Gå til innhold

Om pappaer og klær ;)

AneM1365380603

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk funnet en av mine med hodet i skittentøyskurven på jakt etter klær, så du skjønner at her må jeg passe på ;)

Nå har jeg bare en sønn, så jeg har ikke så mange andre gutter å sammenligne med, men jeg ser tydelig her at klær er en jentegreie. De bryr seg virkelig om hva de får på seg.

Ikke alltid en jentegreie :-)

Min datter på 12 må jeg rive klærene av og kaste ho i dusjen, det skjer absolutt ikke frivillig!!!!!! Ho elsker å være på hytta der vi ikke har innlagt vann :-)))))))

Blir jo spennende å se hvordan det blir neste år når ho begynner på ungdomsskolen :-)

Har aldri testet hvor lenge ho kunne gått i treningsdressen sin, men tviler ikke på at det hadde gått ei uke eller to hvis ho fikk lov.

Det ho lurer på er hvorfor i alle dager andre skal bry seg om hvordan ho ser ut, er jo ikke deres problem.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

16

• morsan

8

• frosken

2

• waxo

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gulla Wiltersen

Jeg er helt enig med deg :) Og verktøyet er jo hans ;) Mye av dette går på interesse. Der interessen er har en som regel endel kunnskap også. For å håndtere verktøy kreves langt større evner enn å håndtere hår og klær, så 1-0 til mannen ;)

Nettopp - og de fleste kvinner er jo opptatt av klær, mens de færreste menn er opptatt av sine egne klær engang og langt mindre av andres - egne barn eller ikke.

Det betyr at vi kan hjelpe til med klær og at mannen kan hjelpe til med å eh... verktøyerere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndtering av verktøy krever å vite hva som er riktig verktøy til jobben, samt hvordan verktøyet skal brukes og vedlikeholdes. Det er ingen heksekunst. Håndtering av klær krever akkurat like "komplisert" kunnskap - man trenger å vite hva slags klær som egner seg til hva slags aktivitet og vær, og hvordan ulike klestyper skal vaskes og vedlikeholdes. Jeg kan ikke se at det å håndtere verktøy skal kreve mer kunnskap - bare annen kunnskap. Men alt virker jo vanskelig når man ikke kan det.

Tiltredes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Håndtering av verktøy krever å vite hva som er riktig verktøy til jobben, samt hvordan verktøyet skal brukes og vedlikeholdes. Det er ingen heksekunst. Håndtering av klær krever akkurat like "komplisert" kunnskap - man trenger å vite hva slags klær som egner seg til hva slags aktivitet og vær, og hvordan ulike klestyper skal vaskes og vedlikeholdes. Jeg kan ikke se at det å håndtere verktøy skal kreve mer kunnskap - bare annen kunnskap. Men alt virker jo vanskelig når man ikke kan det.

Jeg er ikke helt enig, men kanskje pga at vi muligens har langt mer verktøy enn gjennomsnittet. Mannen min elsker å snekre og å skru på diverse som er laget av stål. Han lager vedkløyvere, kraner osv. Det siste han har dratt hjem er en beltebil :-O Andres skrot vil han gjerne fikse.

Ut fra dette vil jeg påsto at det kreves mer kunnskap å håndtere verktøy enn hår og klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk funnet en av mine med hodet i skittentøyskurven på jakt etter klær, så du skjønner at her må jeg passe på ;)

Nå har jeg bare en sønn, så jeg har ikke så mange andre gutter å sammenligne med, men jeg ser tydelig her at klær er en jentegreie. De bryr seg virkelig om hva de får på seg.

Jeg husker et treff vi hadde med den gamle gamle barselgruppa da ungene var ca 2 år. Det var to gutter og to jenter der, og slik var erfaringen vår da når det gjaldt klær:

Guttene kunne kanskje protestere på generelt grunnlag mot det å bli kledt på og av, men hadde overhodet ingen innvendinger mot klærne som sådan, med mindre de var stramme eller ubehagelige på annet vis. De to små jentene var helt motsatt, og kunne ha meget sterke meninger om farge, mønster, type plagg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt enig, men kanskje pga at vi muligens har langt mer verktøy enn gjennomsnittet. Mannen min elsker å snekre og å skru på diverse som er laget av stål. Han lager vedkløyvere, kraner osv. Det siste han har dratt hjem er en beltebil :-O Andres skrot vil han gjerne fikse.

Ut fra dette vil jeg påsto at det kreves mer kunnskap å håndtere verktøy enn hår og klær.

Men da snakker du jo om noe helt annet enn hverdagsverktøy. Dette du snakker om er ikke noe "menn flest" kan håndtere, like lite som "kvinner flest" er eksperter på rens av eksklusive brokadekjoler fra attenhundretallet, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alltid enkelt å være pappa ;) Vi damer innbiller jo oss at vi har stålkontroll på alt av utstyr og tøy, og det har vi jo ;) Jeg husker bare hvor mye min mann sleit med å pynte håret til jentene til å begynne med.

Jeg tror det er særlig dette med stell av hår til jenter, som de fleste pappaer kommer litt til kort i forhold til. Broren min pleide å levere hårbørste og strikker i barnehaven sammen med datteren når moren ikke var hjemme. Siden moren i det tilfellet er frisør, er det kanskje ikke så rart at han ikke helt nådde opp....*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg reagerer mer på at barnehageansatte til stadighet kommenterer barnas klær. På barneskolen ser jeg noen ganger barn som er like proft "stæsja" hver dag men jeg kommenterer jo ikke hvor fine de er, selv om jeg kanskje synest det. Man trenger jo liksom ikke skape større oppmerksomhet rundt det at det er stor variasjon når det gjelder hvordan barn er utstyrte. Dette oppdager de uansett tidlig nok...

At de tar som en selvfølge at det er mamman som har ordnet ungene om morgenen er jo slett ikke særlig korrekt:-) Men likevel en langt mer uskyldig sak i denne sammenhengen synest jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg må si at jeg reagerer mer på at barnehageansatte til stadighet kommenterer barnas klær. På barneskolen ser jeg noen ganger barn som er like proft "stæsja" hver dag men jeg kommenterer jo ikke hvor fine de er, selv om jeg kanskje synest det. Man trenger jo liksom ikke skape større oppmerksomhet rundt det at det er stor variasjon når det gjelder hvordan barn er utstyrte. Dette oppdager de uansett tidlig nok...

At de tar som en selvfølge at det er mamman som har ordnet ungene om morgenen er jo slett ikke særlig korrekt:-) Men likevel en langt mer uskyldig sak i denne sammenhengen synest jeg..

Ja, egentlig en ganske uskyldig sak, men jeg synes det var både snodig og litt komisk etter diskusjonen for noen dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg synes det var en sær bemerkning, men tror at i de fleste familier er mødre mer opptatt av barns utseende enn fedre.

Pappen her er kanskje ikke så opptatt av at alle klær skal matche, men han er svært nøye på at de er rene og har velstelt hår før han tar dem med ut. Det er jo bra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg tror det er særlig dette med stell av hår til jenter, som de fleste pappaer kommer litt til kort i forhold til. Broren min pleide å levere hårbørste og strikker i barnehaven sammen med datteren når moren ikke var hjemme. Siden moren i det tilfellet er frisør, er det kanskje ikke så rart at han ikke helt nådde opp....*s*

He he. Ser for meg datteren komme med den sovedotten i bakhodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snaxy er ikke flink til å kle ungene. Ingenting som passer sammen..Og ikke få ganger klærene er tatt på feil vei...

Jeg legger som regel også frem klær...

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Snaxy er ikke flink til å kle ungene. Ingenting som passer sammen..Og ikke få ganger klærene er tatt på feil vei...

Jeg legger som regel også frem klær...

:0)

Jeg har også opplevd at han har klærne feil vei på barna, he he.

Det hender 5-åringen finner fram klær selv. Hun er utrolig opptatt klær og at det skal matche. En gang tror jeg det matchet kanskje for mye ;) Hun hadde funnet fram tights, skjørt, t-skjorte og genser. Alt var rød/hvit-stripete. Så ut som at hun kom rett fra fengselet i Donald Duck ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at han har klærne feil vei på barna, he he.

Det hender 5-åringen finner fram klær selv. Hun er utrolig opptatt klær og at det skal matche. En gang tror jeg det matchet kanskje for mye ;) Hun hadde funnet fram tights, skjørt, t-skjorte og genser. Alt var rød/hvit-stripete. Så ut som at hun kom rett fra fengselet i Donald Duck ;)

Hihi, så søt da :0)

Fatter ikke hvordan det går ann noen ganger, stort motiv på bodyen, men knappen MÅ han ha forann! He,he!

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sagt at de knappene skal i nakken.... Det er spesielt på bodyer han gjør feil..

:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hihi, så søt da :0)

Fatter ikke hvordan det går ann noen ganger, stort motiv på bodyen, men knappen MÅ han ha forann! He,he!

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sagt at de knappene skal i nakken.... Det er spesielt på bodyer han gjør feil..

:=)

Jeg tror body er spesielt innvikla for en mann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er merkelig i det hele tatt å tenke dette. Jeg har sett hva våre barns far kan få seg til å ta på dem....

;-)

Litt politisk ukorrekt å si det til ungene.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...