Gå til innhold

Din beste oppskrift på grateng

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har en pakke kylling og kalkunpølser jeg må bruke i dag. Tenkte og lage pølsegrateng. Jeg er så fryktelig matlei, og har godt av å prøve noe annet enn mine vante måter og lage maten på. Etter å ha besøkt flere på gratengmiddag, skjønner jeg at grateng ikke bare er grateng ;o) Jeg har en universalmetode som jeg putter fisk, pølse, skinke, fiskepudding alt etter som oppi.

Så hvordan lager du den?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg bruker aldri oppskrift på grateng, bortsett fra at jeg har ca 3 dl makaroni i og 3-4 egg. Det blir sånn ca-mengder hele veien. Jeg liker fiskegrateng aller best, og muskat i er et must. Har du fersk fisk kan du ha i en terning med fiskebuljong.

En annen grateng som er god er den med blomkål og skinke. Jeg har i en terning med grønnsaksbuljong der.

Løk er viktig i alle gratenger.

Jeg bruker liten form, ca 20X30 cm. Gratengen er i ovnen ca 1 time på 200 grader.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg bruker aldri oppskrift på grateng, bortsett fra at jeg har ca 3 dl makaroni i og 3-4 egg. Det blir sånn ca-mengder hele veien. Jeg liker fiskegrateng aller best, og muskat i er et must. Har du fersk fisk kan du ha i en terning med fiskebuljong.

En annen grateng som er god er den med blomkål og skinke. Jeg har i en terning med grønnsaksbuljong der.

Løk er viktig i alle gratenger.

Jeg bruker liten form, ca 20X30 cm. Gratengen er i ovnen ca 1 time på 200 grader.

Er ca mål hos meg også.

Jeg ser du bruker mer egg enn meg, det skal jeg prøve. Og buljong. Muskat har jeg ikke prøvd, det skal jeg gjøre.

Løk er must i svært mange typer mat her i heimen :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...