sitter nok langt inne for mange av oss å fylle huset med furumøbler igjen.'' Jeg fylte jo ikke huset med furu forrige gang (heller) - har ikke vært den som har kastet meg over de aller sterkeste trendene. Jeg smiler litt i skjegget over venner som for 15 år siden hadde tusen furmøbler, brystpanel osv osv, og som nå tar så ekstremt avstand fra det at det nesten blir komisk;-) ''Jeg fylte jo ikke huset med furu forrige gang (heller) - har ikke vært den som har kastet meg over de aller sterkeste trendene'' Jeg har vel heller aldri hatt mye furumøbler, men det henger jo også sammen med at den "moten" først og fremst gjalt før jeg begynte å handle møbler. Da jeg så smått begynte å handle møbler på midten/slutten av 80-tallet hadde jeg furumøbler litt opp i halsen "allerede". Jeg legger ikke skjul på at jeg ganske sterkt påvirkes av trendene, selv om jeg på ingen måte går inn for å følge dem. Liker dessuten å blande stiler, og gjerne gammelt og nytt sammen (hvilket vel også er en slags trend akkurat nå...). 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Nå som vi alle er lei det betyr det vel at det snart er på full fart inn igjen Hadde forundret meg veldig. Men da hadde jeg i så fall fått et moderne spisestuemøblement igjen. Jippi! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 ''Jeg fylte jo ikke huset med furu forrige gang (heller) - har ikke vært den som har kastet meg over de aller sterkeste trendene'' Jeg har vel heller aldri hatt mye furumøbler, men det henger jo også sammen med at den "moten" først og fremst gjalt før jeg begynte å handle møbler. Da jeg så smått begynte å handle møbler på midten/slutten av 80-tallet hadde jeg furumøbler litt opp i halsen "allerede". Jeg legger ikke skjul på at jeg ganske sterkt påvirkes av trendene, selv om jeg på ingen måte går inn for å følge dem. Liker dessuten å blande stiler, og gjerne gammelt og nytt sammen (hvilket vel også er en slags trend akkurat nå...). Ja, vi påvirkes jo alle av trendene, også i aller høyeste grad jeg;-), men jeg/vi har som mål at stua skal være litt tidløs - at den verken skal være veldig trendy eller veldig utdatert. Vi liker ikke å skifte stil hele tiden, slik at vi det ene tiåret har en type stil og det neste en helt annen stil. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har nettopp beiset mine furumøbler med mørkebrun lakkbeis. Det ble kjempefint ) 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Vi har en som er litt mindre. Har snakket om å beise den brun. Det har jeg gjort, ble kjempefint:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.