Gå til innhold

Har dere begynt med strømpebukse?

Gjest Wita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har begynt på de kaldeste dagene (temperaturen varierer jo litt fra dag til dag). Datteren min er en frøsapinne, så hun vil gjerne ha mye klær på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i kategorien "minste skolebarn" lenger, men svarer lell: Har ikke begynt med strømpebukse ennå, men bruker foret bukse på de kaldeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 4. klassing har ikke gjort det. De dagene det er kjølig om morgenen, har det hittil vært sol og høy temperatur midt på dagen. Dessuten er han aldri i ro og har ikke lett for å fryse.

Men jeg har forberedt ham på at det ikke er så lenge igjen før det er tid for longs under buksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tredjeklassing fikk ikke på seg stillongs i dag, men har på seg en joggebukse som er litt tykk. Han er ganske varm av seg. Men han har på seg ullsokker fordi han liker det bedre enn bomullsokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det skulle de kanskje gjort? Jeg syns det nettop har vært sommer. Her hadde vi deilig sommervær til langt ut i september, men nå er det definitivt over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Annenklassingen min unngår strømpebukse eller stillongs så lenge han kan, ergo kommer han ikke til å begynne på lenge ennå (Oslo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er 9, og vi har ikke engang tenkt tanken. Bor på Østlandet. I dag var det 8 grader da ho gikk på skolen.

Vi bor også på østlandet og jeg har tenkt på det et par uker, men så hadde jeg en barndom med mye blærekatarr:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Vi har på de dagene det er skikkelig kaldt, men ikke slik det har vært de siste dagene frem til i morges med mer enn ti grader ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor også på østlandet og jeg har tenkt på det et par uker, men så hadde jeg en barndom med mye blærekatarr:-)

Snuppa gir beskjed når det blir for kaldt. Jeg har hatt blærekatarr 2 ganger. Ho har aldri hatt det.

Har har vel ingen strømpebukser, men en bomullsstilongs og to ullstilongser. Det sier nok litt om hennes forbruk av varmt undertøy. Ho tar heller på varm vinterbukse om det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngste skolebarnet har valgt selv å ha strømepbukse på en gang i blant nå. Hun går i 2. klasse.

Jeg har ikke sagt de må det enda.

Han som går i barnehage bruker strømpebukser nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi er kanskje for stor... (10) Hun har ikke begynt, men da de var små så kunne jeg begynne med det når tempen lå på to tre grader på morgenen.

Egentlig så er det litt rart. Eks vi har tre grader og overskyet. Da går hun med bukse, genser og jakke og joggesko.

Men så kommer snøen, tre grader og overskyet. Da skal hun ha strømpebukse,ullsokker, bukse, genser, vinterdress og votter&lue :)

Greit nok, man må ha litt beskyttelse mot snøen men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebukser er forbeholdt jenta (3 år og jålete) som går i kjoler og skjørt. 1.klassingen er en frossenpinn, og bruker ullundertøy på turdager. Ellers ikke, heller en overtrekksbkse over vanlige klær. 3.klassingen er ullhater, og bruker aldri longs/ullundertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, her har både (snart) 5- og 7-åringen begynt med bomullsstrømpebukser.

På turdager er ullundertøy funnet fram, på de kaldeste og/eller våteste dagene.

Bor i nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...